Από ένα βραχυκύκλωμα διαπιστώθηκε πως άναψε η σπίθα που μέσα σε 4 μόλις λεπτά εξελίχθηκε σε φωτιά στο γκαράζ του πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των δύο πραγματογνωμόνων που έχουν οριστεί από την εισαγγελία Πειραιά και την Πυροσβεστική.
Υπενθυμίζεται ότι η φωτιά εκδηλώθηκε το βράδυ της Τρίτης 28 Αυγούστου, κι ενώ το πλοίο βρισκόταν κοντά στην νησίδα του Αγίου Γεωργίου, εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά.
Το πλοίο, που μετέφερε 875 επιβάτες, πλήρωμα, 80 φορτηγά και 152 ΙΧ οχήματα, επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά, προκειμένου να γίνει η καλύτερη δυνατή διαχείριση.
Σήμερα, Κυριακή 16.09.2018, δημοσίευμα της εφημερίδας “Έθνος της Κυριακής”, αποκαλύπτει τον λόγο που ξέσπασε η φωτιά. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η αιτία ήταν ένα βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού-ψυγείου που βρισκόταν στο γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Σύμφωνα με πηγές του λιμενικού που επικαλείται η εφημερίδα, προκλήθηκε βραχυκύκλωμα σε μοτέρ και από την υπερθέρμανση η οποία έφτασε στους 400-500 βαθμούς Κελσίου, πήραν φωτιά τα καλώδια και στη συνέχεια τα σκέπαστρα των οχημάτων που βρίσκονταν στο γκαράζ του “Ελευθέριος Βενιζέλος”. Τέσσερα λεπτά χρειάστηκαν να επεκταθεί η φωτιά στο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην μπορεί να ελεγχθεί.
Οι λόγοι που η φωτιά δεν πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις οφείλονται στις πυράντοχες θύρες του “Ελευθέριος Βενιζέλος” που έκλεισαν και στεγανοποίησαν μεγάλα κομμάτια του πλοίου και στο σύστημα πυρόσβεσης που δημιούργησαν στα γκαράζ, τεχνητή ομίχλη νερού, χωρίς να κινδυνεύσει να πλημμυρίσει το πλοίο.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται πως αν το πλοίο δεν ήταν καλής κατασκευής ή επαρκώς συντηρημένο, η φωτιά θα είχε εξαπλωθεί προς τα πάνω και θα μιλούσαμε για τραγωδία.
Μία πιθανή βλάβη στο πλοίο έχει αποκλειστεί
Όπως ανέφεραν πηγές από την εταιρεία ΑΝΕΚ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το φορτηγό στο οποίο εκδηλώθηκε η φωτιά, πιθανόν από βραχυκύκλωμα, βρίσκονταν στο συγκεκριμένο σημείο του γκαράζ μαζί με ένα ακόμα φορτηγό-ψυγείο, ενώ οι έλεγχοι που έγιναν στα ηλεκτρικά συστήματα του πλοίου και τους διακόπτες δεν έδειξαν κάποια τεχνική βλάβη.
Τα πορίσματα των δύο πραγματογνωμόνων δεν έχουν παραδοθεί ακόμα στις αρμόδιες αρχές, αλλά το γεγονός για μία πιθανή βλάβη στο πλοίο έχει αποκλειστεί.
Τη φωτιά κατάφερε να κατασβέσει μετά από πέντε ημέρες μεγάλη δύναμη της πυροσβεστικής υπηρεσίας, ενώ σταδιακά από το γκαράζ του πλοίου ξεφορτώθηκαν τα 80 φορτηγά και 152 ΙΧ οχήματα που μετέφερε, πολλά εκ των οποίων υπέστησαν σημαντικές ζημιές αλλά και ολική καταστροφή.Το πλοίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται για επισκευαστικές εργασίας σε ναυπηγείο στο Πέραμα.
Οι ζημιές στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” είναι πολύ σοβαρές, αλλά εκτιμάται ότι θα επισκευαστούν και το πλοίο θα επιστρέψει και πάλι στις θάλασσες. Οι μεγαλύτερες ζημιές έχουν προκληθεί στις πόρτες των γκαράζ, στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και στα πατώματα του πλοίου.