Η φράση του σοφού λαού τα παράπονα σου στον δήμαρχο φαίνεται στον δήμο Σητείας δεν ισχύει.
Πολλές είναι οι φορές που ο πολίτης απευθύνεται σε υπηρεσίες, φορείς, υπεύθυνους αντιδημάρχους ή εσχάτως στον ίδιο τον δήμαρχο του δήμου που ζεί.
Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις που εγγράφως απευθύνονται οι πολίτες στην δημοτική αρχή ζητώντας να επιλυθούν ή να διευκρινιστούν θέματα που τους απασχολούν.
Πολίτης του δήμου Σητείας περιμένοντας μια απάντηση εδώ και 3 μήνες που δυστυχώς δεν έρχεται και έχοντας απεριόριστη υπομονή αναφέρει τα εξής.
Κατ’ εφαρμογή του Συντάγματος, η υποχρέωση της διοίκησης για έγγραφη απάντηση στα αντίστοιχα αιτήματα των πολιτών εντός ορισμένης προθεσμίας, ρυθμίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 4, του Ν.2690/1999[2] Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας.
Ειδικότερα προβλέπεται ότι οι δημόσιες υπηρεσίες, οι ΟΤΑ (α΄και β΄βαθμού – δήμοι και περιφέρειες αντίστοιχα) και τα ΝΠΔΔ, όταν υποβάλλονται αιτήσεις, οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των ενδιαφερομένων και να αποφαίνονται για τα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία 50 ημερών, εφόσον από ειδικές διατάξεις δεν προβλέπονται μικρότερες προθεσμίες.
Εάν κάποια υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί λόγω αντικειμενικής αδυναμίας, ειδικά αιτιολογημένης, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει, εντός 5 τουλάχιστον ημερών πριν από την εκπνοή τους, να γνωστοποιήσει εγγράφως στον αιτούντα: α) τους λόγους της καθυστέρησης, β) τον υπάλληλο που έχει αναλάβει την υπόθεση και τον αριθμό τηλεφώνου του, για την παροχή πληροφοριών και γ) κάθε άλλη χρήσιμη πληροφορία.