Της Βάσως Βεγιάζη
Η ανάδοχος κοινοπραξία είναι η «Ariadne Airport Group», στην οποία μετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited.
Η συγκεκριμένη κοινοπραξία, που αναλαμβάνει την παραχώρηση του αεροδρομίου για 35 έτη, κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά για το έργο.
Το κατασκευαστικό κόστος που προσέφερε ήταν 480 εκατ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερο από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 850 εκατ. ευρώ.
Το 2022-23 είναι εφικτή η λειτουργία του αεροδρομίου, με εκτιμώμενη περίοδος κατασκευής 60 μήνες.
Τα τέλη χρήσης (ΤΕΑΑ) είναι κάτω από τα 20 ευρώ και κατά μέσο όρο κοντά στα 17 ευρώ, ενώ το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει το 46% του μετοχικού ποσοστού του νέου αεροδρομίου.
Αναγκαία η λειτουργία του νέου αεροδρομίου για το Ηράκλειο και την Κρήτη
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού, δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου.
Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα, λόγω των μελλοντικών απαιτήσεων σε κινήσεις επιβατών.
Παράλληλα, προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξ αιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, με ασφάλεια, από πολύ μεγαλύτερο αριθμό, αεροσκαφών.