Με εξοντωτικά πρόστιμα θέλουν να κλείσει το ΡΑΔΙΟ ΚΡΗΤΗ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Με εξοντωτικά πρόστιμα θέλουν να κλείσει το ΡΑΔΙΟ ΚΡΗΤΗ

Το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ είναι από τους πρώτους ραδιοφωνικούς σταθμούς, που λειτούργησαν στην Κρήτη. Ιδρύθηκε το 1989 και από τότε εκπέμπει καθημερινά με ενημερωτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα (συμπλήρωσε ήδη 28 χρόνια λειτουργίας). Όλα αυτά τα χρόνια ο σταθμός αγαπήθηκε από την μεγάλη πλειοψηφία των Κρητικών, κυρίως για την αντικειμενικότητα με την οποία παρουσιάζει τα γεγονότα και την εγκυρότητα των ειδήσεών του. Οι εκπομπές του, με καταξιωμένους δημοσιογράφους, διακρίνονται για την αμεροληψία τους και την αντικειμενική προβολή των τοπικών θεμάτων, σε όλους τους τομείς: Πολιτική, Οικονομία, Αυτοδιοίκηση, Πολιτισμός, Αθλητισμός και οτιδήποτε άλλο ενδιαφέρει τους πολίτες. Καθημερινά τα μικρόφωνα του ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ είναι ανοιχτά για τους ακροατές του σταθμού και ακούγονται όλες οι απόψεις.
Όλα τα χρόνια της λειτουργίας του, το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ δεν έχει παίξει κανένα "παιχνίδι", κυρίως πολιτικό. Πάντα, παρουσιάζει με αντικειμενικότητα τα γεγονότα και ελέγχει την εκάστοτε κυβέρνηση για την πολιτική που εφαρμόζει. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που κατηγορήθηκε, διαχρονικά απ' όλες τις κυβερνήσεις, του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και της σημερινής του ΣΥΡΙΖΑ, ότι είναι αντιπολιτευόμενο ραδιόφωνο. Αυτό, ειλικρινά, είναι τίτλος τιμής για τον σταθμό και τους ανθρώπους του, γιατί, σημαίνει ότι κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αυτή η τακτική της αντικειμενικότητας, το καθιέρωσαν στη συνείδηση της Κρητικής Κοινωνίας, που το εμπιστεύεται για 28 χρόνια τώρα και το κρατά σταθερά στην πρώτη θέση της ακροαματικότητας.




ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΞΟΝΤΩΣΗΣ
Όμως, όπως συμβαίνει συνήθως, η πολύχρονη επιτυχημένη πορεία του ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ και η μεγάλη ακροαματικότητά του, "θορύβησε" το μιντιακό κατεστημένο των Αθηνών καθώς και άλλους "κύκλους"  του πολιτικού συστήματος, που δεν βλέπουν με καλό μάτι κάποια περιφερειακά ραδιόφωνα να είναι τόσο δημοφιλή. Η πορεία τους, έπρεπε με "κάθε τρόπο" να σταματήσει.
Η αρχή για την αποδυνάμωσή τους (ανάμεσά τους και το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ) έγινε το 1995 (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, πρωθυπουργός ο κ. Σημίτης). Ο τότε υπουργός Τύπου κ. Βενιζέλος με φιλοδοξία να γίνει αρχηγός του κόμματος, έκανε όποιο "ρουσφέτι" του ζητούσαν οι ιδιοκτήτες ΜΜΕ της Αθήνας, προκειμένου να έχει την υποστήριξή τους. Τότε λοιπόν έκανε το νόμο 2328, με τον οποίο καταργούσε τον τοπικό χαρακτήρα των ραδιοφωνικών σταθμών, επιτρέποντας την 5ωρη δικτύωση (αναμετάδοση) των αθηναϊκών σταθμών στην υπόλοιπη Ελλάδα. Αυτός ο νόμος ήταν η ταφόπλακα της τοπικής ραδιοφωνίας, με το πνεύμα που την οραματίστηκε ο Ανδρέας Παπανδρέου. Με τον συγκεκριμένο νόμο, οι αθηναϊκοί ραδιοφωνικοί σταθμοί μεταδίδουν το πρόγραμμά τους σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Δηλαδή, έγιναν Πανελλήνιας εμβέλειας. Φυσικά το 5ωρο, ελάχιστοι το τηρούν. Οι περισσότεροι αναμεταδίδουν το πρόγραμμά τους έως και ολόκληρο 24ωρο! Και επειδή το ΕΣΡ, το οποίο εκ του Συντάγματος, έχει την ευθύνη για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, ουδέποτε ασχολήθηκε υπεύθυνα με το σοβαρό αυτό θέμα (παρά τις καταγγελίες που του έγιναν κατά καιρούς), οι αθηναϊκοί ραδιοφωνικοί σταθμοί εκτός της αναμετάδοσης, έδωσαν και το όνομά τους στους τοπικούς σταθμούς που "συνεργάζονται". Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι στο Ηράκλειο (αλλά και στην υπόλοιπη χώρα) μεταδίδουν το πρόγραμμά τους όλοι οι αθηναϊκοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, πολλοί εκ των οποίων με το ίδιο όνομα που εκπέμπουν στην Αθήνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο νόμο 2328/95 ο κ. Βενιζέλος ήθελε να βάλει 12ωρη δικτύωση. Όμως, οι έντονες διαμαρτυρίες κυβερνητικών βουλευτών της περιφέρειας, ακύρωσαν την πρόθεση αυτή και η δικτύωση έμεινε στο 5ωρο (ασχέτως ότι δεν τηρείται, με υπευθυνότητα του ΕΣΡ).
Την ίδια πρόθεση για 12ωρη δικτύωση, είχε και μερικά χρόνια αργότερα το 2001, ένας άλλος υπουργός Τύπου της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ,  ο κ. Πρωτόπαππας. Αυτός μάλιστα ήθελε να δώσει σε σταθμούς των Αθηνών 5 ραδιοφωνικές άδειες Πανελλήνιας εμβέλειας (για να πάρουν όλοι οι μεγάλοι ιδιοκτήτες). Με την έντονη, όμως, αντίδραση των κυβερνητικών βουλευτών της περιφέρειας, δεν υλοποιήθηκε η προσπάθειά του, αφού δεν εισήχθη καν στην βουλή ως τροπολογία.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ
Το κορυφαίο πρόβλημα στην εκπομπή των FM είναι η μορφολογία του εδάφους. Για να γίνει κατανοητό το θέμα, η εκπομπή στα FM λειτουργεί με την "οπτική επαφή". Όταν το κέντρο εκπομπής και το σημείο λήψης έχουν οπτική επαφή, τότε το ραδιοφωνικό σήμα λαμβάνεται. Εάν παρεμβάλλεται φυσικό εμπόδιο (βουνό) το σήμα δεν περνά, όση ισχύ κι αν έχει. 
Η Κρήτη, όπως και άλλες περιοχές της χώρας, έχουν πολλά βουνά. Άλλες περιοχές όμως, όπως η Θεσσαλία, είναι πεδινές. Προσέξτε τώρα, τί συμβαίνει: Αν ένας ραδιοφωνικός σταθμός εκπέμπει σε πεδινή περιοχή (π.χ. Θεσσαλία) το σήμα του λαμβάνεται από τα Τέμπη μέχρι την Λαμία. Δηλαδή σε 7-8 νομούς. Ο σταθμός αυτός είναι νόμιμος. Αν ένας ραδιοφωνικός σταθμός εκπέμπει σε περιοχή με βουνά (π.χ. Νομός Ηρακλείου) τότε το σήμα του περνά μόνο στην πόλη. Χαρακτηριστικά δεν ακούγεται ούτε στις Αράχνες, ούτε στη Σταλίδα, ούτε στη Μεσσαρά, ούτε στα Μάλια, ούτε στη Βιάννο, λόγω της γεωμορφολογίας του εδάφους. Για να καλυφθεί όλος ο Νομός χρειάζονται 3-4 διαφορετικά κέντρα εκπομπής. Το ίδιο ισχύει και σε όλες τις περιοχές της χώρας, που έχουν βουνά. Όσοι σταθμοί σε όλη την Επικράτεια χρησιμοποιούν δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής (και σε άλλη συχνότητα) προκειμένου να καλύψουν την περιοχή τους, το ΕΣΡ αρχικά και η ΕΕΤΤ στη συνέχεια επέβαλαν μεγάλα χρηματικά πρόστιμα!!!... Αιτιολογία: Είναι παράνομες οι δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής!!! 
Με αυτό, το τόσο απλό ζήτημα, ουδείς αρμόδιος ασχολήθηκε μέχρι το 2013. Τί κι αν πέρασαν τόσες κυβερνήσεις διαφορετικών κομμάτων, τί κι αν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που είχαν το πρόβλημα, έκαναν συνεχείς διαμαρτυρίες...

ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Το 2007 με το νόμο 3592 ο τότε υπουργός της κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, κ. Ρουσόπουλος, υποχρέωνε τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να καλύπτουν πληθυσμιακά το 90% της γεωγραφικής περιοχής, που εκπέμπουν. Δηλαδή, το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ (και ο κάθε ραδιοφωνικός σταθμός) με το ένα κέντρο εκπομπής, λόγω της γεωμορφολογίας, δεν καλύπτει πληθυσμιακά το 90% της γεωγραφικής περιοχής, που αναφέρεται στην άδειά του. Άρα, βάσει του νόμου 3592 είναι παράνομο.  Αν χρησιμοποιήσει δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής για να καλύψει πληθυσμιακά το 90% της γεωγραφικής περιοχής, που αναφέρεται στην άδειά του, πάλι είναι παράνομο, αφού δεν επιτρέπεται η χρήση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής! Όσοι σταθμοί επέλεξαν να ακούγονται στη γεωγραφική περιοχή της άδειάς τους χρησιμοποιώντας κι άλλες θέσεις εκπομπής, τιμωρούνταν με πρόστιμα από το ΕΣΡ... (εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι τα πρόστιμα επιβάλλονται για να συμμορφωθεί ο παραβάτης και όχι να όχι να εξοντωθεί οικονομικά. Δηλαδή αν κάποιος παρκάρει παράνομα δεν του βάζεις πρόστιμο 15.000 ευρώ, αλλά, 80…Στην περίπτωση του ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ, τα πρόστιμα ήταν για οικονομική εξόντωση).
Συνολικά έχουν επιβληθεί πρόστιμα 249.000 (διακόσιες σαράντα εννέα χιλιάδες) ευρώ.
 Αλήθεια, παρόμοια πρόστιμα επιβλήθηκαν σε κάποιο ραδιοφωνικό σταθμό των Αθηνών που εκπέμπει σε όλη την Ελλάδα, όπως π.χ. ο σταθμός «στο κόκκινο» που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ;

Η ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΗΡΗΘΗΚΕ
Το 2013 υπήρξε, επιτέλους, βούληση για να δοθεί λύση στο υπαρκτό πρόβλημα. Τότε, ψηφίστηκε ο νόμος 4155, ο οποίος, στο άρθρο 65 επέτρεπε την χρήση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής, ακόμη και σε διπλανούς Νομούς και έδινε τρίμηνη προθεσμία σε όσους τις χρησιμοποιούσαν, προκειμένου να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις για τη νομιμοποίησή τους.
Το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ υπέβαλλε στο υπουργείο Επικοινωνιών, εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, τα σχετικά δικαιολογητικά, με τα οποία δήλωνε όλες τις δευτερεύουσες θέσεις που χρησιμοποιεί μαζί με τις συχνότητές τους. Με την υποβολή της αίτησης, το υπουργείο χορήγησε και σχετική βεβαίωση όπου αναγράφονται οι δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής με τις συχνότητές τους.
Μετά την παρέλευση της τρίμηνης προθεσμίας, στο νόμο 4199/13 το άρθρο 123 έδινε 6μηνη παράταση, για όσους δεν πρόλαβαν, να υποβάλλουν αίτηση για χρήση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής. Το ίδιο άρθρο όριζε σαφώς ότι «μέχρι την εξέταση των υποβληθέντων αιτήσεων και την λήψη οριστικής απόφασης επ΄ αυτών, οι δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής θεωρούνται ως νομίμως λειτουργούσες και δεν επιβάλλονται, ούτε εφαρμόζονται κυρώσεις». Δηλαδή, τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί από την ΕΕΤΤ, για τις δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής, αναστέλλονται.
Όμως, η τότε ολομέλεια της ΕΕΤΤ με πρόεδρο τον κ. Λουρόπουλο (ο τότε Πρωθυπουργός κ. Σαμαράς τον είχε διορίσει πρόεδρο στον ΟΠΑΠ και μετά την πώληση του ΟΠΑΠ τον έβαλε πρόεδρο στην ΕΕΤΤ) όχι μόνον δεν έπραξε αυτό που όριζε ο νόμος, αλλά, κοινοποίησε τα επιβληθέντα πρόστιμα στη ΔΟΥ προς είσπραξη.
Μάλιστα, μετά την ψήφιση του νόμου 4199/13 ο τότε υπουργός Επικοινωνιών, κατόπιν υποδείξεως της ΕΕΤΤ (σημ.: το εκμυστηρεύθηκε στον ιδιοκτήτη του ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν) εξέδωσε διευκρινιστική εγκύκλιο για το άρθρο 123, σύμφωνα με την οποία οι σταθμοί που χρησιμοποιούν δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής πρέπει να εκπέμπουν στην ίδια συχνότητα που αναφέρεται στην άδειά τους. Αυτή η εγκύκλιος στην ουσία ακύρωνε το νόμο και ήταν αντισυνταγματική. Όμως, η ΕΕΤΤ την εφάρμοζε και αγνοούσε το νόμο, που ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο…
Τον Δεκέμβριο του 2014 στην τελευταία συνεδρίαση της βουλής επί κυβερνήσεως Σαμαρά, στις εκατοντάδες τροπολογίες που ψηφίστηκαν τη νύχτα εκείνη, περιλήφθηκε στο νόμο 4313 το άρθρο 64, σύμφωνα με το οποίο οι σταθμοί που χρησιμοποιούν δευτερεύουσες εκπομπής, υποχρεούνται να εκπέμπουν στην ίδια συχνότητα, η οποία αναφέρεται στην άδεια. Με την ενέργεια αυτή ο τότε πρόεδρος της ΕΕΤΤ επεδίωξε σαφώς να «καλύψει» την παράβαση καθήκοντος στην οποία είχε υποπέσει…

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ
Τον Μάιο του 2015 η ΔΟΥ Ηρακλείου προχώρησε στην είσπραξη των βεβαιωθέντων σε αυτήν προστίμων της ΕΕΤΤ προς το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ, ύψους 138.000 ευρώ (ενώ ήδη είχαν συμψηφισθεί άλλες 40.000 ευρώ από πρόστιμα που είχε επιβάλλει το ΕΣΡ στο σταθμό, τα οποία είχαν πληρωθεί και λόγω δικαίωσης από το Συμβούλιο Επικρατείας έπρεπε να επιστραφούν. Όμως η ΔΟΥ τα συμψήφισε αυθαίρετα στο πρόστιμο της ΕΕΤΤ). Η ΔΟΥ έκανε κατάσχεση σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς του σταθμού και μας υποχρέωσε να καταβάλλουμε το υπόλοιπο ποσό.
Το πως θα επιβίωνε ο σταθμός με αυτές τις συνθήκες, κανείς αρμόδιος δεν ενδιαφέρθηκε… Μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού, ΔΕΗ, τηλέφωνα, ΕΝΦΙΑ, φόροι και πολλά ακόμη λειτουργικά έξοδα  κάθε μήνα έπρεπε να πληρώνονται ή ο σταθμός να βάλει λουκέτο, που ήταν και ο στόχος όλων αυτών των πρωτοφανών διώξεων.
Όμως, το ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ, έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες, άντεξε και δεν έκλεισε. Και δεν έκλεισε, γιατί το στηρίζουν οι ακροατές του, το στηρίζει η αντικειμενικότητά του, το στηρίζει το ποιοτικό του πρόγραμμα, το στηρίζει η Κοινή Γνώμη της Κρήτης.
Όλο το ποσόν των προστίμων καταβλήθηκε στη ΔΟΥ, αλλά, πάλι, το ανελέητο «κυνηγητό» δεν σταμάτησε. Η ΕΕΤΤ με τον νέο πρόεδρο που διόρισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο δεν αντιμετώπισε το πρόβλημα με την απλή λογική, αλλά, εξακολουθεί την πορεία που χάραξαν οι προηγούμενοι. Και ο αρμόδιος υπουργός  «περί άλλων τυρβάζει».
Οι σημερινοί κυβερνητικοί βουλευτές του Νομού Ηρακλείου, παρά τις έντονες πιέσεις που ασκούν για να δοθεί λύση στο πρόβλημα, προς το παρόν, δεν πέτυχαν τίποτα, εκτός από υποσχέσεις. Οι τοπικοί βουλευτές της αντιπολίτευσης έχουν καταθέσει επερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό και περιμένουν απάντηση.
Να αναφέρουμε επίσης ότι για όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν (και εξακολουθούν να επιβάλλονται) στο ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ, ο σταθμός προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Μέχρι σήμερα η εξέταση της υπόθεσης αναβλήθηκε τρεις φορές και η επόμενη ημερομηνία συζήτησης ορίσθηκε για τον προσεχή Νοέμβριο.



Σ΄αυτό το ανελέητο κυνηγητό εναντίον του ΡΑΔΙΟ-ΚΡΗΤΗ, με στόχο την οικονομική εξόντωσή του και κατά συνέπεια το κλείσιμό του, δεν συνυπολογίστηκε (όπως προαναφέρθηκε) ένας βασικός  παράγοντας, που δεν είναι άλλος από την αγάπη των Κρητικών για τον σταθμό και την μεγάλη του ακροαματικότητα.

Post Top Ad

.............