Κυκλοφόρησε τις προηγούμενες ημέρες το βιβλίο «Ο Δημοτικός Κήπος: η δροσερή ανάσα των Χανίων. Ιστορία, χλωρίδα, πανίδα, εκπαιδευτικές δραστηριότητες». Συγγραφέας του είναι ο μέχρι πρότινος Σχολικός Σύμβουλος της 2ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων Χάρης Στρατιδάκης.
Το βιβλίο αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος αναπτύσσονται τα κεφάλαια για την ιστορική διαμόρφωση της έννοιας «κήπος», για τους δημόσιους κήπους στην Κρήτη κατά την περίοδο 1870-1940, για τον ιδρυτή του Κήπου των Χανίων Ρεούφ πασά, για την ευρύτερη περιοχή πριν από τη διαμόρφωση του Κήπου, για την περιοχή μετά τη δημιουργία του Κήπου και ένα σύντομο ιστορικό του. Ακολουθεί ένα κεφάλαιο για τα τοπόσημα του Κήπου, στο οποίο περιλαμβάνονται το κτήριο τους Κρητικής Βουλής, ο πύργος του Ρολογιού, το Αναψυκτήριο, ο Θερινός Κινηματογράφος, η Παιδική Βιβλιοθήκη, οι προτομές και η αναμνηστική πλάκα και άλλα ενδιαφέροντα σημεία (ζωολογικός κήπος, λιμνούλα, παιδική χαρά, φυτώριο κ.λπ.). Ακολουθεί το κεφάλαιο για την χλωρίδα, στο οποίο καταγράφονται συνολικά 78 είδη δέντρων και θάμνων και ένα άλλο για την πανίδα, στο οποίο γίνεται αναφορά σε 71 συνολικά είδη ζώων. Στη συνέχεια αναπτύσσονται κεφάλαια για το προσωπικό του Κήπου, για την βελτίωση της σημερινής κατάστασης και ένα αναλυτικό χρονολόγιο.
Το δεύτερο μέρος του βιβλίου απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ηλικιών δημοτικού σχολείου και γυμνασίου και έχει ως στόχο τη χρήση του Κήπου ως εκπαιδευτικού εργαλείου. Για τον σκοπό αυτό παρατίθεται μια σειρά 45 εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που έχουν ως βασικό τους σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση, την παροχή της ευκαιρίας γνωριμίας με τα φυτά και τα ζώα του Κήπου, τη συνειδητοποίηση του ρόλου τους στη φύση και των σχέσεών τους με τον άνθρωπο και τη γνωριμία με τις καθημερινές φροντίδες για τη διατήρηση του Κήπου, με την ελπίδα ότι αυτό θα βοηθήσει στην ανάπτυξη προσωπικής ευθύνης για τον μόχθο των ανθρώπων και σεβασμού και για την φυσική και πολιτισμική κληρονομιά μας.
Οι δραστηριότητες δεν αναφέρονται αποκλειστικά στο φάσμα των περιεχομένων του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, αλλά σε όλα σχεδόν τα μαθήματα του δημοτικού σχολείου και γυμνασίου (Ιστορία, Γλώσσα, Μαθηματικά, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Γεωγραφία, Φυσική Αγωγή, Αισθητική Αγωγή, Μελέτη Περιβάλλοντος, Θεατρική Αγωγή, Φυσικά κ.λπ.). Προηγείται μία προαπαιτούμενη δραστηριότητα, που αναφέρεται σε θέσπιση ενός κώδικα κανόνων υπεύθυνης συμπεριφοράς μέσα στον Κήπο. Κι ακόμα προτείνονται δύο ακόμα γενικές προκαταρκτικές δραστηριότητες, μια σύντομη περιήγηση - ξενάγηση και ένα «κυνήγι θησαυρού».
Ακολουθεί παράρτημα, με αποσπάσματα για τον Κήπο από τα βιβλία «Σινέ Σαντάν» του Γιώργου Φθενάκη και «Τα παλιά Χανιά» του Μίνωος Νικολακάκη. Το βιβλίο κλείνει με αναλυτική βιβλιογραφία. Έχει έκταση 144 έγχρωμων σελίδων και περιλαμβάνει 180 φωτογραφίες και σκίτσα και ένα σχεδιάγραμμα του Κήπου. Το προλογίζει η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη.
Η έκδοσή του έχει πραγματοποιηθεί σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, για βιβλιοθήκες και εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά οι λοιποί ενδιαφερόμενοι μπορούν να το προμηθευτούν δωρεάν σε ψηφιακή μορφή, αν το ζητήσουν από τον συγγραφέα στην ηλεκτρονική διεύθυνση strharis@yahoo.gr.
Σημειώνεται ότι από τον ίδιο πρόκειται σύντομα να κυκλοφορήσει ένα αντίστοιχο -και μάλλον μεγαλύτερο- βιβλίο για τον Κήπο του Ρεθύμνου. Ένα μικρό σε έκταση βιβλίο-εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε κυκλοφορήσει ήδη το έτος 1996, με τον τίτλο «Ο Δημοτικός Κήπος του Ρεθύμνου, η δροσερή καρδιά της πόλης μας» και είχε ανατυπωθεί το 1997 και το 1999.