ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΣΤΟ CARAVAN PROJECT ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΣΤΟ CARAVAN PROJECT ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


Δίωρο πρόγραμμα για μαθητές/τριες δημοτικού, στα γιούρτ του Caravan Project, με ατομικές και ομαδικές δημιουργικές δραστηριότητες, με στόχο την εξοικείωση τους με την έννοια της αφήγησης και την αξία των ανθρωπίνων ιστοριών παρακολούθησαν στις 9-11-2015, οι μαθητές/τριες  της Ε1 και Ε2 τάξης του σχολείου της Πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας.
Η ανοιχτή εκπαιδευτική δράση συνδημιουργίας στα μκρά γιούρτ του Caravan Project είχε ως στόχο τη διάσωση των ανθρωπίνων ιστοριών, μαθήματα αφήγησης, ντοκιμαντέρ και συγγραφής και την παραγωγή και τη συλλογή ιστοριών από τους συμμετέχοντες μαθητές/τριες.


O προσανατολισμός του Caravan Project είναι πρωτίστως εκπαιδευτικός. Η  εκπαιδευτική του διάσταση αποκτά ξεχωριστή σημασία και συγκεκριμένα η αξιοποίηση των ιστοριών, ως εκπαιδευτικό υλικό βιωματικής μάθησης. Δεν είναι κάτι καινούριο αυτό, από παλιότερα οι ιστορίες είχαν αυτή τη χρησιμότητα: να τις αφηγούνται και οι άνθρωποι να καταλαβαίνουν και να αισθάνονται τον κόσμο που τους περιβάλλει. Οι σύγχρονοι θεωρητικοί της μάθησης (Fineman, Haynes κ.α.) παραδέχονται πλέον πως ο τρόπος που οργανώνουμε τη ζωή μας βασίζεται σε μια συναισθηματική εμπειρία και η χρησιμότητα των ιστοριών έγκειται στην ενεργοποίηση αισθημάτων που κινητοποιούν τον άνθρωπο.


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινήθηκε ανάμεσα στο δίπολο εικόνα – λόγος, η εικόνα γεννά λόγο και ο λόγος αποτυπώνεται σε εικόνα. Με όχημα τις ιστορίες του Caravan Project τα παιδιά ερεθίσματα πήραν με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό, που μπορούν να συνδράμουν στη σφαιρική ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και της κριτικής τους σκέψης. Οι δραστηριότητες ήταν διορθωμένες με τρόπο ώστε να εξυπηρετούν γνωστικούς, συναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς σκοπούς. Διεγείροντας το συναίσθημα και το φαντασιακό των παιδιών έγιναν συν-δημιουργοί του Caravan Project, παράγοντας τις δικές τους μικρο-ιστορίες.


Πιο αναλυτικά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποσκοπούσε σε:
– Εξοικείωση των μαθητών με την έννοια της αφήγησης.
– Η αφήγηση ως πηγή πληροφοριών  για τον «άλλο».
– Ανάπτυξη παρατηρητικότητας, ικανότητας να ακούς το συνομιλητή σου.
– Καλλιέργεια πνεύματος σεβασμού του «άλλου».
– Ανάπτυξη συνεργατικών και κριτικών δεξιοτήτων.
– Ανάπτυξη γλωσσικής ευχέρειας στο επίπεδο τόσο της ομιλίας όσο και της γραφής.
– Τόνωση αυτοσυναισθήματος.
– Ενίσχυση των πολυγραμματισμών των μαθητών.


Δείτε τις δράσεις του Προγράμματος στη σελίδα: http://www.caravanproject.org/
Δείτε την ιστορία του τυφλού ψαρά που είδαν οι μαθητές/τριες, την αφηγήθηκαν, τη βίωσαν και έφτιαξαν τη δική τους ιστορία: http://www.caravanproject.org/tiflos-psaras/

Post Top Ad

.............