Παρά το γεγονός ότι η απερχόμενη δημοτική αρχή αρνείται πεισματικά να… μοιραστεί μαζί μας οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με όσα συμβαίνουν στον δήμο μας, ενημερωθήκαμε προς το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για το σοβαρό πρόβλημα στατικής επάρκειας που υπάρχει στο Δημοτικό Σχολείο Γέργερης και στο Γυμνάσιο και Λύκειο Αγίας Βαρβάρας. Πρόβλημα που η απερχόμενη δημοτική αρχή γνωρίζει εδώ και δύο χρόνια, αλλά για άγνωστους λόγους – για τους οποίους οφείλει να δώσει εξηγήσεις/απολογηθεί δημοσίως - επέλεξε να το κρατήσει… μυστικό και δεν έκανε απολύτως τίποτα προκειμένου να το αντιμετωπίσει, εκθέτοντας (εν γνώσει της) σε σοβαρό κίνδυνο μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπούς εργαζομένους.
Το 2017, μελέτες που υλοποιήθηκαν από ιδιωτικό τεχνικό γραφείο, μετά από εντολή της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, με σκοπό την τακτοποίηση/νομιμοποίηση των σχολικών κτιρίων του δήμου Γόρτυνας, αποκάλυψαν το σοβαρό πρόβλημα στατικής επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Γέργερης και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Αγίας Βαρβάρας. Αντί όμως η απερχόμενη δημοτική αρχή να πράξει το αυτονόητο, να προχωρήσει δηλαδή στις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης - στατικής ενίσχυσης των κτιρίων, ώστε να διασφαλίσει ότι δεν θα κινδυνεύσει η ζωή και η σωματική ακεραιότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων εργαζομένων, ξέχασε (;) την μελέτη σε κάποιο συρτάρι και δεν έκανε τίποτα!
Η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου μας, χωρίς να έχει ενημερωθεί αρμοδίως για το συγκεκριμένο πρόβλημα (αφού δεν γνώριζε!!! την ύπαρξη των ανωτέρων μελετών, οι οποίες έχουν συνταχθεί από εξωτερικό συνεργάτη του δήμου), έλαβε εντολή από τον κ. Σχοιναράκη - υπό την πίεση των δημοτικών εκλογών - να καταρτίσει μελέτη για περιορισμένης κλίμακας παρεμβάσεις και στα δύο κτίρια (καθαίρεση σοβάδων, βαψίματα, αντικατάσταση κουφωμάτων κλπ.).
Στην συνέχεια, ο κ. Σχοιναράκης έσπευσε, μάλιστα, να εντάξει το σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και Λυκείου Αγίας Βαρβάρας σε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης. Αντί, δηλαδή, να θέσει ως προτεραιότητα την επίλυση του προβλήματος της στατικής επάρκειας, θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για παρεμβάσεις με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την «αισθητική» αναβάθμιση των σχολείων!!!
Όπως πληροφορούμαστε, όλο αυτό το διάστημα (πέρα από κάποιες άτυπες, επιλεκτικές και αόριστες ενημερώσεις) δεν υπήρξε καμία επίσημη ενημέρωση προς τους αρμοδίους, το δημοτικό συμβούλιο, τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών, την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς των μαθητών. Η ανεύθυνη και επικίνδυνη
στάση της απερχόμενης δημοτικής αρχής, που επέλεξε να κρύψει το πρόβλημα, προκαλεί οργή και εγείρει σοβαρά ερωτήματα για τις προθέσεις της. Είναι προφανές ότι η τακτική της σιωπής, της αδιαφορίας και της αδράνειας, θα μπορούσε να αποδειχθεί εγκληματική. Ο κ. Σχοιναράκης είχε καθήκον να προστατεύσει τα παιδιά μας και, προφανώς, δεν το επιτέλεσε, γεγονός για το οποίο πρέπει να δώσει τις απαραίτητες διευκρινίσεις στις αρμόδιες αρχές…
Ο νέος δήμαρχος Γόρτυνας, Μιχάλης Κοκολάκης και οι νεοεκλεγέντες σύμβουλοι και πρόεδροι Αγίας Βαρβάρας και Γέργερης, έχουν ήδη ξεκινήσει σειρά επαφών με τις αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας, τον ίδιο τον περιφερειάρχη, την εκπαιδευτική κοινότητα και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση σε αυτό το εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα.
Ήδη, μετά από σύσκεψη με την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου μας, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα 29 Ιουλίου, αποφασίστηκε να ζητηθεί πραγματογνωμοσύνη από το Τ.Ε.Ε., ώστε να διαπιστωθεί αν και, σε ποιο βαθμό, μπορούν τα σχολεία μας να λειτουργήσουν με ασφάλεια.
Κύριο μέλημα της νέας δημοτικής αρχής είναι να διαμορφωθεί ένα κατάλληλο, απολύτως ασφαλές σχολικό περιβάλλον για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Πιστεύουμε ότι με ψυχραιμία, σύνεση και υπεύθυνη αξιολόγηση του προβλήματος, θα βρεθεί λύση, ώστε να είναι όλα έτοιμα στις 11 Σεπτεμβρίου, για να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά.
Απευθύνουμε έκκληση, για ακόμα μια φορά, στον κ. Σχοιναράκη για ενότητα και ομοψυχία, γενικά όσον αφορά στην μετάβαση στον δήμο μας, αλλά και ειδικά σε ένα τόσο ευαίσθητο θέμα, ώστε να είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε την νέα σχολική χρονιά.