30 χρόνια είναι πολλά για να πάς στην Σητεία - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

30 χρόνια είναι πολλά για να πάς στην Σητεία


30 χρόνια είναι πολλά... για να πάς στην Σητεία.
Η όμορφη αλλά απομακρισμένη λόγω γεωγραφικής θέσης πόλη της Σητείας κάνει υπομονή στην υπομονή των αρμοδίων ανεύθυνων υπευθύνων που εδώ και 30 χρόνια σχεδιάζουν, χαρτογραφούν και μελετούν την ανάδειξη της, την ευκολία των κατοίκων της σε κοινά, σε καθημερινά σε απλά.
Υγεία, παιδεία, μετακίνηση, και πολλά άλλα αυτονόητα  για τους Σητειακούς είναι συνεχής αγώνας.


ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ


Νοσοκομείο που υπολειτουργεί και φλερτάρει συχνά πυκνά με το κλείσιμο δημιουργεί άγχος, φόβο και δυσαρέσκεια στους ντόπιους αλλά και επισκέπτες της Σητείας στο ενδεχόμενο σοβαρού ατυχήματος που θα οδηγήσει τον ασθενή στην πόλη του Αγίου Νικολάου. με ασθενοφόρα περασμένης τεχνολογίας , ή ακόμα καλύτερα φορτηγάκια.



ΠΑΙΔΕΙΑ

Παιδεία που αναζητάμε, όχι στην καθημερινότητα μας αλλά στα θρανία που χάνονται, στις αίθουσες που κλείνουν,και με αγώνες προσπαθούν οι κάτοικοι και οι σύλλογοι  να κρατήσουν ανοιχτές, στους δασκάλους που δεν έρχονται.




ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Δημόσιες υπηρεσίες που σιγά σιγά  απορροφούνται λόγω της οικονομικής κρίσης και μεταφέρονται σε άλλες πόλεις της Κρήτης με το παράδειγμα της πιο κοντινής , αυτής του Αγίου Νικολάου δηλαδή 50 χιλιόμετρα και...


Ταλαιπωρία και εργατοώρες χιλιάδων συνανθρώπων να τακτοποιήσουν το προσωπικό τους ζήτημα με το κόστος της μεταφοράς ώς προς την βενζίνη που καταναλώνεται, αλλά και των νεύρων που προκύπτουν απο την εκδρομή... στον Αγιο Νικόλαο ή στην Ιεράπετρα.
Εχουμε ζήσει στο παρελθόν περιπτώσεις όπου οχήματα της αστυνομίας ερχόταν στο Ηράκλειο για να γεμίσουν βενζίνη και να επιστρέψουν στην Σητεία, λόγω του συμβεμβλημένου των βενζινάδικων.





ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ


Το αεροδρόμιο της πόλης που με τον κόπο και το μεράκι μιας χούφτας Σητειακών πρίν απο πολλά πολλά χρόνια δημιουργήθηκε σαν ιδέα, εγκαινιάστηκε μετα βαίων και κλάδων απο υπουργούς, δημάρχους τοπικούς άρχοντες και βουλευτές της περιοχής που επί πολλά χρόνια ψηφίζονται άραγε για πιο λόγο... αλλά πλέον μάταια ψάχνουν για αεροπλάνα και πτήσεις.



Ο εγχώριος τουρισμός που συντηρεί την πόλη της Σητείας, δεδομένο ότι οι περισσότερες των πτήσεων του αεροδρομίου της πόλης οδεύουν πρός την Ιεράπετρα με τις σαφώς καλύτερες ξενοδοχειακές υποδομές.




Ο ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ


Ο παραθαλάσσιος δρόμος που οδηγεί στο Βάι και στο Παλιόκαστρο ο οποίος πρόσφατα κατέρευσε ένα του κομμάτι έφερε ξανά στην επιφάνεια την αδράνεια των υπευθύνων στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που βασανίζουν μια ολόκληρη κοινωνία.
Πρόκειται για το γνωστό, προβληματικό κομμάτι του παραλιακού, λίγο μετά την γέφυρα του Γαλλικού μέχρι τη διασταύρωση προς Πετρά, που είχει αποκλειστεί για λίγες ημέρες και αντιμετωπίστηκε με πίστη στο θεό ώς προς την αποφυγή ατυχήματος. 
Σε αναμονή βρίσκεται η κοινωνία της Σητείας για το θέμα της αποκατάστασης της στατικότητας και ασφάλειας του διαβρωμένου από τους κυματισμούς της θάλασσας οδικού τμήματος στη περιοχή «Πετρά» της επαρχιακής οδού «Σητείας-Παλαίκαστρο-Βάι» με στόχο την αντιμετώπιση της ολοκληρωτικής του κατάρρευσης.
Μια περιοχή που οδικώς θεωρείται αδικημένη για την Κρήτη δεδομένου της έλλειψης εθνικού δικτύου προς την Σητεία.
Ο σοφός λαός λέει ότι το ποτάμι δεν ξεχνάει απο που περνάει, οι άνθρωποι όμως ξεχνούν ότι καταπατώντας την φύση και μπαζώνοντας στον βωμό της ανάπτυξης θάλασσα και ρέματα θα έρθει η ώρα της εκδίκησης...


Μετά από ανθρώπινες παρεμβάσεις η παραλία της Σητείας διαβρώθηκε σε τέτοιο βαθμό, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με υπό κατάρρευση ένα τμήμα του παράνομου δρόμου που οδηγεί προς την ανατολική πλευρά του Δήμου, πρώην επαρχίας Σητείας.
Η Περιφέρεια Κρήτης προκειμένου να σώσει τον παράνομο δρόμο αποφάσισε να ρίξει σε 400 μέτρα μήκους της παραλίας τεράστιους βράχους οι οποίοι θα λειτουργούν ως κυματοθραύστες, μετατρέποντας την αμμώδη παραλία της Σητείας σε βραχώδη λιμενοβραχίονα. 

Η μείζονα αντιπολίτευση του Δήμου Σητείας κατέθεσε αντιπρόταση για να γίνει ανάπλαση της παραλίας με φυσικά υλικά από την περιοχή, από έγκριτους επιστήμονες στο θέμα αυτό, όπου αυτή η μελέτη είναι οικονομικότερη και πιο ορθή ως προς την αποφυγή της επιπλέον διάβρωσης της παραλίας και της καταστροφής του δρόμου. Η Περιφέρεια Κρήτης επιμένει στο να πέσουν τεράστιοι βράχοι κατά μήκος της παραλίας. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η παραλία της Σητείας είναι ένας από τους τόπους, όπου η χελώνα Καρέτα καρέτα επιλέγει για να γεννήσει. Από την Περιφέρεια Κρήτης ζητάμε, να γίνει ανάπλαση της παραλίας της Σητείας, να γίνει έργο για την ανατολική παράκαμψη που οδηγεί προς τα ανατολικά του Δήμου και να απομακρυνθεί ο παλιός παράνομος δρόμος. 



30 χρόνια είναι πολλά για να πάς στην Σητεία δεδομένου ότι ο δρόμος ξεκίνησε να σχεδιάζεται την δεκαετία του ’1980, χρηματοδοτήθηκε το 2003 σταμάτησε να δουλέυει το έργο το 2010 και ξανα άρχισε στις μέρες μας.
2, 5 ώρες οδικώς απο Ηράκλειο σε μια διαδρομή γεμάτη στροφές σε ένα οδικό δίκτυο χαραγμένο πρίν απο πολλές δεκαετίες για λιγότερα αυτοκίνητα  έως σχεδόν καθόλου.
Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα έλεγε ο τίτλος μιας παλιάς εκπομπής της Ε.Ρ.Τ της δεκαετίας του 1980. αλλά μάλλον Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα ή η υπόλοιπη βόρεια Ελλάδα.
Εγκαταλειμμένη και αδικημένη απο έργα η Κρήτη αλλά εδώ μιλάμε για το αυτονόητο.

Ευθύνες και κατηγορίες δεν θα ακουστούν απο το συγκεκριμένο άρθρο, αλλά ας αναρωτηθούμε με ποιούς συναναστρεφόμαστε, ποιούς χειροκροτάμε, ποιούς πιστεύουμε, ποιούς ψηφίζουμε και ειδικά σε μικρές κοινωνίες όπως είναι της επαρχίας Σητείας.


Το Τεχνικό αντικείμενο του έργου «Κατασκευή του τμήματος Αυχένας Αγκαθιάς-Χαμέζι Σητείας και ολοκλήρωση του τμήματος Χαμέζι-Σητεία» περιλαμβάνει την κατασκευή του δρόμου από τον Αυχένα Αγκαθιάς μέχρι το Χαμέζι, την κατασκευή γέφυρας στον Αυχένα μήκους 55μ. περίπου, την κατασκευή γέφυρας στα Σφακίδια μήκους 37μ., τη μελέτη και κατασκευή κοιλαδογέφυρος μήκους 841 μ. και τις συμπληρωματικές εργασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος Χαμέζι-Σητείας σε μήκος 1 χλμ. περίπου.




Το έργο δημοπρατήθηκε στις 3/9/2003, αλλά λόγω ενστάσεων και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας η σύμβαση υπεγράφη μετά την εκδίκασή τους στις 13 /3/2006 με συνολικό ποσό σύμβασης 15,55 εκατ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Ο ανάδοχος του έργου κηρύχθηκε οριστικά έκπτωτος με την από 31/12/2010 απόφαση Υπ.Υ.ΜΕΔΙ. λόγω μεγάλης καθυστέρησης στην εκτέλεση των εργασιών καθώς και μετά τη διαπίστωση ύπαρξης πλαστών εγγυήσεων καλής εκτέλεσης.







 Στην παρούσα φάση η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου έχει προχωρήσει στις διαδικασίες εκκαθάρισης της έκπτωτης εργολαβίας, προκειμένου να προχωρήσει στη σύνταξη νέων συμβατικών τευχών και τεχνικού δελτίου για την ένταξη και δημοπράτηση του υπολειπομένου έργου.
Η δημοπράτηση του νέου έργου εκτιμάται ότι θα γίνει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και ο χρόνος, που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση της κατασκευής του, υπολογίζεται ότι θα είναι περί 12-15 μήνες από την υπογραφή της νέας σύμβασης.




Θετική εξέλιξη χαρακτηρίζεται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης η έγκριση της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων (με ανάρτηση στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΑΠΕΝ), των κάτωθι έργων:
«ΒΟΑΚ, Τμήμα Αυχένας Αγκαθιάς – Σητεία και Παράκαμψη Σητείας» (3408/30.09.16 ΑΕΠΟ), το οποίο ξεκίνησε να σχεδιάζεται την δεκαετία του ’1980 και στο φυσικό του αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή και λειτουργία των οδικών τμημάτων:
 Αυχένας Αγκαθιάς-Αγ. Φωτιά
 Κεντρική Είσοδος Σητείας
Δυτική Είσοδος Σητείας
 Συνδετήριο τμήμα προς ΒΙΠΕ
 Δυτική περιμετρική Σητείας
Το έργο έχει μήκος 30 χλμ και κατασκευάζεται τμηματικά: 

α) 5,4 χλμ ολοκληρώθηκαν το 1998, 
β)3,1 χλμ ολοκληρώθηκαν το 2003, 
γ) 4,1 χλμ κατασκευάζονται τώρα. 

Υπάρχουν επίσης άλλα 17,2 χλμ που δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς (τεχνικές μελέτες) και δεν έχουν κατασκευαστεί. Οι πρώτοι περιβαλλοντικοί όροι εκδόθηκαν το 1993 και ανανεώθηκαν (χωρίς μελέτη) το 2003 με ημερομηνία λήξης την 31/12/2013.
Πρόκειται για ένα ιδιαιτέρως περίπλοκο έργο το οποίο σωστά αδειοδοτήθηκε ως ενιαίο έργο, αλλά αφού δεν υλοποιήθηκε ολόκληρο, δημιούργησε πολλά γραφειοκρατικά προβλήματα.




Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΚ Φώτη Καζάση η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων είναι εξαιρετικά σημαντική διότι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του, και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία όλα τα έργα σε λειτουργία πρέπει να διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους σε ισχύ. Επιπρόσθετα, απεφεύχθη ο κίνδυνος απένταξης, αφού απαγορεύεται η συνέχιση των εργασιών σε έργα που δεν διαθέτουν περιβαλλοντικούς όρους σε ισχύ.






















ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Post Top Ad

.............