Νοέμβριος στην Κάτω Ζάκρο Σητείας και η τουριστική σεζόν έχει φτάσει στο τέλος της. Οι ξενοδόχοι κάνουν τον απολογισμό της χρονιάς και σχεδιάζουν έναν ήσυχο χειμώνα για να ανακτήσουν δυνάμεις για την νέα τουριστική περίοδο.
Την ηρεμία όμως του Φθινοπώρου, «ταράζει» μία ομάδα επισκεπτών από την Αγγλία, οι οποίοι μήνα Νοέμβριο επέλεξαν να εξερευνήσουν την γωνιά αυτή της Κρήτης αφού το νησί μας και ιδιαίτερα η ανατολική πλευρά, έχει θαυμάσιες καιρικές συνθήκες, τις ιδανικότερες στην Ευρώπη και διαθέτει πάμπολλες δυνατότητες για δραστηριότητες στην φύση . Μία από τις δραστηριότητες που θεώρησα καλό ως ξενοδόχος να υλοποιήσω στα πλαίσια προώθησης της περιοχής και της επιμήκυνσης των επαγγελματικών μου δραστηριοτήτων , ήταν η γνωριμία με τα αγροτικά προϊόντα του τόπου μας και η επαφή των επισκεπτών με τους ντόπιους κατοίκους. Να γνωρίσουν την κουλτούρα τους και να ζήσουν την καθημερινότητά τους.
Με σύμμαχο μας τον καιρό, ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας πηγαίνοντας στον ελαιώνα του βιοκαλλιεργητή Μιχάλη Τζουανάκη , όπου στόχο είχα να γνωρίσουν από κοντά η παρέα των Άγγλων φίλων μας την καλλιέργεια και συγκομιδή της ελιάς , την διαδικασία της άλεσης και την αξία του ελαιολάδου(αγουρέλαιου και κλασσικού έξτρα παρθένου).
Είναι πραγματικά εντυπωσιακό να βλέπεις μηχανικούς, αρχιτέκτονες και μέλη του Αγγλικού Κοινοβουλίου, να διασκεδάζουν στο λιόφυτο όπως τα μικρά παιδιά στο Λούνα παρκ.Να απολαμβάνουν το κουλουκόψωμο, τις ελιές, τα μιστροφτάκια και το ντόπιο κρασί, καθισμένοι στα σακιά και στα λιόπανα σαν να βρίσκονται σε high class gourmet εστιατόριο. Κι ύστερα επίσκεψη στο εργοστάσιο, για να δουν πως <<εξορύγνηται>> το χρυσάφι της Κρήτης.
Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο και παράγουμε ένα σημαντικότατο, βασικό προϊόν διατροφής και με μεγάλη θρεπτική αξία ,το ελαιόλαδο. Είναι απαραίτητο το προϊόν αυτό να γίνει γνωστό, με κάθε τρόπο στο εξωτερικό. Ακόμα και ο πολίτης του Καναδά και της Αυστραλίας, να γνωρίζει ότι το κρητικό λάδι –και πολλώ δε το Στειακό – δεσπόζει στις πρώτες θέσεις των διαγωνισμών λαδιού παγκοσμίως. Ένας απλός και άκρως αποτελεσματικός τρόπος προώθησης αυτού του προϊόντος (και όχι μόνο)είναι μέσω της άμεσης γνωριμίας του με τον μελλοντικό καταναλωτή.
Τα σχόλια ?<<Θέλουμε να ξανάρθουμε! Ζήσαμε μια μοναδική εμπειρία! Που μπορούμε να βρούμε το λάδι σας στην Αγγλία? Σε ευχαριστούμε Στέλλα ,που μας έδωσες την ευκαιρία να ζήσουμε αυτήν τη μέρα. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε?>>
Ποιος μας λέει ότι ένα διαφορετικού τύπου τουριστικό μοντέλο δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στον Δήμο μας? Γιατί πρέπει να υιοθετήσουμε την πεπατημένη ?Τι πιο απλό και εύκολο να αξιοποιήσουμε και να προβάλουμε την καθημερινότητά μας, που τόσο πολύ αρέσει στους επισκέπτες –κατοίκους των μεγαλουπόλεων της αλλοδαπής? Ας πάψουμε να θεωρούμε ότι μόνο οι πισίνες, τα γκολφ και τα all inclusive 5 stars ξενοδοχεία προσελκύουν τουρίστες*.
Η λύση είναι απλούστερη, ανέξοδη και… δίπλα μας!
*Για να μην θεωρηθεί ότι αυτού του τύπου τουρισμό επιλέγουν άτομα χαμηλού βιοτικού επιπέδου βλέπε Rosie Barnes http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rosie_Barnes .Ήταν μέλος αυτής της ομάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου