Οργάνωση & εφαρμογή προγραμμάτων στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Στην εκπαίδευση παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ είναι απαραίτητο να αξιολογήσουμε τις εξατομικευμένες δυσκολίες, τα ελλείμματα, καθώς και τις ικανότητες αλλά και ιδιαίτερες δεξιότητές τους προκείμενου να οργανώσουμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης.
Στόχος κάθε θεραπευτικής ομάδας είναι η ενίσχυση του γνωστικού δυναμικού, των κοινωνικών δεξιοτήτων και η βελτίωση της ποιότητας ζωής όλης της οικογένειας. Η εφαρμογή συγκεκριμένης μεθοδολογίας και προγραμμάτων, όπως TEACCH (Treatment and Education of Autistic and Communication-related Handicapped Children), PECS (Picture Exchange Communication System), ABA (Applied Behavior Analysis), S.S.I.P.(Social Skills Intervention Program), στοχεύει στην οργανωμένη ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, στη βελτίωση της ομαλής ενσωμάτωσης σε όλα τα περιβάλλοντα, στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.
Καθοριστική είναι αφενός η σωστή αξιολόγηση και οργάνωση του κατάλληλου θεραπευτικού πλάνου, αφετέρου η εφαρμογή κοινής μεθοδολογίας από όλους τους σημαντικούς ανθρώπους που πλαισιώνουν το παιδί και τον έφηβο με ΔΑΦ.
Στην διάρκεια του σεμιναρίου θα παρουσιαστούν:
το εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας μέσω ανταλλαγής εικόνων (PECS) για άτομα με ΔΑΦ και συναφείς δυσκολίες επικοινωνίας.
τρόποι δόμησης του φυσικού περιβάλλοντος της τάξης για παιδιά και εφήβους με ΔΑΦ, μέσω του προγράμματος TEACCH.
οι τρόποι με τους οποίους διαμορφώνεται το παιχνίδι σε παιδιά με ΔΑΦ (S.S.I.P.) και θα αναλυθούν δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργήσουν τους τομείς της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της φαντασίας και της συνεργασίας.
τεχνικές μέσα από τις οποίες γίνεται χρήση της ενίσχυσης προκειμένου να τροποποιηθούν οι μη λειτουργικές συμπεριφορές των παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ σε ποικίλα πλαίσια (σπίτι, σχολείο, κοινότητα) και να αυξηθούν οι αντίστοιχες επιθυμητές (ABA).
Εισηγήτρια: Ιωάννα Φαντζίκη, Συμβουλευτική Ψυχολόγος (MSc)- Ψυχοθεραπεύτρια
Η Ιωάννα Φαντζίκη είναι απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές τις σπουδές στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου (MSc In Counselling Studies) με έμφαση στην Ψυχοδυναμική και Ροτζεριανή κατεύθυνση.
Κατά την επιστροφή της στην Ελλάδα, προσέφερε εθελοντικά στο ορφανοτροφείο θηλέων Θεσσαλονίκης η <<Μέλισσα>>, δουλεύοντας με κορίτσια 6-18 ετών. Στην συνέχεια, μετεκπαιδεύτηκε στη Συστημική Ψυχοθεραπεία Ζεύγους & Οικογένειας, δουλεύοντας παράλληλα με παιδιά, εφήβους, ζευγάρια και οικογένειες.
Εξειδικεύεται γύρω από τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Έχει εκπαιδευθεί στη μεθοδολογία ΑBA (Applied Behavior Analysis), στα εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας για τον αυτισμό (ΤΕΑCCH-PECS-MAKATON) καθώς στο μοντέλο S.S.I.P. (Social Skills Intervention Program) σχετικά με τον τρόπο που διαμορφώνεται το παιχνίδι σε παιδιά με ΔΑΦ. Δουλεύει με παιδιά, εφήβους με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους, ακολουθώντας ένα συστημικό μοντέλο παρέμβασης. Εργάζεται ως ψυχολόγος σε Κέντρο Ημερησίας Φροντίδας Αυτιστικών Παιδιών στα Χανιά, και ως διδάσκουσα μαθημάτων Ψυχολογίας σε Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια.
Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο. Παράλληλα, αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικό (www.lifemade.gr/www.mothersbird.gr) και έντυπο τύπο, και έχει πραγματοποιήσει ποικίλες ομιλίες σε σχολεία και παιδικούς σταθμούς σχετικά με θέματα που αφορούν τη συμβουλευτική γονέων, καθώς και την ψυχολογία παιδιού-έφηβου-ενήλικα.
Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων
Τηλ: 210 6712991 & Κιν: 6945 222972
Υπεύθυνη Κρατήσεων:
Βασιλική Κάση
Πληροφορίες
Ημερομηνία 07-10-2018
Ώρες 3μμ-7μμ
Κόστος Συμμετοχής 50 €
Early Bird (Ειδική τιμή με έγκαιρη δήλωση-κατάθεση) 30 € (έως τις 21-09-2018)
Φοιτητές €30
Πόλη: Ηράκλειο (Aquila Atlantis Hotel)
Οργάνωση και εφαρμογή προγραμμάτων στην εκπαίδευση παιδιών και εφή την Κυριακή 8 Οκτωβρίου