Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του λογοτεχνικού έργου του Γιάννη Νικηφοράκη στο Παρασπόρι του δήμου Σητείας - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του λογοτεχνικού έργου του Γιάννη Νικηφοράκη στο Παρασπόρι του δήμου Σητείας



Την Τετάρτη 10 Ιουλίου στις 8.30 το βράδυ έγιναν τα "εγκαίνια" της βιβλιοθήκης 
Παρασπορίου και παρουσίαση του λογοτεχνικού έργου του Αχλαδιανού Γιάννη Νικηφοράκη, με έμφαση στα 2 νέα βιβλία του, "Η κραυγή ενός υπόγειου κόσμου" και "Ο σκουπιδότοπος".



Την εκδήλωση επιμελήθηκε ο Μιχάλης Γιαννακάκης, ενώ αποσπάσματα από τα βιβλία του Γιάννη Νικηφοράκη διάβασαν από τη θεατρική ομάδα του Προοδευτικού Συλλόγου Σητείας "Βιτσέντζος Κορνάρος" οι Νικόλ Ανδρεαδάκη, Ελένη Κουνδουράκη, Μαριάννα Λελεκάκη, Κωστής Δανδουλάκης, Νίκος Φραγκιαδάκης, η συγγραφέας Άννα Τακάκη διάβασε τον πρόλογο που έχει γράψει στο βιβλίο "Η κραυγή ενός υπόγειου κόσμου", ενώ τη μουσική επένδυση της εκδήλωσης έκαναν η Σίντυ Σολ και ο Γιώργος Μαυροκουκουλάκης και τον φωτισμό επιμελήθηκε ο Διονύσης Κριθαράκης.
 Η παρουσία του κόσμου ήταν μεγάλη γεμίζοντας ασφυκτικά την αίθουσα του πολιτιστικού κέντρου Παρασπόριου, ενώ μερικοί έμειναν λόγω έλλειψης χώρου στο προαύλιο, δείχνοντας ότι αγκαλιάζει θερμά τις προσπάθειες ενός πολιτιστικού συλλόγου μικρού χωριού, να αναδείξει την πολιτιστική αξία του βιβλίου και των βιβλιοθηκών.
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Παρασπορίου ευχαριστεί θερμά όλους τους συντελεστές της εκδήλωσης και όσους παραβρέθηκαν.

______________________
Δύο λόγια για το ΝΕΟ ΘΕΑΤΡΟ και την UNTERGROUND ΠΟΙΗΣΗ
Το νέο θέατρο ή θέατρο του παραλόγου κατά τον Μάρτιν Έσλιν έχει απομακρυνθεί από το συμβατικό θέατρο . Οι υπαρξιακοί προβληματισμοί που έθεσαν και θέτουν οι συγγραφείς επιβάλουν σκέψη ουσιαστική. Χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν το θεατρικό λόγο περνώντας πανανθρώπινα μηνύματα ,παράλληλα σατιρίζουν την ηλιθιότητα της ζωής, τα κωλύματα επικοινωνίας,την αποξένωση του ανθρώπου,όχι μόνο από τον περίγυρο του αλλά κυρίως από τον ίδιο τον εαυτό του. Η αποτελεσματικότητα του θεάτρου του παραλόγου οφείλεται στα φαρσικά και τραγικά στοιχεία του. Το κοινό έρχεται αντιμέτωπο με πράξεις χωρίς κίνητρα , με χαρακτήρες αδιάκοπης ρευστότητας και αναρωτιέται: τι θα συμβεί μετά; Αλλά το σπουδαιότερο εδώ δεν είναι το τι θα γίνει μετά αλλά τι γίνεται τώρα.

----------------------
Η underground ποίηση εμφανίστηκε στην Αμερική στις αρχές του 1960 και θεμελιώθηκε με το κίνημα της γενιάς των Beat. Ήταν τότε που οι νέοι προτίμησαν τη φυγή μέσα από την ποίηση,τον έρωτα,τις καταχρήσεις, που εναντιώθηκαν σε οτιδήποτε περιόριζε την ελευθερία τους. Βασική θεματολογία τους οι πολιτικές ελευθερίες και αργότερα ψυχεδελικές αναζητήσεις. Από αυτή τη γενιά των Beat ξεκίνησε το θέατρο του δρόμου. Ήταν τότε που μετακινούνταν νομαδικά με ένα ψυχεδελικά βαμμένο λεωφορείο του 1939 που οδηγούσε ο Νηλ Κάσσαντυ, περισσότερο γνωστός από τα διηγήματα του Τζακ Κέρουακ και συγκεκριμένα από το ON THE ROUND( στο δρόμο).


Γιάννης Νικηφοράκης
συγγραφέας

Post Top Ad

.............