Παρουσιάστηκε η μελέτη για πράσινη διαδρομή & ποδηλατόδρομο στις οδούς Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη & Πειραιώς - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Παρουσιάστηκε η μελέτη για πράσινη διαδρομή & ποδηλατόδρομο στις οδούς Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη & Πειραιώς

Παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 19/3/2018, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (Κ.Α.Μ.) από τον Δήμο Χανίων η μελέτη για την υλοποίηση του έργου: “Δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατοδρόμου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς”,
Η δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατόδρομου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς αποτελεί μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις της εγκεκριμένης Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δ. Χανίων: «Η Αναζωογόνηση του Αστικού Κέντρου Χανίων με όρους αειφορίας και κοινωνικής συνοχής» (Revitalizing the Core for Development – RECODE)». Το έργο στοχεύει στην υλοποίηση παρεμβάσεων αναβάθμισης του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, ενός από τους βασικότερους χρηματοδοτικούς πυλώνες του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. Κρήτη 2014-2020. Για τα Χανιά έχουν διασφαλιστεί 11.000.000€ από πόρους του ΕΣΠΑ και ειδικότερα του Ε.Π. «Κρήτη» για την υλοποίηση έργων, που θα αναβαθμίσουν την πόλη.

Σήμερα σχεδιάζουμε και διαμορφώνουμε τα Χανιά του μέλλοντος”, τόνισε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, επισημαίνοντας ότι το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού δεν είναι πλέον μια θεωρητική προσέγγιση, “αλλά μια φιλοσοφία και ένα πλάνο, που αρχίζει να εκτελείται, από την παρούσα δημοτική αρχή, υιοθετώντας τις σύγχρονες αντιλήψεις προσβασιμότητας, όπως ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας νέα πνοή στην πόλη μας, στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών μας, στην οικονομία και στην απασχόληση”.
Μάλιστα, όπως υπογράμμισε ο κ. Βάμβουκας έχουν ήδη ξεκινήσει συγκεκριμένες δράσεις, που συμφωνούν με τη νέα φιλοσοφία, όπως η σταδιακή μετατροπή της Πλατείας 1866 σε συγκοινωνιακό κόμβο, η ανάπλαση της Ν. Χώρας, το άνοιγμα του δυτικού μετώπου της πόλης, που θα φτάνει μέχρι τους Αγ. Αποστόλους.“Έχουμε δε από την αρχή της θητείας μας προσπαθήσει για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, όπως στις οδούς: Αποκορώνου – Περίδου, Κορνάρου, τελειώσαμε εγκαίρως παρά τις δυσκολίες το Πάρκινγκ της Περίδου και προωθούμε την κατασκευή και τη βελτίωση των πεζοδρομίων στις γειτονιές, αλλά οι ανάγκες παραμένουν μεγάλες.
Η νέα πολιτική, λοιπόν, για το κυκλοφοριακό της πόλης μας ήδη έχει διαμορφωθεί. Λιγότερα αυτοκίνητα και βελτίωση όλων των φιλικών υποδομών μετακίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο προωθείται η μεγάλη αυτή παρέμβαση στο κέντρο της πόλης μας, με βάση τη φιλοσοφία, η οποία είναι αποτυπωμένη σε επιστημονική εργασία, που αξιολογεί την παλιά κυκλοφοριακή μελέτη, όπου αποδεικνύεται ότι είναι ξεπερασμένης λογικής, προτείνοντας σύγχρονες λύσεις. Διαπλατύνουμε τα πεζοδρόμια από τη Τζανακάκη έως τη Σκαλίδη και δημιουργούμε ποδηλατόδρομο από τη Τζανακάκη έως το ύψος της Χάληδων”.



Ο Δήμαρχος Χανίων παράλληλα περιέγραψε τη μελλοντική εικόνα των Χανίων σε πέντε στάδια, προτείνοντας διαδρομές για πεζούς και ποδηλάτες. “Αυτή η μεγάλη παρέμβαση στη συνέχεια με βάση σχέδιο θα επεκταθεί σε όλη την πόλη. Σε αυτό θα βοηθήσει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.), το οποίο θα εκπονηθεί για την πόλη των Χανίων και ήδη έχει προκηρυχθεί”, κατέληξε στην τοποθέτησή του ο κ. Βάμβουκας.
Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Γιώργος Ξανθουδάκης, αναφέρθηκε στις προδιαγραφές του έργου, ενώ οι μελετήτριες, Μαρία Μαρινάκη και Αφροδίτη Παπαδάκη, προχώρησαν στην παρουσίαση της μελέτης, παρατηρώντας μεταξύ άλλων ότι απαιτούνται συνολικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, καθώς και αλλαγή νοοτροπίας από όλους.

Post Top Ad

.............