Μια πόλη που γεωγραφικά έμελλε να κτιστεί και ανδρωθεί στην πλώρη της Κρήτης, η Σητεία του πολιτισμού, των γραμμάτων, η πόλη του Βιτσέντζου Κορνάρου, αντιστέκεται στην μοναχική της πλευρά να επιβιώσει και να ξεπεράσει τον εαυτό της με δρόμους πολιτισμού, αφού με δρόμους ασφαλτοστρωμένους πάσχει...με δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα, με ζεστασιά, και με φιλοξενία.
Ξεχασμένη απο τους πολιτικούς που χαράζουν μόνο σε χαρτιά και όχι σε πράξεις ιδέες, σχέδια, και οράματα θερινής νυκτός.
Οι οραματιστές ξύπνησαν και έπαψαν να βλέπουν όνειρα.
Οι ρεαλιστές έβαλαν ρομαντισμό στην ζωή τους και έπαψαν να εκφράζονται.
Η Σητεία, η όμορφη πόλη που παλεύει για την εξωστρέφεια της, που αγωνίζεται για την ανάδειξη των προβλημάτων της, που ζητάει το αυτονόητο, η Σητεία που ψηφίζει.
Η όμορφη αλλά απομακρισμένη λόγω γεωγραφικής θέσης πόλη της Σητείας κάνει υπομονή στην υπομονή των αρμοδίων ανεύθυνων υπευθύνων που εδώ και 30 χρόνια σχεδιάζουν, χαρτογραφούν και μελετούν την ανάδειξη της, την ευκολία των κατοίκων της σε κοινά, σε καθημερινά σε απλά.
Υγεία, παιδεία, μετακίνηση, και πολλά άλλα αυτονόητα για τους Σητειακούς είναι συνεχής αγώνας.
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Σητειακή Γή και οι Άνθρωποι της.
Νοσοκομείο που υπολειτουργεί και φλερτάρει συχνά πυκνά με το κλείσιμο δημιουργεί άγχος, φόβο και δυσαρέσκεια στους ντόπιους αλλά και επισκέπτες της Σητείας στο ενδεχόμενο σοβαρού ατυχήματος που θα οδηγήσει τον ασθενή στην πόλη του Αγίου Νικολάου. με ασθενοφόρα περασμένης τεχνολογίας , ή ακόμα καλύτερα φορτηγάκια.
Παιδεία που αναζητάμε, όχι στην καθημερινότητα μας αλλά στα θρανία που χάνονται, στις αίθουσες που κλείνουν,και με αγώνες προσπαθούν οι κάτοικοι και οι σύλλογοι να κρατήσουν ανοιχτές, στους δασκάλους που δεν έρχονται.
Δημόσιες υπηρεσίες που σιγά σιγά απορροφούνται λόγω της οικονομικής κρίσης και μεταφέρονται σε άλλες πόλεις της Κρήτης με το παράδειγμα της πιο κοντινής , αυτής του Αγίου Νικολάου δηλαδή 50 χιλιόμετρα και...
Ταλαιπωρία και εργατοώρες χιλιάδων συνανθρώπων να τακτοποιήσουν το προσωπικό τους ζήτημα με το κόστος της μεταφοράς ώς προς την βενζίνη που καταναλώνεται, αλλά και των νεύρων που προκύπτουν απο την εκδρομή... στον Αγιο Νικόλαο ή στην Ιεράπετρα.
Έχουμε ζήσει στο παρελθόν περιπτώσεις όπου οχήματα της αστυνομίας ερχόταν στο Ηράκλειο για να γεμίσουν βενζίνη και να επιστρέψουν στην Σητεία, λόγω του συμβεμβλημένου των βενζινάδικων.
Έχω συστηθεί στον Σητειακό λαό ( Αντώνης Γενναράκης ) και έχω δείξει τα αισθήματα μου απέναντι στα χώματα που πατάτε και δυστυχώς έχω την δυνατότητα να τα επισκέπτομαι και να τα τιμώ 5 με 6 φορές το χρόνο.
Παλεύω απο το δικό μου μετερίζι απο την πρωτεύουσα της Κρήτης ( Ηράκλειο ) με τα μέσα που εκπροσωπώ να αναδείξω προβλήματα, ανάγκες και ομορφιές της επαρχίας Σητείας.
Η εξωστρέφεια ενός τόπου δεν έχει να κάνει με την γεωγραφική του θέση ή οποία μένει ακίνητη, και ακούνητη.
Η εξωστρέφεια έχει να κάνει με αυτούς που ζούν και λαλούν... όπως λένε και οι παλιοί, αυτόν το τόπο.
Στα 3 χρόνια που ασχολούμαι πιο έντονα με την Σητεία και ένα παραπάνω μετά την απόκτηση των ΣΗΤΕΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ απο τον Γιάννη Σολδάτο ανακαλύπτω ότι η ανάγκη για το καλύτερο που όλοι το ζητούν τελικά είναι προνόμιο ή καλύτερα δρόμος για λίγους.
Με στενοχώρια και ίσως ορισμένες φορές και αγανάκτηση τοποθετούμε στο συγκεκριμένο άρθρο.
Ο ερχομός αντιπροσωπίας της Γερμανικής εταιρίας Πόρσε για την πρώτη παρουσίαση των αυτοκινήτων της, ήταν ένα βλέμμα.. στραμμένο για 2 εβδομάδες της παγκόσμιας κοινότητας στην πόλη της Σητείας.
Σε κάθε δράση υπάρχει και αντίδραση, δεν γίνεται να τα έχεις όλα στην ζωή έλεγε ένα τραγούδι της Νατάσας Μποφύλιου, δεν γίνεται να τα κάνεις όλα σωστά, φτάνει όμως κάτι να κάνεις, να προσπαθείς έστω.
Παρατήρησα πολύ αντιπολίτευση τις ημέρες που η Πόρσε θα ερχόταν στους Σητειακούς δρόμους. Δέχομαι όλα τα σχόλια πικρόχολα, ειρωνικά καλοπροαίρετα.
Ποιους δρόμους είπαν πολλοί, ποιά αγορά και σε ποιους απευθύνεται η συγκεκριμένη εταιρεία με τα αυτοκίνητα των 200.000 ευρώ,
Βλέπουμε το δέντρο και δεν βλέπουμε το δάσος.
Αν ερχόταν στον Άγιο Νικόλαο ή στην Ιεράπετρα θα ακουγόταν τα σχόλια ότι πάλι έριξαν την Σητεία, και πάλι τις πιο μεγάλες πόλεις επέλεξαν.
Με απλά κατανοητά λόγια και ανάλογες σκέψεις ρωτάω... τελικά τι θέλουμε και βάζω και τον εαυτό μου μέσα στην απάντηση που πρέπει να δοθεί, καθότι λογούμε Σητειακός στην καρδιά.
Έχω ξαναγράψει ότι μια χούφτα Άνθρωποι παλεύουν για το κοινό καλό άλλοι θεσμικά, άλλοι εθελοντικά κλέβοντας χρόνο απο την δουλειά τους, απο την τσέπη τους πολλές φορές.
Χριστούγεννα, Πάσχα, απόκριες, Μεσογειακό φεστιβάλ, και τόσες άλλες πολιτιστικές δράσεις διοργανώνονται απο Ανθρώπους που αγαπούν αυτό τον τόπο, που προσπαθούν να αναδείξουν, να πάνε λίγο πιο μπροστά όχι μόνο την φήμη... αλλά τα μυαλά, την ενέργεια.
Πόσα δεν έχουν ακούσει απο πικρόχολα σχόλια όλοι αυτοί οι εθελοντές, αυτοί οι Άνθρωποι της διπλανής πόρτας που πάντα όσα χρόνια παρακολουθώ τα κοινά της Σητείας μέρος των κερδών ή της συμμετοχής τα δίνουν στο Νοσοκομείο, που τόσο πολύ έχει ανάγκη ή καλύτερα ανάγκες.
Η πόλη της Σητεία η πόλη του Ελαιολάδου
Μια κίνηση με πρωτοβουλία της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας έγιναν οι διαδικασίες που προβλεπόταν από τη σχετική νομοθεσία και αναδείχθηκε το ελαιόλαδο Σητείας σαν ΠΟΠ ελαιόλαδο Σητείας Λασιθίου Κρήτης. Αυτό δείχνει λοιπόν ότι η περιοχή μας είναι στενά συνδεδεμένη με το ελαιόλαδο. Αν πάμε πίσω ιστορικά, καρποί ελιάς και ίχνη ελαιόλαδου έχουν ανευρεθεί και καταγραφεί από την Μινωϊκή εποχή. Επομένως από την εποχή των Μινωϊτών η περιοχή μας είχε καταγραφεί σαν περιοχή που παρήγαγε προϊόντα ελιάς και ελαιόλαδο αρίστης ποιότητας. Θυμίζω τις ελιές που βρέθηκαν στην Κάτω Ζάκρο και στο Μόχλος, ελιές σαν να είχαν κοπεί εκείνη τη στιγμή από το δένδρο. Είναι τα σημεία δηλ. που έφευγε το προϊόν και το εμπορευόταν οι Μινωϊτες εκείνη την εποχή.
Ας αξιοποιηθεί αυτή η ευκαιρία και ας παλέψουν όλοι να βοηθήσουν να κατοχυρωθεί χωρίς εγωισμούς και μικροπολιτικές η συγκεκριμένη ιδές που θα λειτουργήσει ώς άλλο ένα λιθαράκι στην εξωστρέφεια αυτού του τόπου.
Λιθαράκι λιθαράκι με ενημέρωση και με ειλικρίνεια θα γίνει το εγώ - μάς.
Για να είναι αποτελεσματική η διαμόρφωση της ταυτότητάς της πόλης, πρέπει ταυτόχρονα να είναι πραγματική, ορατή – αντιληπτή, ιδιαίτερη και πειστική, να εκπέμπει αξίες και συναισθήματα, να δημιουργεί ευμενείς εντυπώσεις και να διαμορφώνει κατεξοχήν μία σύνδεση και συναισθηματική σχέση μεταξύ των κατοίκων και των επισκεπτών (ή εν γένει τρίτων).
Επίτιμος δημότης Σητεία ο πρόεδρος της Ελληνικής δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος
Λίγες ημέρες νωρίτερα δόθηκε στην δημοσιότητα το πρόγραμμα της επίσκεψης του προέδρου όπου θα επισκεπτόταν την πόλη της Σητείας με αφορμή τον εορτασμό της Προστάτιδας πολιούχου της Σητείας Αγία Αικατερίνης.
Δημοσιεύοντας το σχετικό άρθρο ώς ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ αλλά και ώς ΣΗΤΕΙΑΚΑ ΝΕΑ εισπράξαμε ποικίλα σχόλια απο συνανθρώπους που εξέφρασαν την χαρά τους, αλλά και την δυσαρέσκεια τους.
Απο παρθενογέννηση δεν εμφανίστηκε κανείς στην ζωή, και στα κοινά.
Ο πρόεδρος της Ελληνικής δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος προέρχεται απο τον πολιτικό χώρο της Νέας δημοκρατίας διατέλεσε υπουργός κυβερνήσεων επί πολλά έτη και προτάθηκε, όπου και αναδείχτηκε ώς πρόεδρος της Ελληνικής δημοκρατίας.
Είναι ο πρώτος πολίτης της χώρας μας.
Οι πολιτικές πεποιθήσεις και τα καταγεγραμμένα πεπραγμένα της πολιτικής πορείας κάθε πολιτικού άνδρα θα τα κρίνει η ιστορία, ή κρίνονται καλλίτερα κάθε 4 χρόνια στις κάλπες που καλούμαστε να μάθουμε επιτέλους να ψηφίζουμε.
Ευθύνες για την κατάντια που ζούμε σήμερα έχουμε όλοι μας, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο.
Ευθύνες φέρει και αυτός που υποσχέθηκε και δεν έκανε, αλλά και αυτός που απείχε και δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ, δεν συμμετείχε σε ΤΙΠΟΤΑ.
Δεν πέρασαν ούτε 48 ώρες απο την στιγμή της υποδοχής και τιμής του πρώτου πολίτη αυτής της Χώρας στην πόλη της Σητείας και η συμβολική φύτευση της Σητειακής ελιάς και αναμνηστικής πλακέτας στο κέντρο της πόλης αμαυρώθηκε απο βάνδαλους ανώνυμους συμπολίτες που εξέφρασαν με αυτό τον τρόπο ( δείτε εδώ ) την πιθανή τους δυσαρέσκεια στο πρόσωπο ή πιο σωστά στον θεσμό της Δημοκρατίας
( που πράγματι την αναζητάμε καθημερινά στην ζωή μας )
Η Σητεία την ημέρα της εορτής της Αγίας Αικατερίνης έκλεψε θετικά, τα βλέμματα της περισσότερης Ελλάδας έστω και συμβολικά.
Η ανάγκη για ανάδειξη ενός τόπου κτίζεται καθημερινά με δράσεις συμβολικές και πρωτίστως ουσιαστικές, με γνωριμίες, με όραμα, με συμμετοχή, με εξωστρέφεια, με συμμαχίες, και με καλές σχέσεις.
Εικόνες που έκαναν τον γύρο της Ελλάδας και ντροπιάζουν κάθε Σητειακό.
Η Σητεία της φιλοξενίας των ανοικτών σπιτιών και των γελαστών ανθρώπων, καταδικάζει το συγκεκριμένο γεγονός και θεωρούμε ότι μια πολύ μικρή μειοψηφία ανεγκέφαλων δεν είναι αρκετή για να αμαυρώσει την συμβολική και ίσως και ουσιαστική επίσκεψη του προέδρου της Ελληνικής δημοκρατίας στην Σητειακή Γή.
Η αντιπολίτευση των social media, των αόρατων ηρώων, των ρομπέν των δασών δεν ωφελεί σε τίποτα.
Οι προτάσεις, οι ιδέες, οι δράσεις και βέβαια πάνω απ ολα το όραμα για την πόλη που θέλουμε.
Λέει ο σοφός λαός ότι βγάζουμε πολιτικά πρόσωπα που μας αξίζουν, για μικροπολιτικές, για ώχ αδερφισμό, για χάρη της κατσίκας του γείτονα.
Στα καφενεία φωνάζουμε, στην απέναντι πλευρά του πεζοδρομίου στεκόμαστε όρθιοι, αλλά στην συμμετοχή και στην πράξη απέχουμε.
Είναι πολλοί αυτοί που αγωνιούν και προσπαθούν για το κοινό καλό.
Υπάρχουν τόσοι πολλοί επιχειρηματίες που προσπαθούν να παραμείνουν ζωντανοί οικονομικά και να οδηγήσουν με τα προιόντα τους ή τις υπηρεσίες τους, την πόλη στο σημείο που της αξίζει.
Το αεροδρόμιο κόσμημα όλης της Ελλάδας που απαξιώνεται απο υπουργούς και φορείς, που παίζονται στην πλάτη του παιχνίδια, που κατασκευάστηκε για να έχει πτήσεις, για να λειτουργήσει ώς δίοδος ανάπτυξης της περιοχής παλεύει... να αποδείξει ότι έχει δυνατότητες.
Πτήσεις καθημερινές που θα εξυπηρετούν τον Σητειακό λαό και τους κατοίκους των γύρω νησιών δεν είναι αυτονόητες.
Το λιμάνι της Σητείας το σημείο αναφοράς όλων των κατοίκων της πόλης.
Ένα λιμάνι σαν αγκαλιά συνδεδεμένο ακτοπλοϊκώς μια φορά την εβδομάδα με τον Πειραιά, απο το πλοίο Πρέβελης, ( όταν δεν αντιμετωπίζει βλάβες )
Τα προηγούμενα χρόνια πραγματοποιήθηκαν τεχνικά έργα δημιουργίας προβλήτας που θα εξυπηρετούσε το πλοίο της γραμμής καθώς επίσης και τα πιθανά κρουαζιερόπλοια που θα κατέφθαναν στην Σητεία, αλλά και έργα καλλωπισμού.
Ο Οργανισμός λιμένος Σητείας ανοίγοντας και επεκτείνοντας τα φτερά του συμμετέχει πλέον πιο ενεργά σε διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας στο εξωτερικό με απώτερο σκοπό να αποτελεί την στοχευμένη προσπάθεια προβολής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του λιμένος, γεγονός που βοηθά στην προσπάθεια να λειτουργήσει το λιμάνι της Σητείας ως λιμάνι κρουαζιέρας δίνοντας περαιτέρω έμφαση στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας.
Λιμάνι κρουαζιέρας μικρών σκαφών θα μπορούσε με τις ανάλογες υποδομές να λειτουργήσει και το λιμάνι - αγκαλιά του παραλιακού μετώπου.
Η κοροϊδία μιας ολόκληρης επαρχίας για το οδικό δίκτυο της δεκαετίας του 1960, απασχολεί συχνά πυκνά την κοινωνία με αφορμή την δυσκολία των μετακινήσεων.
Σχόλια και λαικισμούς καθημερινά συναντάμε στα social media, υποσχέσεις που δεν τηρούνται, χρονοδιαγράμματα που επίσης έχουν ξεπεράσει κάθε χρονικό πλαίσιο.
Ευθύνες για όλα αυτά ποιός έχει.
Ποιος προσπαθεί, ποιος φωνάζει, ποιος διαδηλώνει.
Έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν, εμείς τους ψηφίζουμε εμείς τους συντηρούμε.
Το τμήμα, Αυχήν Ακαθιά, το παραλιακό τμήμα που κατέρρευσε, το τμήμα του οδοστρώματος στο σημείο της Παναγίας Φανερωμένης στην Σκοπή που επίσης έχει καταρρεύσει.
Προβλήματα πολλά αντιμετωπίζει η Σητεία όπως κάθε περιοχή της Ελλάδας στην εποχή της κρίσης.
Η Σητεία ίσως ένα παραπάνω λόγω της γεωγραφικής της θέσης απο την μιά, αλλά και λόγω της στενότητας πολλών μυαλών απο την άλλη.
Σπέρνουμε για να θερίσουμε, παλεύουμε να γίνει το μού, μάς.
Άς αφήσουμε την αντιπολίτευση, το κουτσομπολιό, την κακία και άς δουλέψουμε μαζί όλοι μαζί για την ανάδειξη αυτού του τόπου.
Α.Ι.Γ