Την τάση των Κινέζων να εμπιστεύονται και να προτιμούν ελληνικά προϊόντα επιβεβαιώνει η κορυφαία διάκριση που έλαβε το κρητικό φυσικό μεταλλικό νερό ZARO’S σε διεθνή διαγωνισμό για τα καλύτερα εμφιαλωμένα νερά στην κινεζική αγορά.
Πιο συγκεκριμένα, το ZARO’S, που προέρχεται από τις πηγές στους πρόποδες του Ψηλορείτη, στο χωριό Ζαρός του Ηρακλείου, βρέθηκε στην κορυφή, στην κατηγορία των ανθρακούχων νερών, ενώ η βράβευση έγινε στο πλαίσιο της Waterexpo της Γκουανγκτσού, που είναι η μεγαλύτερη διεθνής έκθεση για υψηλής ποιότητας πόσιμο νερό στην Κίνα.
Το κρητικό νερό ανταγωνίζεται σπουδαία νερά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος στις εισαγωγές στη χώρα, όπως το Evian, το Perrier και το San Pelegrino. Τονίζεται ότι η Κίνα είναι πρώτη παγκοσμίως στην αγορά εμφιαλωμένου νερού, που συνεχώς αυξάνεται. Υπολογίζεται ότι έως το 2020, η ετήσια κατανάλωση του νερού θα φτάσει τους 49 εκατ. τόνους.
Η σπουδαία αυτή διάκριση έρχεται σε συνέχεια της κατάταξης του ZARO’S στην δεύτερη θέση των Taste Awards του «Fine Waters» για το 2019 και της βράβευσής του ως το «Καλύτερο Εμφιαλωμένο Νερό του Κόσμου» στο πλαίσιο του 27ου Berkeley Springs International Water Tasting για το 2017.
Η ΖΑΡΟΣ ΑΕ ανήκει κατά 44% στον Δήμο Φαιστού, ενώ το υπόλοιπο 56% ανήκει σε περίπου 1.050 μικρομετόχους, κατοίκους ή φορείς της ευρύτερης περιοχής του Ζαρού, κανείς ωστόσο από τους οποίους δεν διαθέτει μεγαλύτερο ποσοστό του 2%.
Εφέτος η ΖΑΡΟΣ προχώρησε σε επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. «Η νέα επένδυση εξασφαλίζει αυξημένη κατά 35% παραγωγική ικανότητα και συγκεκριμένα δυνατότητα να παράγει επιπλέον 23.000 φιάλες νερού την ώρα. Η δυναμικότητα εμφιάλωσής μας επιτρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε στην αυξημένη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες, να ενισχύσουμε το μερίδιο μας στην εγχώρια αγορά αλλά και να επεκταθούμε σε νέες αγορές του εξωτερικού, όπως της Κίνας», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του ZARO'S, Χριστόφορος Παπαδημητράκης.
Σημειώνεται ότι κύκλος εργασιών του 2018 ανήλθε σε 13,634 εκατ. ευρώ έναντι 11,807 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 15,5%, ενώ η αύξηση στις εξαγωγές ξεπέρασε το 40%.
Σε ό,τι αφορά την επιτυχημένη διείσδυση στην αγορά της Κίνας, ο κ. Παπαδημητράκης αναφέρεται στην αρχική επαφή που έγινε τυχαία στην Κρήτη. «Ο διανομέας με τον οποίο συνεργαζόμαστε στη Σαγκάη έκανε διακοπές στην Κρήτη και, κατά τη διάρκεια κάποιου γεύματος, έτυχε να δοκιμάσει το νερό. Η γεύση τον εντυπωσίασε, αναζήτησε τους εκπροσώπους της εταιρείας και ξεναγήθηκε στη μονάδα εμφιάλωσης αλλά και στο χωριό Ζαρός λίγο πριν αναχωρήσει για την Κίνα, κλείσαμε και τη συμφωνία συνεργασίας», εξηγεί. Παράλληλα, αναφέρει και ένα παράδοξο που σχετίζεται με τις εξαγωγές. «Η Κίνα έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για τα ελληνικά προιόντα, το οποίο προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε. Το κόστος μεταφοράς είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το κόστος μεταφοράς από την Κρήτη στα νησιά της Ελλάδος, γιατί τα containers που έρχονται από την Κίνα στον Πειραιά, θα πρέπει να επιστρέψουν στην Κίνα κενά».