ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 21Ο ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΔΡΟΓΟ-ΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 21Ο ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΔΡΟΓΟ-ΚΙΝΗΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, το οποίο υιοθετεί όλα τα οφέλη της λεγόμενης «καθαρής ενέργειας», κατασκεύασαν μαθητές του 6ου Επαγγελματικού Λυκείου στο Ηράκλειο Κρήτης, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και παρουσιάζεται σήμερα Πέμπτη και την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου στην «Τεχνόπολη» του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι, στο πλαίσιο του Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας.
Το «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο» είναι ένα όχημα που δεν καταναλώνει ρυπογόνα καύσιμα και είναι απολύτως αθόρυβο στην λειτουργία του. Οι μαθητές του 6ου ΕΠΑ.Λ., υπό την επίβλεψη του καθηγητή Ηλεκτρολογίας και Μηχανολογίας, Μανώλη Καγιαμπάκη, απέδειξαν ότι ακόμη και σε δύσκολες εποχές μπορούν να εφαρμοστούν πρωτοποριακές πρακτικές υγιούς επιχειρηματικότητας, με επίκεντρο τους νέους.
To tvxs.gr μίλησε με τον επιβλέποντα καθηγητή του project, Μανώλη Καγιαμπάκη, για το «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο» και τα πλεονεκτήματά του.
Τι ακριβώς είναι το «Υβριδικό Ηλεκτρο-Υδρογονο-κίνητο Αυτοκίνητο»;
Μανώλης Καγιαμπάκης: Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο οποίο πραγματοποιήσαμε μια σημαντική προσθήκη. Στη θέση του ρεζερβουάρ των συμβατικών αυτοκινήτων έχει υποδοχή για την ηλεκτρική φόρτιση του. Η καινοτομία βρίσκεται στην μονάδα κυψέλης υδρογόνου που κατασκευάστηκε και από την οποία φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η μονάδα αυτή μπορεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο, παρέχοντας πλήρη αυτονομία στην κίνηση του, προσεγγίζοντας πολλαπλάσια χιλιομετρική απόσταση από την εργοστασιακή. Διαθέτει ένα πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού και ηλεκτρο-μηχανολογικού ελέγχου, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, καθώς επίσης και ένα ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το οποίο μπορεί να επικοινωνεί με τοπικές και απομακρυσμένες κινητές συσκευές, μεταφέροντας δεδομένα και λειτουργικά στοιχεία μέσω internet.
Το καύσιμο που χρησιμοποιεί είναι το υδρογόνο το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο σε δύο φιάλες υβριδίων μετάλλων. Μέσω της κυψέλης καυσίμου και ενός  τροποποιημένου Inverter DC/AC επιτυγχάνεται η ηλεκτρική φόρτιση του αυτοκινήτου.
Μιλήσατε για πλήρη αυτονομία. Ποια είναι η μέγιστη απόσταση που μπορεί να καλύψει το όχημα και ποια είναι η μέγιστη ταχύτητά του;
Μ.Κ.: Με τη φόρτιση του αυτοκινήτου μέσω της μονάδας κυψέλης υδρογόνου, και με 6 κυβικά υδρογόνου, το όχημα μπορεί να διανύσει μέγιστη απόσταση που φτάνει τα 450 χιλιόμετρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του είναι 125 χλμ./ώρα. Το συγκεκριμένο όχημα χρειάζεται επτά ώρες, για να φορτιστεί πλήρως. Και το κυριότερο; Το χρησιμοποιούμενο υδρογόνο της μονάδας πρέπει να προέρχεται από Ηλεκτρόλυση του Νερού (Η2Ο) μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και συγκεκριμένα από φωτοβολταïκά πάνελς. Έτσι, το σύστημα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο κατά τη διαδικασία παραγωγής του υδρογόνου, όσο και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας του «καθαρού αυτοκινήτου»;
Μ.Κ.: Το συγκεκριμένο project εντάσσεται στο πλαίσιο των Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σκοπός των οποίων είναι οι μαθητές, με την καθοδήγηση των καθηγητών να υλοποιούν καινοτόμες δράσεις και κατασκευές, αξιοποιώντας τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που αποκομίζουν από τη φοίτηση τους στο Επαγγελματικό Λύκειο. Ήδη από το 2000 είχαμε ξεκινήσει στο ΕΠΑΛ κατασκευή μονάδων καυσίμων με βάση το υδρογόνο. Το 2003 είχαμε κατασκευάσει ένα μικρό τηλεκατευθυνόμενο υδρογονοκίνητο όχημα, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Δαίδαλος». Αποφασίσαμε, λοιπόν, να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω, εντάσσοντας αυτή την καινοτόμο τεχνογνωσία και σε ένα κανονικό αυτοκίνητο. Έτσι, σε ένα όχημα τύπου Smart εγκαταστήσαμε μια κυψέλη υδρογόνου ισχύος 5 KW και μέσω ενός συστήματος inverter μεταφέραμε την ηλεκτρική τάση απευθείας στη μπαταρία του αυτοκινήτου.
Το project υλοποιείται από μαθητές Λυκείου. Πόσο πιστεύετε ότι η καινοτομία προωθείται στη χώρα μας και πόσο ενθαρρύνονται οι νέοι από θεσμικούς φορείς, όπως το κράτος;
Μ.Κ.:  Σίγουρα στη χώρα μας υπάρχουν και οι υποδομές αλλά και η τεχνογνωσία για τέτοιου είδους προγράμματα. Σίγουρα χρειάζονται ακόμη μεγαλύτερες προσπάθειες από την πλευρά της πολιτείας, ώστε να ενθαρρυνθεί η υγιής επιχειρηματικότητα και δη να αναπτυχθούν νέα πρότυπα και μοντέλα νεανικής επιχειρηματικότητας. Θα μπορούσαν, σίγουρα, κάποιες εταιρείες να υιοθετήσουν αυτήν τεχνογνωσία που προέρχεται μέσω της έρευνας.
Σε κάθε περίπτωση, μέσα από τα προγράμματα αυτά οι μαθητές αναδεικνύουν τεχνικές δεξιότητες σε πρωτοποριακά Συστήματα Παραγωγής, Ελέγχου και Αυτοματισμού, με στόχο να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας και των προηγμένων τεχνολογικών επιτευγμάτων. Η νέα γενιά, επομένως, έχει ένα πολύ καλό κίνητρο να μπει σε αυτό το κομμάτι και μάλιστα δυναμικά. Και σίγουρα, οι νέοι άνθρωποι δεν θα πρέπει να το βάζουν κάτω, όσο δύσκολες κι αν είναι οι συνθήκες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............