Σημαντική
αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια καταγράφηκε
το 2015, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία (αφίξεις επιβατών και πλοίων
κρουαζιέρας) της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος για το σύνολο των λιμανιών της
χώρας μας που εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 2015 καταγράφηκαν 4.279 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 3.826 αφίξεων το 2014, αριθμός αυξημένος κατά 12%, φτάνοντας στο επίπεδο του 2013, χρονιά-σταθμό στις αποδόσεις της ελληνικής κρουαζιέρας.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, το 2015 καταγράφηκαν 4.279 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 3.826 αφίξεων το 2014, αριθμός αυξημένος κατά 12%, φτάνοντας στο επίπεδο του 2013, χρονιά-σταθμό στις αποδόσεις της ελληνικής κρουαζιέρας.
Οι αφίξεις-επισκέψεις των επιβατών κρουαζιέρας το 2015 σταθεροποιήθηκαν
στα ίδια επίπεδα με αυτές του 2014. Σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, παρ' όλο που
υπολείπονται των επισκέψεων στα επίπεδα του 2013, δείχνουν ότι η χώρα
μας έχει σταθεροποιήσει το επίπεδο των 5.000.000 επισκέψεων επιβατών στα
λιμάνια κρουαζιέρας, καθιστώντας την Ελλάδα σαν τη σταθερή τρίτη δύναμη
κρουαζιέρας στη Μεσόγειο (η οποία είναι ο δεύτερος προτιμώμενος
προορισμός κρουαζιέρας στον κόσμο).
Επιπλέον, παρατηρείται ότι η πρώτη δεκάδα προορισμών (Πειραιάς, Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Κατάκολο, Ρόδος, Ηράκλειο, Κεφαλληνία –Ιθάκη, Πάτμος και Σούδα-Χανιά), παραμένουν αμετακίνητα στην κορυφή των προτιμήσεων της αγοράς.
Σημειώνεται όμως, παρ' όλες τις μικρές μετακινήσεις στον πίνακα, η ανάδειξη και διατήρηση της θέσης τους τα τελευταία χρόνια και άλλων λιμανιών ως νέοι προορισμοί προτίμησης με ανοδική τάση (Βόλος, Λαύριο, Θεσσαλονίκη, Χίος, Ιτέα, Λήμνος, Σκιάθος).
Σε ότι αφορά τα λιμάνια-προορισμούς κρουαζιέρας, τα οποία αντιμετωπίζουν άμεσα την προσφυγική κρίση, σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, σημειώνονται διαφορετικές διακυμάνσεις. Ειδικότερα, αύξηση καταγράφεται σε Ρόδο και Χίο, σταθερότητα στη Μυτιλήνη και πτώση στην Κω και στη Σάμο.
Επιπλέον, παρατηρείται ότι η πρώτη δεκάδα προορισμών (Πειραιάς, Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Κατάκολο, Ρόδος, Ηράκλειο, Κεφαλληνία –Ιθάκη, Πάτμος και Σούδα-Χανιά), παραμένουν αμετακίνητα στην κορυφή των προτιμήσεων της αγοράς.
Σημειώνεται όμως, παρ' όλες τις μικρές μετακινήσεις στον πίνακα, η ανάδειξη και διατήρηση της θέσης τους τα τελευταία χρόνια και άλλων λιμανιών ως νέοι προορισμοί προτίμησης με ανοδική τάση (Βόλος, Λαύριο, Θεσσαλονίκη, Χίος, Ιτέα, Λήμνος, Σκιάθος).
Σε ότι αφορά τα λιμάνια-προορισμούς κρουαζιέρας, τα οποία αντιμετωπίζουν άμεσα την προσφυγική κρίση, σύμφωνα με την ΕΛΙΜΕ, σημειώνονται διαφορετικές διακυμάνσεις. Ειδικότερα, αύξηση καταγράφεται σε Ρόδο και Χίο, σταθερότητα στη Μυτιλήνη και πτώση στην Κω και στη Σάμο.
Σημειώνεται ότι η ΕΛΙΜΕ συγκέντρωσε τα στοιχεία αφίξεων πλοίων και
επιβατών κρουαζιέρας από τα μέλη της (Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε.) και
Μέλη-Παρατηρητές (Λιμενικά Ταμεία). Στην περίπτωση απουσίας μέλους ή
μέλους-παρατηρητή τα στοιχεία συγκεντρώθηκαν από τα κατά τόπους
Λιμεναρχεία.
Τα στοιχεία αφορούν τις επισκέψεις πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας σε κάθε λιμάνι ξεχωριστά, επειδή το ταξίδι κρουαζιέρας είναι κυκλικό και οι επισκέψεις πλοίων και επιβατών μπορούν να αφορούν τις αφίξεις σε περισσότερους από ένα προορισμό. Παρ' όλα αυτά τα στοιχεία των επισκέψεων κατά λιμάνι έχουν ανεξάρτητη και βαρύνουσα οικονομική σημασία για το κάθε ένα λιμάνι ξεχωριστά.
Τα στοιχεία αφορούν τις επισκέψεις πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας σε κάθε λιμάνι ξεχωριστά, επειδή το ταξίδι κρουαζιέρας είναι κυκλικό και οι επισκέψεις πλοίων και επιβατών μπορούν να αφορούν τις αφίξεις σε περισσότερους από ένα προορισμό. Παρ' όλα αυτά τα στοιχεία των επισκέψεων κατά λιμάνι έχουν ανεξάρτητη και βαρύνουσα οικονομική σημασία για το κάθε ένα λιμάνι ξεχωριστά.