Την πολιτική του Δήμου Ηρακλείου για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες παρουσίασε ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς κ. Νίκος Αγγελάκης, στο 4ο Διεθνές Συνέδριο των Πόλεων που Μαθαίνουν, οι εργασίες του οποίου πραγματοποιήθηκαν στο Μεντεγίν της Κολομβίας, την Τρίτη 1και την Τετάρτη 2 Oκτωβρίου.
Το συνέδριο είχε θέμα: "Συμπερίληψη- Μια αρχή για τη Δια Βίου Μάθηση και τις Βιώσιμες Πόλεις" και διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο για τη Δια Βίου Μάθηση της UNESCO.
O Αντιδήμαρχος παρουσίασε τις δομές, τα προγράμματα και τις δράσεις που υλοποιεί ο Δήμος Ηρακλείου για τη δημιουργία περιβάλλοντος Δια Βίου Μάθησης προκειμένου να υποστηρίξει τους μετανάστες και τους πρόσφυγες που διαμένουν στην πόλη.
Το Ινστιτούτο Δια Βίου Μάθησης της UNESCO, ζήτησε από το Δήμο Ηρακλείου να εκπροσωπηθεί στη συνεδρία με θέμα,
" Πρόσφυγες και Μετανάστες", όπου, επίσης ο Αντιδήμαρχος Παιδείας παρουσίασε τις συνεργασίες που έχει αναπτύξει το Ηράκλειο με τις αρχές και τους φορείς για να εφαρμόσει τις πολιτικές συμπερίληψης για τους μετανάστες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Αγγελάκης, συνοδευόμενος από την Προϊσταμένη του Τμήματος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, κ.
Μαριάννα Δημητρίου, αναφέρθηκε στο έργο του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής, του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης, του Κέντρου Κοινότητας και του Κέντρου Ένταξης Μεταναστών.
Ακόμη, αναφέρθηκε στο σχετικό έργο της Διευρυμένης Επιστημονικής Επιτροπής, καθώς και τα τοπικά, εθνικά και διεθνή προγράμματα που εφαρμόζει ο Δήμος Ηρακλείου για τη συμπερίληψη και την ένταξη των προσφύγων και μεταναστών.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο πρόγραμμα "Κοινωνική Συμπερίληψη μέσω του Αθλητισμού - Fit For All", αναφορά που εντυπωσίασε το ακροατήριο της συνεδρίας.
Σε αυτήν συμμετείχαν, η Ανώτερη Πολιτική Αναλύτρια του Παγκοσμίου Παρατηρητηρίου Εκπαίδευσης της UNESCO κυρία Άννα Κριστίνα Ντ' Άντιο, ο Αντιδήμαρχος της Μελιτόπολης της Ουκρανίας κ. Σέρχι Πριίμα και ο Διευθυντής Κοινωνικού Προγραμματισμού της πόλης Μέλτον της Αυστραλίας κ. Μάθιου Γουίλσον.Τη συνεδρία συντόνισε η Επικεφαλής του Γραφείου Στρατηγικού Σχεδιασμού της UNESCO κ. Άννα Κουπέζ.
Επίσης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας πήρε μέρος ως εκπρόσωπος του Δημάρχου Ηρακλείου κ. Βασίλη Λαμπρινού, στο Φόρουμ 1 των Δημάρχων , που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου και στο οποίο παρουσιάστηκε το Στρατηγικό Σχέδιο του Παγκοσμίου Δικτύου των «Πόλεων που Μαθαίνουν» της UNESCO για τη διετία 2019-2021. Το φόρουμ συντόνισαν ο Δήμαρχος του Μεντεγίν κ. Φεντερίκο Γκουντέρεζ, ο Διευθυντής του Ινστιτούτου για τη Δια Βίου Μάθηση κ. Ντέιβιντ Ατσοαρένα και η κυρία κ. Κουπέζ.
Στο πλαίσιο των εργασιών του φόρουμ επίσης έγινε η πρώτη συνάντηση των Δημάρχων και των Εκπροσώπων των Πόλεων που θα αναλάβουν τη δημιουργία και το συντονισμό μια πλατφόρμας συνεργασίας μεταξύ των πόλεων που απαρτίζουν το Παγκόσμιο Δίκτυο των Πόλεων που Μαθαίνουν. Μια πλατφόρμα, όπου οι ίδιες θα ανταλλάσσουν ιδέες για το ποιες ενέργειες θα μπορούν να πραγματοποιήσουν ώστε, δια της Δια Βίου Μάθησης να γίνονται ακόμη πιο βιώσιμες για όλους ανεξαιρέτως τους κατοίκους τους.
Μεταξύ των συντονιστριών πόλεων είναι και η Λάρισα η οποία εκπροσωπήθηκε στο συνέδριο από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημήτρη Δεληγιάννη και τον Αντιδήμαρχο Κοινωνικών Υπηρεσιών κ. Σωτήρη Βούλγαρη. Η Λάρισα είναι η ελληνική πόλη που ήταν μεταξύ των 10 καλύτερων Πόλεων του Κόσμου που είχαν βραβευθεί το 2017.
Το συνέδριο έληξε με την πανηγυρική έγκριση ανακοινωθέντος στο οποίο τονίζεται, η διαρκής πεποίθηση των πόλεων μελών του δικτύου της UNESCO να συνεχίσουν τις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει, αλλά και βρίσκονται σε εξέλιξη, ώστε να γίνονται βιώσιμες, συμπεριλαμβάνοντας στην καθημερινή τους ζωή όλους τους κατοίκους τους, ανεξαρτήτως φυλής, γένους, φύλου, καταγωγής, ηλικίας, μορφωτικού επιπέδου ή οποιουδήποτε άλλου ξεχωριστού χαρακτηριστικού.
Το συνέδριο στην πόλη Μεντεγίν της Κολομβίας ξεκίνησε την Τρίτη 1η Οκτωβρίου και τις εργασίες του κήρυξαν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της χώρας κ. Ιβάν Ντούκε Μάρκεζ, ο Δήμαρχος κ. Γκουτέρεζ και ο κ.Ατσοαρένα. Σε αυτό συμμετείχαν συνολικά, περίπου 650 Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των 170 πόλεων - μελών του Παγκόσμιου Δικτύου των Πόλεων που Μαθαίνουν της UNESCO.