ΙΣΤΟΡΙΕΣ και ΑΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΑΝΤΙΝΑΔΩΝ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2015

ΙΣΤΟΡΙΕΣ και ΑΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΑΝΤΙΝΑΔΩΝ




Παραμονή πρωτοχρονιάς, ο Αριστείδης Χαιρέτης - Γιαλάφτης δέχεται ένα τηλεφώνημα..
Μία τυφλή τηλεφωνεί στον Άρη και του λέει. Είμαι τυφλή και είμαι η μεγαλύτερη θαυμάστρια σας, αρχίζει η τυφλή να λέει στον Αριστείδη μαντινάδες του... Κλείνουν το τηλέφωνο και ένα τέταρτο μετά την αλλαγή του χρόνου ο Γιαλάφτης της τηλεφωνεί και της λέει κλαίγοντας....

Ποιά μαντινάδα να σου πω
στο περιστατικό σου,
να μουν ο θιος να σου δινα,
πρωτοχρονιά το φως σου...

ΦΩΤ - anogi.gr

Πλησίαζε Πάσχα και όλοι στον Άγιο Νικόλαο ήταν ντυμένοι με γιορτινά, εκτός τον  Μανώλη Βάρδα ο οποίος ήταν ντυμένος με τα ρούχα της λύπης (αφού πενθούσε το γιό του Γιάννη)...Ένας γνωστός λέει στον Μανώλη "χρόνια πολλά, καλό Πάσχα" και τότε ο Βάρδας εκφράζει την λύπη του λέγοντας....
Έβαψα ένα βότσαλο
και το κρατώ γι αυγό μου,
τζούγκρισα με τση μοίρας μου,
κ έσπασε το δικό μου...





Ο Γιάννης Χασαπλαδάκης ή Καβρός όντας μυλωνάς αγάπησε μια κοπελιά, δεν του την έδιναν, και τότε την έκλεψε...Όταν φύγανε είπε...
Ρόδο σουνα και σε κλεψα
και σ έφερα στο μύλο,
και κάθε χρόνος που περνά
σου πέφτει και ένα φύλλο...
Λίγα χρόνια μετά η γυναίκα του (Ελένη) πέθανε και τότε ο Καβρός δεν μπορούσε να κρύψει το συναίσθημα που τον πλάκωνε..

Ρόδο σουν και τα φύλλα σου
επέφτανε ένα ένα
του εβδομήντα θύελλα
τα πήρε μαζωμένα..
Μακριά πλέον από την Ελένη η ζωή του δεν άξιζε....νοσηλεύεται στο νοσοκομείο σοβαρά άρρωστος, λέει του γιατρου.."γιατρέ δεν έχω ζωή πεθαίνω" ο γιατρός θέλοντας να κάνει χιουμοριστική τη στιγμή λέει στον Καβρό "να μας πάρεις τηλέφωνο να μας πεις πως περνάς" και τότε ο μοναδικός καβρός λέει...

Δεν έχει εκειά τηλέφωνο
ειν η γραμμή κομμένη,
γιατί αν είχενε γραμμή
θα με παιρνε η Ελένη..


Κάποτε στην Λέρο μια μέλισσα τσίμπησε ένα παιδί και το παιδί έπαθε αλλεργικό σοκ και πέθανε..Τα ΜΜΕ είχαν βουήξει , όταν ο μοναδικός Ζαχάρης Παπαδάκης είδε το περιστατικό στην τηλεόραση είπε...
Ποια μέλισσα σου τρύγισε
ανθέ μου τ άρωμα σου,
να τση χαλάσω τα κελιά
να φτιάξω τα κεριά σου..

Νοσηλεύεται ο Μιχαλόμπας στο νοσοκομείο σοβαρά….καταλαβαίνει ό,τι είναι η τελευταίες στιγμές του και λέει στην γυναίκα του, «ήρθε η ώρα να πεθάνω» και λέει η γυναίκα του «και γω ήντα θα γίνω μετά» και τότε ο Μιχαλόμπας είπε….
Δάκρυα μου γύρεψε ο καημός 
μα δεν του τά΄δωσα όλα,
και τον αφήνω να διψά 
μην τα ληφτεί μια βιόλα..


Post Top Ad

.............