Η γερμανική φίρμα πραγματοποιεί την παγκόσμια παρουσίαση της νέας Cayenne στη Κρήτη και το Newsauto βρίσκεται εκεί για να οδηγήσει το πολυτελές SUV της Porsche.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ
«Ψήφο εμπιστοσύνης» έδωσε η Porsche στην Ελλάδα επιλέγοντας το Νομό Λασιθίου για να παρουσιάσει τη νέα Cayenne σε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο. Το Newsauto βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Κρήτη και σας μεταφέρει τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το θηριώδες γερμανικό μοντέλο.
Η 3η γενιά της Cayenne έχει μια εξελικτική εμπρόσθια όψη με μεγαλύτερες εισόδους αέρα και νέους προβολείς LED. Το γνωστό στυλ συνεχίζεται και πάλι, αλλά η Porsche λέει ότι η Cayenne έχει χαμηλότερη γραμμή οροφής που βοηθά σε μια πιο αθλητική στάση. Άλλες αξιοσημείωτες αλλαγές περιλαμβάνουν μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου και νέα πίσω φώτα που αντανακλούν στα αντίστοιχα της Panamera Sport Turismo.
Νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τα οποία πλέον χρησιμοποιούν τεχνολογία LED, όπως άλλωστε έχει εφαρμόσει η γερμανική εταιρεία σε όλα τα νέα της μοντέλα.
Η νέα Cayenne παίρνει… αποστάσεις από την Macan όντας μεγαλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά, με το μήκος της να είναι κατα 63 εκατοστά μεγαλύτερο και 23 πλατύτερο. Ως αποτέλεσμα είναι και η αύξηση του χώρου των αποσκευών κατά 100lt. Παρόλα αυτά η νέα Cayenne είναι ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου. Το μοντέλο τώρα ζυγίζει 1,985 kg, κάτι που ερμηνεύεται σε μείωση μέχρι και 65 kg, σε σχέση με πριν.
Μεγαλύτερες αλλαγές συμβαίνουν στην καμπίνα, καθώς οι οδηγοί θα βρουν μια νέα κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ένα συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 12,3 ιντσών, που έχει σύνδεση στο διαδίκτυο. Μόλις καθίσουν πίσω από το τιμόνι, οι οδηγοί θα βρουν ένα νέο συγκρότημα οργάνων με ένα αναλογικό στροφόμετρο που πλαισιώνεται από δύο οθόνες 7 ιντσών. Άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά είναι τα ηχοσυστήματα Bose και Burmester καθώς και ένας μεγαλύτερος χώρος αποσκευών που έχει χωρητικότητα 770 λίτρα.
Tο μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με νέα φρένα Porsche Surface Coated που αποτελούνται από ένα χυτοσίδηρο δίσκο με ειδική επίστρωση από ανθεκτικό υλικό. Η Porsche αναφέρει ότι η επίστρωση αυξάνει την τριβή ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη φθορά. Στον τομέα της τεχνολογίας τώρα, μπορεί να εξοπλιστεί με μια ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού, συμπεριλαμβανομένου του προσαρμοστικού συστήματος ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού. Άλλα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν τη βοήθεια νυχτερινής όρασης, την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδων κυκλοφορίας και την υποβοήθηση εμπλοκής κυκλοφορίας.
Θυμίζουμε ότι στους κινητήρες αρχική επιλογή είναι ο 3λιτρος V6 βενζινοκινητήρας των 340 ίππων (+40 PS) και 450 Nm ροπής, που συνδυάζεται με ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αμέσως μετά ακολουθεί ο 2,9 λίτρων biturbo V6 της Cayenne S, με 440 άλογα (+20 PS) και 550 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι αρκετά γρήγορες, αφού το 0-100 χλμ./ώρα στη βασική Cayenne απαιτεί 6,2 δευτερόλεπτα (5,9 δλ. με το πακέτο Sport Chrono), ενώ η Cayenne S έχει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα (4,9 δλ. με το πακέτο Sport Chrono).
Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση Turbo που χρησιμοποιεί τον κινητήρα 4 λίτρων V8 biturbo που παράγει 550 ίππους και 770 Nm ροπής (χρειάζεται 4,1 sec για να φτάσει στα 100 km/h από στάση, ή μόλις 3.9 sec όταν είναι εξοπλισμένο με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 286 km/h).
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που κάναμε με τη νέα Cayenne διαπιστώσαμε πως το μοντέλο έχει βελτιώσει ακόμη περισσότερο την οδική του συμπεριφορά χάρη στη νέα πλατφόρμα και έτσι εμφανίζει δυναμικότερα στοιχεία. Η συνολική ποιότητα κύλισης φέρνει το γερμανικό μοντέλο και πάλι στην κορυφή και το σύνολο των κινητήρων της γκάμας χαρίζουν στο αμάξωμα επιδόσεις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για την κατηγορία.