Γράφει η Γιώτα Μπουγά, δημιουργός του ταξιδιωτικού blog It Girl
Εσείς θα επιλέγατε να ταξιδέψετε μετά την πανδημία, σε μια εποχή που οι μετακινήσεις θεωρούνται βασική “συνθήκη” εξάπλωσης του ιού; Θα εμπιστευόσασταν ξανά μια αεροπορική εταιρεία και ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται για να “κοιτάξετε ξανά από ψηλά”;
Αν και η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα, την τελευταία δεκαπενταετία, τα ταξίδια αποτέλεσαν, χωρίς υπερβολή, προτεραιότητα για τη διεθνή κοινότητα. Πρόκειται, άλλωστε, για έναν άγραφο κανόνα, ο οποίος δημιουργήθηκε από την άνοδο των αεροπορικών χαμηλού κόστους και την προσφορά φθηνών εισιτηρίων από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.
Κοσμοπολιτισμός σε “τιμή ευκαιρίας”, ο οποίος, όμως, δημιούργησε μια πρόσφορη βάση για πολιτισμικές ανταλλαγές, τη γνωριμία με άλλες κουλτούρες, νέες εικόνες κι εμπειρίες.
Ενόψει της χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία από τις κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια σχεδιάζουν τη νέα μορφή που θα λάβει η ταξιδιωτική εμπειρία. Βασικός τους σύμμαχος θα είναι τα τεχνολογικά μέσα, με στόχο αλλά και βασική πρόκληση την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ταξιδιωτών!
1. Χαμηλή πληρότητα
Τουλάχιστον για λίγους μήνες μετά την άρση των μέτρων για την πανδημία, είναι πολύ πιθανό οι πτήσεις να εκτελούνται με χαμηλή πληρότητα, στα επίπεδα του 70%. Αυτό σημαίνει πως το μεσαίο κάθισμα θα παραμένει κενό. Επίσης, μιμούμενα τις τακτικές σούπερ μάρκετ, τα αεροδρόμια αναμένεται να επεκτείνουν τις ουρές και στον εξωτερικό χώρο.
Τέλος, ένα από τα μέσα που εμπνέει ασφάλεια σε όσους ταξιδεύουν είναι οι θερμικές κάμερες, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν ευρέως. Εξετάζεται, επίσης, το αν οι επιβάτες θα χρειαστεί να επιβεβαιώσουν την κατάσταση της υγείας τους πριν ταξιδέψουν.
2. Το τέλος των φθηνών εισιτηρίων;
Η πιθανή μείωση των δρομολογίων, σε συνδυασμό με τη μείωση της πληρότητας προοιωνίζει το τέλος των φθηνών εισιτηρίων, αφού οι εταιρείες θα πρέπει να αντισταθμίσουν το κόστος. Παράλληλα, για τον ίδιο λόγο, οι αερομεταφορείς ίσως προτιμήσουν μικρότερα και πιο εύχρηστα αεροσκάφη.
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μαζί με τους εθνικούς αερομεταφορείς θα καταφέρουν να επιβιώσουν, αλλά με τη βοήθεια κρατικών ενισχύσεων. Ενδέχεται, επίσης, να μειωθούν εκ μέρους τους τα δρομολόγια με “χαμηλή ζήτηση”, αλλά και να αυξήσουν τις τιμές.
3. Ανέπαφες Υπηρεσίες
Στο πλαίσιο της εκ νέου διαμόρφωσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας, προβλέπεται πως οι επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους εντός και εκτός των αεροσκαφών μία μεγάλη γκάμα ψηφιακών και ανέπαφων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, όσοι διστάζουν να ακουμπήσουν τις οθόνες στο αεροδρόμιο και στο αεροπλάνο θα μπορούν ενδεχομένως να κάνουν την ίδια ακριβώς χρήση από το κινητό τους.
4. Κανόνες υγιεινής
Για την προστασία των επιβατών και του πληρώματος από την πανδημία η χρήση μάσκας και γαντιών θα είναι υποχρεωτική, τουλάχιστον κατά τη διάρκεια της πτήσης. Προτεραιότητα αποτελεί πλέον και η καθαριότητα των αεροσκαφών, η οποία θα εκτελείται διεξοδικά μετά από κάθε ταξίδι. Βέβαια, αυτό μπορεί να επιβάλλει πιο αραιά δρομολόγια, δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στα συνεργεία καθαρισμού.
5. Η επιστροφή του σιδηροδρόμου
Η πανδημία, τέλος, θα επιταχύνει τη μετάβαση από τις μετακινήσεις αεροπορικώς στα ταξίδια μέσω σιδηροδρόμου, με τρένα υψηλής ταχύτητας. Καθώς οι πτήσεις για μικρές αποστάσεις, κάτω των 300 μιλίων, τείνουν να περιοριστούν, είναι πολύ πιθανό η σιδηροδρομική σύνδεση να καλύψει αυτό το κενό. Οι πτήσεις μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη, άλλωστε, έχουν ήδη επηρεαστεί από το κίνημα που προωθεί τα μέσα χαμηλότερης εκπομπής ρύπων.
Πηγές: Η ταξιδιωτική εμπειρία του μέλλοντος, How Coronavirus Will Forever Change Airlines and the Way We Fly
(αναδημοσίευση από το It Girl)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου