Ένα μεγάλο «παράθυρο» εισόδου στην αχανή και με πολλές ιδιαιτερότητες κινέζικη αγορά και τα δεκάδες εκατομμύρια των Κινέζων που ταξιδεύουν κάθε χρόνο στο εξωτερικό για διακοπές αποτελεί το πρόγραμμα «Welcome Chinese», που αφορά στην πιστοποίηση και ανάδειξη επιχειρήσεων και προορισμών γενικότερα, οι οποίοι έχουν «υιοθετήσει» και παρέχουν υπηρεσίες φιλικές προς τους Κινέζους ταξιδιώτες.
Η πιστοποίηση αυτή είναι η μόνη και εκδίδεται αποκλειστικά από την Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας (CTA).
Η ανάδειξη και προβολή επιχειρήσεων και προορισμών γίνεται μέσω των κινεζικών μέσων δικτύωσης και ενημέρωσης, ενώ παράλληλα προσφέρονται και αρκετά άλλα προνόμια στα μέλη του προγράμματος, όπως τόνισε, μιλώντας αποκλειστικά στο HANIA.news, ο country manager του προγράμματος «Welcome Chinese» στην Ελλάδα, Ηλίας Παπαγεωργίου (φωτογραφία). Ο κ. Παπαγεωργίου επισκέφθηκε τα Χανιά, όπου είχε συνάντηση εργασίας με τους εκπροσώπους της εταιρείας Flexiphil, που αποτελεί τον συντονιστή και οργανωτή των ενημερωτικών συναντήσεων – ημερίδων για το πρόγραμμα «Welcome Chinese», οι οποίες θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα στην Κρήτη (ανάλογη ημερίδα έγινε πρόσφατα στη Ρόδο), σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς φορείς του τουρισμού. «Το 2017 περίπου 100 εκατομμύρια Κινέζοι ταξίδεψαν εκτός Κίνας. Από αυτούς, περίπου 22 εκατομμύρια έχουν κατεύθυνση προς την Ευρώπη. Από αυτά τα 22 εκατομμύρια, η Ελλάδα καταφέρνει να πάρει κάτι λιγότερο από το 2%, δηλαδή μερικές δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Όσο και αν υπάρχει μία ψευδαίσθηση ότι έχουμε κατακλυστεί από Κινέζους, αυτός είναι ένας μύθος. Στην Κίνα είμαστε αόρατη ως χώρα γιατί δεν υπάρχουμε πουθενά στα ηλεκτρονικά μέσα της χώρας. Ως γνωστόν, τα δυτικά MME δεν προβάλλονται στην Κίνα. Υπάρχουν τα αντίστοιχα κινέζικα. Οπότε εμείς, ως μη υπάρχοντες στα κινέζικα δίκτυα ενημέρωσης είμαστε αόρατοι, δεν υπάρχουμε στον κινέζικο χάρτη», εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου και πρόσθεσε ότι αυτό το μειονέκτημα «έρχεται» να αντιμετωπίσει το πρόγραμμα «Welcome Chinese». «Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δημιουργεί και αναδεικνύει προορισμούς, φιλικούς προς τους Κινέζους ταξιδιώτες», τόνισε ο κ. Παπαγεωργίου, διευκρινίζοντας ότι «προορισμός είναι τα πάντα. Από ένα περίπτερο έως μία περιφέρεια, όπως η Κρήτη».
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου, το «Welcome Chinese» «απαιτεί από τον προορισμό να διαθέτει κάποια standards, κάποιες ελάχιστες παροχές, που καθιστούν τον προορισμό φιλικό προς τον Κινέζο επισκέπτη. Δηλαδή, να μπορεί να έχει κάποια πρόσβαση σε πληροφόρηση, να έχει κάποιες εγκαταστάσεις που θέλει ο ίδιος, είναι συνυφασμένες με τη ζωή του, να γνωρίζουμε πώς θα του συμπεριφερθούμε, γιατί το πρόγραμμα περιλαμβάνει και εκπαίδευση. Αφού πιστοποιηθεί αυτός ο προορισμός (ξενοδοχείο, εστιατόριο κ.λπ.) ότι έχει αυτές τις προϋποθέσεις, τότε αυτό προβάλλεται σε όλα τα social media της Κίνας, σε tour operators της Κίνας, στον κόσμο του τουρισμού της Κίνας και στους απλούς πολίτες, μέσω των social media, μέσα από τα δύο portals που έχει το “Welcome Chinese”, αλλά και με τη συμμετοχή του στις εκθέσεις, αλλά και σε όλα τα newsletters που στέλνονται στους ανθρώπους του τουρισμού». Αναφερόμενος στην «κάθοδό» του στην Κρήτη, ο κ. Παπαγεωργίου υπογράμμισε ότι «ο βασικός στόχος, ερχόμενος στα Χανιά και σε όλη την Κρήτη, είναι η επικοινωνία. Και η επικοινωνία της ιδιαιτερότητας αυτής της τεράστιας αγοράς. Γιατί η κινέζικη αγορά είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο αυτή τη στιγμή, με ρυθμούς ανάπτυξης 10% ετησίως.
Προστίθεται, δηλαδή, περίπου 1,5 Ελλάδα τον χρόνο σε εξερχόμενο τουρισμό από την Κίνα. Και αν σκεφθούμε ότι αυτή τη στιγμή διαβατήριο διαθέτει μόνο το 7% του πληθυσμού, με προοπτική τα επόμενα πέντε χρόνια το νούμερο αυτό να αυξηθεί στο 12% -δηλαδή σχεδόν θα διπλασιαστεί το ποσοστό των κατόχων διαβατηρίων-, αυτό σημαίνει ότι θα διπλασιαστεί και ο όγκος των ανθρώπων που ταξιδεύουν. Περιμένοντας, λοιπόν, έναν όγκο περίπου 40 – 50 εκατομμυρίων προς την Ευρώπη, εμείς θα πρέπει να είμαστε σε θέση να δεχθούμε ένα τεράστιο κύμα, το οποίο έρχεται. Και το οποίο ακόμα δεν το φανταζόμαστε. Αυτό που θέλουμε, λοιπόν, να κάνουμε, σε πρώτη φάση, είναι να καταλάβουμε την ιδιαιτερότητα της προσέγγισης αυτής της αγοράς. Είναι μία αγορά που δεν προσεγγίζεται με τον παραδοσιακό τρόπο που προσεγγίζουμε τους δυτικούς επισκέπτες μας, αλλά είναι κάτι ξεχωριστό». Ερωτηθείς αναφορικά με τη διαδικασία ένταξης μίας επιχείρησης στο πρόγραμμα «Welcome Chinese», ο κ. Παπαγεωργίου είπε ότι «η διαδικασία είναι σχετικά απλή. Σας ενημερώνουμε για τα standards που πρέπει να εκπληρώνετε και διαλέγετε και το επίπεδο πιστοποίησης που θέλετε να πάρετε.
Αυτό δεν αφορά συγκεκριμένο χρηματικό ποσό που πρέπει να καταβληθεί, αλλά αφορά τις παροχές που είστε διατεθειμένος να προσφέρετε και οι οποίες είναι παροχές που οι Κινέζοι θεωρούν απαραίτητες για να επισκεφθούν αυτό το σημείο. Φυσικά, για κάθε διαφορετική κατηγορία επιχείρησης υπάρχει και διαφορετικό πακέτο από αναγκαία standards. Αφού, λοιπόν, εσείς βεβαιωθείτε ότι έχετε εκπληρώσει αυτά τα οποία ζητά το πρόγραμμα, στέλνετε την αίτησή σας και πληρώνετε ένα ποσό ετήσιας συνδρομής απευθείας στο πρόγραμμα, που περιλαμβάνει ένα βασικό πακέτο παροχών από το πρόγραμμα προς την επιχείρησή σας. Το πακέτο αυτό αφορά μεταφράσεις του υλικού που εσείς θα δώσετε, την προβολή της επιχείρησή σας στα social media και άλλα. Από ‘κει και πέρα, λαμβάνετε την πιστοποίησή σας από την Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας και ουσιαστικά έχετε ήδη τοποθετηθεί στον χάρτη των επιλογών των μελλοντικών σας επισκεπτών. Εμείς δεν χρεώνουμε καμία επιχείρηση στην Ελλάδα ούτε ένα ευρώ. Όλα τα χρήματα καταλήγουν απευθείας στο πρόγραμμα της Ακαδημίας Τουρισμού της Κίνας», διευκρίνισε ο κ. Παπαγεωργίου.
ΓΙΑΤΙ «WELCOME CHINESE»
• Το 2017 πραγματοποιήθηκαν 143 εκατομμύρια έξοδοι (+4%) προς το εξωτερικό από την ηπειρωτική Κίνα. Περισσότερα από 126 δισεκατομμύρια δολάρια (+5%) δαπανήθηκαν από Κινέζους ταξιδιώτες. • Τα περιβαλλοντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η Κίνα οδήγησαν τους Κινέζους να επισκεφθούν προορισμούς που προσφέρουν ασφαλέστερες και καθαρότερες συνθήκες για τις διακοπές τους. To 20% (+) επιλέγει ευρωπαϊκούς προορισμούς. • Οι θεωρήσεις πολλαπλών εισόδων παρέχονται πλέον από μεγάλους προορισμούς όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και οι χώρες Σένγκεν. • Το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο χάνουν την αίγλη τους για Κινέζους ταξιδιώτες. Η αύξηση των εξερχόμενων τουριστών είναι πλέον κυρίως σε προορισμούς πέραν από την ευρύτερη Κίνα. • Τα διεθνή ταξίδια έχουν ήδη γίνει ένα σταθερό κομμάτι του τρόπου κατανάλωσης των Κινέζων και κάποια από αυτά ίσως και σκοπός ζωής. Σήμερα διαβατήριο διαθέτει περίπου το 7% του πληθυσμού (1,3 δισ.), ενώ το 2025 το ποσοστό αυτό αναμένεται να ανέλθει στο 12% του πληθυσμού (1,4 δισ.). • Η πιστοποίηση «Welcome Chinese» είναι η μόνη η οποία εκδίδεται απ’ ευθείας από την Ακαδημία Τουρισμού της Κίνας και αναγνωρίζεται τόσο από την κινεζική κυβέρνηση όσο και από τους ευρωπαϊκούς φορείς. • Καλύπτει κάθε δραστηριότητα εμπλεκόμενη με την υποδοχή και φιλοξενία των Κινέζων επισκεπτών και είναι μία διαδικασία προσιτή σε όλους.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «WELCOME CHINESE»
• Αεροπορική εταιρεία • Αεροδρόμιο • Θεματικό πάρκο • Ενοικίαση αυτοκινήτων (ή σκαφών αναψυχής) • Ξενοδοχείο • Εγκαταστάσεις γκόλφ ή σκι • Κρουαζιέρα (ή επιβατικές γραμμές) • Εμπορικό κατάστημα (ή αλυσίδες καταστημάτων) • Εμπορικό κέντρο • Μουσείο • Εταιρεία σιδηροδρόμου • Σιδηροδρομικός σταθμός • Εστιατόριο • Παρουσίαση αξιοθέατων (ανοιχτά λεωφορεία) • Ανεξάρτητες μικρές εκδρομές • Θέατρο • Οινοποιείο / Ελαιοτριβείο / Τυροκομείο • Επίσης μπορούν να πιστοποιηθούν Δήμοι ή και Περιφέρειες.
ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
• Ψηφιακή παρουσία στην Κίνα Βασική δωρεάν online τοποθέτηση της επιχείρησης και στις δύο ιστοσελίδες (hychinese.com) και στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που σχετίζονται με την υπηρεσία «Welcome Chinese». • Δράσεις διασύνδεσης σε κινεζικές εκδηλώσεις Προβολή και διανομή πιστοποιημένου επιχειρηματικού εγχειριδίου κατά τη διάρκεια ταξιδιωτικών εκδηλώσεων, στις οποίες συμμετέχει η υπηρεσία «Welcome Chinese». • Ενημερωτικό δελτίο (newsletter)
Όλες οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα έχουν έναν ειδικό χώρο στο μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο της υπηρεσίας «Welcome Chinese». Το ενημερωτικό δελτίο θα στοχεύει σε μεμονωμένους Κινέζους ταξιδιώτες.
• Περιοδικό «Welcome»
Όλες οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα καταχωρηθούν στο περιοδικό «Welcome Chinese».
• Προωθητικές ενέργειες
Όλες οι πιστοποιημένες επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και να προωθήσουν ειδικές προσφορές και κουπόνια για τους Κινέζους ταξιδιώτες.
• Δωρεάν μετάφραση
Στο πακέτο των υπηρεσιών περιλαμβάνεται και μετάφραση (έως 500 λέξεις) καταλόγων, προωθητικού υλικού, σελίδων του web site της επιχείρησης κ.λπ.
• Συνεχής online εκπαίδευση
Τα μέλη του προγράμματος έχουν απεριόριστη πρόσβαση στην πλατφόρμα εκπαίδευσης και ενημέρωσης σχετικά με την κουλτούρα, τις συνήθειες και ιδιαιτερότητες των Κινέζων πολιτών.
ΤΑ STANDARDS ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ «WELCOME CHINESE»
Τα πρότυπα αναφοράς -Welcome Chinese Standards- προσδιορίστηκαν και αναπτύχθηκαν μετά από μελέτες και έρευνες της Κινεζικής Ακαδημίας Τουρισμού (CTA) στον εξερχόμενο τουρισμό. Κάθε επιχειρηματική κατηγορία, η οποία μπορεί να πιστοποιηθεί, αναφέρεται σε συγκεκριμένα standards. Τα πρότυπα (standards) αυτά πληρούν τις συνήθειες και τις ανάγκες των Κινέζων ταξιδιωτών. Για κάθε κατηγορία ξεχωριστά υπάρχει ένα επίπεδο πιστοποίησης – εκτός από τα ξενοδοχεία όπου υπάρχουν δύο επίπεδα. ΠΗΓΗ
Πηγή: money-tourism.gr