- Απαγορευτική λόγω μορφολογίας η προτεινόμενη θέση του αεροδρομίου
- Μόνη λύση ο λοξός διάδρομος στο Ηράκλειο
Δείτε το βίντεο της συνέντευξης:
Την επικινδυνότητα του σχεδιαζόμενου αεροδρομίου στο Καστέλλι επισημαίνει ο πολύπειρος πιλότος Μιλτιάδης Τσαγκαράκης, αναφερόμενος ειδικά στο περίκλειστο από ορεινούς όγκους ανάγλυφο της Πεδιάδας, στους ισχυρούς πλευρικούς ανατολικούς λόγω των Λασιθιώτικων βουνών αλλά και στην πρωινή πάχνη, που συχνά εμφανίζεται στην περιοχή και θα καθιστά αδύνατη τη λειτουργία του αεροδρομίου.
Ως πρώην ιδιοκτήτης αεροπορικής εταιρίας ο κ. Τσαγκαράκης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη δραματική αύξηση του κόστους ταξιδίου για τους πολίτες της Κρήτης αλλά και για τους επισκέπτες. «Με επιπλέον 35-40 μίλια πτήσης το ταξίδι για Ηράκλειο αυξάνεται κατά 15 λεπτά και μαζί αυξάνονται η κατανάλωση καυσίμων, οι ώρες απασχόλησης του προσωπικού, τα έξοδα συντήρησης των αεροσκαφών. Αυτά φυσικά θα τα επιβαρυνθεί ο επιβάτης, και όχι οι αεροπορικές εταιρίες», λέει ο ίδιος.
Ο κ. Τσαγκαράκης προσθέτει πως οι πολίτες θα επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο από τα τέλη αεροδρομίου που θα φτάσουν στα 35 ευρώ ανά εισιτήριο (από 12-14 που είναι σήμερα) ενώ θα αυξηθεί και το κόστος των αεροπορικών καυσίμων που θα μεταφέρονται οδικώς με βυτιοφόρα από τα Λινοπεράματα μέχρι το Καστέλλι.
Ο πρώην γενικός διευθυντής της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας υποστηρίζει πως η καλύτερη λύση θα ήταν η λειτουργική αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» και κυρίως η δημιουργία λοξού διαδρόμου, που θα λύσει οριστικά τα προβλήματα επικινδυνότητας και θορύβου στην Αλικαρνασσό. «Πλέον μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι χώροι της 126 Πτέρυγας Μάχης για να αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης των αεροπλάνων. Είναι όλος ο χώρος διαθέσιμος και είναι δίπλα στον Ηρακλειώτη» αναφέρει χαρακτηριστικά. «Όσοι είναι σήμερα δίπλα στο αεροδρόμιο θα κλαίνε αν αυτό φύγει, όπως θα κλαίνε και όλοι οι Κρητικοί όταν συνειδητοποιήσουν τι θα πληρώνουν αν το αεροδρόμιο πάει στο Καστέλλι», καταλήγει.
* Ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης είναι απόφοιτος της Σχολής Αεροπορίας της Οξφόρδης. Είναι κυβερνήτης και εκπαιδευτής αεροσκαφών B737-200-800, B747, Airbus AB4/6, A340, Falcon-90. Έχει στο ενεργητικό του πάνω από 18.000 ώρες πτήσης. Διετέλεσε διευθυντής Πτητικής Εκμετάλλευσης, γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Αεροπλοϊας. Διετέλεσε κυβερνήτης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους επί πρωθυπουργίας Ανδρέα Παπανδρέου. Υπήρξε ιδρυτής και πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας SkyExpress. Ζει μόνιμα στο Ηράκλειο.
------------------------
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας συνεχίζει τις συνεντεύξεις από εκπροσώπους τοπικών και κεντρικών φορέων της Οικονομίας, του Τουρισμού, των Μεταφορών, των Κατασκευών, της Αυτοδιοίκησης κλπ σε σχέση με το σχεδιαζόμενο έργο του νέου αεροδρομίου.
Ανοίγουμε έναν μεγάλο διάλογο, που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα σε βάθος και με όλα τα στοιχεία διαθέσιμα, για τις πραγματικές οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες του εν λόγω έργου. Το τεράστιο έλλειμμα ενημέρωσης φάνηκε περίτρανα στις πρόσφατες συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης (26/7) και του Δημοτικού Συμβουλίου Μινώα Πεδιάδος (25/6) όπου τέθηκε το εν λόγω ζήτημα.
Δείτε ακόμα:
Γρηγόρης Πασπάτης: «Πάνω από 1,5 δις το κόστος για το αεροδρόμιο Καστελλίου»
Τεχνικό Επιμελητήριο: Χωρίς τεκμηρίωση το αεροδρόμιο στο Καστέλλι
Μιχάλης Βλατάκης: «Πανάκριβο το αεροδρόμιο στο Καστέλλι»
30+1 λόγοι κατά του αεροδρομίου
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΞΕΡΙΖΩΜΑ ΔΕΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΟΧΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ