Η Κρήτη αποκτά ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, τον Βόρειο Αξονα Κρήτης, έστω κι εάν αυτός χρειάστηκε να χωριστεί σε επιμέρους διαγωνισμούς, λόγω διαφορετικής χρηματοδότης.
Ο πρώτος διαγωνισμός αναφέρεται στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και την εκμετάλλευση στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.
Το τμήμα αυτό θα προχωρήσει ως έργο παραχώρησης, με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας, στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση.
Το έργο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότατος στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης, σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελιού και αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).
Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, το οποίο θα προκηρυχτεί ως Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και αφορά αυτοκινητόδρομο 20 χλμ.
Ο προγραμματισμός του υπουργείου περιλαμβάνει και ένα τρίτο τμήμα, από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο εκτιμάται ότι θα προχωρήσει ως «παραδοσιακό» δημόσιο έργο.