30 χρόνια είναι πολλά... για να πάς στην Σητεία, γράφαμε στις 13 Οκτωβρίου του 2016 σε άρθρο μας, ελπίζοντας ότι τα χρόνια του παρελθόντος θα λησμονηθούν και τα χρόνια που έρχονται θα είναι πιο ωφέλιμα.
Η όμορφη αλλά απομακρυσμένη λόγω γεωγραφικής θέσης πόλη της Σητείας κάνει υπομονή στην υπομονή των αρμοδίων ανεύθυνων υπευθύνων που εδώ και 30 χρόνια σχεδιάζουν, χαρτογραφούν και μελετούν την ανάδειξη της, την ευκολία των κατοίκων της σε κοινά, σε καθημερινά σε απλά.
Η Αβνιέ των Οθωμανών, η Ητεία ή Ήτιδα, ή Σηταία, η Στεία των Σητειακών, η κάτω Ραχούλα... των υπουργών.
Η πόλη που αναζητά τον δρόμο της, όχι για τον χαράξει μεταφορικά και κυριολεκτικά αλλά για να τον βαδίσει.
Η Σητεία, η πόλη που σε αγκαλιάζει φτάνει να την ανακαλύψεις, φτάνει να καταφέρεις να πάς.
Στην όμορφη παραθαλάσσια πόλη της Σητείας στην ανατολικότερη πόλη του νησιού της Κρήτης συναντάς τους πιο φιλόξενους ίσως Κρητικούς.
Η πολιτισμικότητα των 3 νομών του νησιού ( ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ - ΧΑΝΙΩΝ - ΡΕΘΥΜΝΟΥ ) προσπερνάει την πόλη της Σητείας ή πιο σωστά της γυρνάει την πλάτη.
Το πρώτο τουριστικό κέντρο της Κρήτης ο Άγιος Νικόλαος χάραξε την δική του μοναχική και επιτυχημένη πορεία απο την δεκαετία του 1960, με υποδομές, με διαφήμιση, με προσπάθεια και ίσως και με τύχη.
Μα τα Σητειακά βουνά είναι ψηλά και φτάνουν να αγγίξουν τα σύννεφα που κρύβουν τον πολυπόθητο ήλιο που θα φωτίσει μυαλά, και αισθήματα για να γίνει αντιληπτό ότι η Κρήτη είναι μία.
Με 3 τρόπους μπορείς να φτάσεις στην Σητεία
Με αυτοκίνητο, με Αεροπλάνο και με πλοίο.
Επιλέγεις να φτάσεις στο ταξίδι που χαράζεις γιατί εσύ αποφασίζεις, όμως στην σημερινή κοινωνία ταξίδια και αποφάσεις χαράζουν και παίρνουν άλλοι για σένα.
ΟΔΙΚΩΣ
2, 5 ώρες οδικώς απο Ηράκλειο σε μια διαδρομή γεμάτη στροφές σε ένα οδικό δίκτυο χαραγμένο πρίν απο πολλές δεκαετίες για λιγότερα αυτοκίνητα έως σχεδόν καθόλου.
Υποδομές ανύπαρκτες, με δόσεις ρετουσαρίσματος εδώ και χρόνια.
Αγωνία και αγανάκτηση απο τους κατοίκους της επαρχίας Σητείας για την έλλειψη σωστού οδικού δικτύου.
Προβλήματα της καθημερινότητας που έχουμε θίξει πολλές φορές εμφανίζονται συχνά πυκνά, ακόμα και με δυσάρεστες καταλήξεις όταν πρόκειται για θέματα υγείας και αναγκαίας γρήγορης μετακίνησης,
Οπισθοδρομική έως καθόλου η ομπρέλα ανάπτυξης σε επιχειρηματικό κομμάτι για την επαρχία Σητείας, η οποία θεωρείται αποκούμπι ή ευκαιρία των επενδυτών.
Μελέτες που συντάσσονται και παραμένουν εδώ και χρόνια στα συρτάρια ή στις αποθήκες μυαλών, ορίζουν νέες χαράξεις και μάλιστα χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι απαιτούνται 5 σήραγγες και 7 γέφυρες απο το καλό χωριό έως το Χαμέζι με τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις και τις ενημερώσεις με τις τοπικές κοινωνίες και τους κατοίκους των περιοχών.
ΑΠΟ ΘΑΛΑΣΣΗΣ
Το λιμάνι της Σητείας το σημείο αναφοράς όλων των κατοίκων της πόλης.
Ένα λιμάνι σαν αγκαλιά συνδεδεμένο ακτοπλοϊκώς μια φορά την εβδομάδα με τον Πειραιά, απο το πλοίο Πρέβελης, ( όταν δεν αντιμετωπίζει βλάβες )
Τα προηγούμενα χρόνια πραγματοποιήθηκαν τεχνικά έργα δημιουργίας προβλήτας που θα εξυπηρετούσε το πλοίο της γραμμής καθώς επίσης και τα πιθανά κρουαζιερόπλοια που θα κατέφθαναν στην Σητεία, αλλά και έργα καλλωπισμού.
Ο Οργανισμός λιμένος Σητείας στις συνεχής του δράσεις και προσπάθειες αντιμετώπισης πιθανών ελλείψεων έχει προχωρήσει στην τοποθέτηση προσκρουστήρων στο λιμάνι της Σητείας καθώς και στο αλιευτικό τμήμα του μικρού λιμανιού. Μια υποδομή απαραίτητη που έλλειπε από τους συγκεκριμένους χώρους, όπως επίσης και σε πολλές άλλες αξιόλογες δράσεις και υποδομές.
Το εμπορικό λιμάνι της Σητείας ανοίγοντας και επεκτείνοντας τα φτερά του συμμετέχει πλέον πιο ενεργά σε διεθνείς εκθέσεις κρουαζιέρας στο εξωτερικό με απώτερο σκοπό να αποτελεί την στοχευμένη προσπάθεια προβολής των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του λιμένος, γεγονός που βοηθά στην προσπάθεια να λειτουργήσει το λιμάνι της Σητείας ως λιμάνι κρουαζιέρας δίνοντας περαιτέρω έμφαση στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας.
Λιμάνι κρουαζιέρας μικρών σκαφών θα μπορούσε με τις ανάλογες υποδομές να λειτουργήσει και το λιμάνι - αγκαλιά του παραλιακού μετώπου.
Όμως... η πρόσβαση απο θαλάσσης για την πόλη της Σητείας περιορίζεται στο ένα δρομολόγιο του γέρικου καραβιού ΠΡΕΒΕΛΗΣ όταν δεν αντιμετωπίζει βλάβη όπως επίσης στη ζαριά του καιρού.
Ασθενείς απο τα γειτονικά νησιά όπως της Κάσου ή της Καρπάθου που απαιτείται να μεταβούν στο Νοσοκομείο Σητείας ( το οποίο έχουμε γράψει πολλές φορές ότι το προσωπικό του σε σχέση με τις υποδομές του χαρακτηρίζεται ηρωικό ) έρχονται με κότερα που πληρώνονται για να εκτελέσουν την μεταφορά, δεδομένο ότι ποτέ δεν λήφθηκε σοβαρά υπόψη απο τους αρμόδιους - αναρμόδιους φορείς της κεντρικής πολιτικής σκηνής η δυσκολία πρόσβασης της συγκεκριμένης περιοχής της Σητείας και όλης της επαρχίας.
Σωστικά σκάφη, η νοσοκομειακά πλοία που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν καταστάσεις σε αντίθεση με την ανικανότητα μιας υγιούς λύσης, είναι επίσης άφαντα.
ΑΠΟ ΑΕΡΟΣ
Ο Δημοτικός Αερολιμένας Σητείας, βρίσκεται στην περιοχή Μπόντα σε απόσταση 1 χμ. από το κέντρο της πόλης. Λειτούργησε στο πρώτο του κτήριο στις 7 Ιουνίου του 1984 όπου και προσγειώθηκε η πρώτη πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών, η οποία ήταν δοκιμαστική και επέβαινε επιτελείο της Ο.Α., ενώ στις 9 Ιουνίου 1984 έγιναν τα εγκαίνια του Δημοτικού Αερολιμένα Σητείας.
Η πρώτη προσγείωση στο αεροδρόμιο Σητείας.. με τον Παντελή Πετυχάκη και τον αύρματο επικοινωνίας με το αεροπλάνο πάνω στο καπό ενός αγροτικού αυτοκινήτου .13-8-1980
Στις 13 Ιανουαρίου του 2016 πραγματοποιούνται τα επίσημα εγκαίνια του νέου αεροσταθμού - κόσμημα με την κορδέλα να κόβει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Η δημιουργία των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Σητείας πέρασε από σαράντα κύματα και έμεινε στη μέση όταν ο προηγούμενος εργολάβος κηρύχθηκε έκπτωτος μετά την αποκάλυψη ότι είχε καταθέσει πλαστές εγγυητικές επιστολές.
Όμως επιτέλους παραδόθηκε και ξεκίνησε την λειτουργία του αποτελώντας μοχλό για μία νέα αρχή και με δυναμική ανάπτυξης για την περιοχή.
Η ικανοποιητική κάλυψη του συνόλου των επιβατικών αναγκών με την δημιουργία του νέου Αεροδρομίου θα συμβάλει καθοριστικά στην τουριστική προβολή της Σητείας και της Κρήτης γενικότερα, με δυνατότητα καλύτερων υπηρεσιών στο μέλλον που δεν θα υπολείπονται σε τίποτα των λοιπών διεθνών αερολιμένων.
Χαρακτηριστική ήταν η δήλωση του Περιφεριάρχη Κρήτης κυρίου Σταύρου Αρναουτάκη ότι ( το αεροδρόμιο είναι το τρίτο πολιτικό αεροδρόμιο της Κρήτης, που θα δώσει μια νέα πνοή στην κοινωνική, οικονομική εμπορική και τουριστική ζωή της Σητείας, του Λασιθίου και της Κρήτης γενικότερα )
Το νέο Αεροδρόμιο έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης δύο έως και τριών αεροσκαφών την ώρα, μεσαίας κατηγορίας, δηλαδή αεροσκάφη μέχρι 250 θέσεων επιβατών, ενώ το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης είναι 2.700μ.
Πράγματι ένα αεροδρόμιο στολίδι για όλη την Ελλάδα σε μια περιοχή που πάλεψε για το αποκτήσει λειτουργώντας με την φράση ( σπέρνεις για να θερίσεις )
Η απομακρυσμένη Σητεία απέκτησε φτερά και δρόμο 2.700 μέτρων για να απογειωθεί στον υπόλοιπο κόσμο, και για να προσγειωθεί με γεμάτες βαλίτσες απο ξένους τουρίστες.
170 τουρίστες ήταν οι πρώτοι που έφτασαν το πρωί της Πέμπτης 25 Μαίου 2017 στο αεροδρόμιο της Σητείας με την πρώτη πτήση τσάρτερ απο την Δανία.
Η συνεργασία με το ταξιδιωτικό σκανδιναβικό γραφείο «Apollo», η οποία ξεκίνησε με δύο πτήσεις τσάρτερ, η μία στις 14 Μαίου απο Σουηδία και η δεύτερη από τις 25 Μαΐου, και οι οποίες πτήσεις θα συνεχιστούν έως τις 21 Οκτωβρίου.
Αν θυμηθώ την φράση του Κωσταντίνου Καραμανλή το έτος 1975 που ζητούσε την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ. λέγοντας στους δημοσιογράφους «έξω πάμε καλά», μάλλον θεωρώ ότι στην περίπτωση του αεροδρομίου Σητείας ταιριάζει γάντι.
Έξω πάμε καλά αλλά στην Ελλάδα πάσχουμε.
Δρομολόγια με τουρίστες έχουμε... καταλύματα για την διαμονή τους έχουμε... υποδοχές με χορούς και πανηγύρια έχουμε... αλλά !!! εγχώριο τουρισμό και εσωτερικές μετακινήσεις δεν έχουμε....
Η θέση Μπόντα έγινε κάτω Ραχούλα και οι ελπίδες γίνονται αμφιβολίες.
Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Αερολιμενάρχη Σητείας κύριο Δημήτρη Βερίγο με αφορμή παράπονα που έχουν δεί στο φώς της δημοσιότητας για την συνεχή υποβάθμιση του αεροδρομίου Σητείας, και τις δυσκολίες ( λόγω συνεχών κομμένων πτήσεων ) που συναντάτε στις μετακινήσεις των κατοίκων από και πρός το αεροδρόμιο Σητείας.
Ο Αερολιμενάρχης Σητείας πολύ πρόθυμα απάντησε στις ερωτήσεις μας λέγοντας μας ότι στο Αεροδρόμιο Σητείας υπάρχουν επιδοτούμενες πτήσεις και όχι διακοπές αεροπορικών συνδέσεων.
Συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι κάθε 4 χρόνια πραγματοποιείται διαγωνισμός
δηλαδή πρόσκληση των αεροπορικών εταιριών στο υπουργείο για να δοθούν προσφορές, κάτι το οποίο εφαρμόστηκε έως και τον Οκτώβριο του 2016 όπου και έληξε.
Το δρομολόγιο Αθήνα - Σητεία το οποίο ανήκει στην AEGEAN κατοχυρώθηκε στην συγκεκριμένη εταιρία σύμφωνα με τον κύριο Βερίγο δίνοντας μηδέν προσφορά .
Υπεγράφη σύμβαση κάλυψης της συγκεκριμένης γραμμής όπου αντιστοιχεί σε 6 πτήσεις το καλοκαίρι, 4 πτήσεις Άνοιξη και Φθινόπωρο, και 3 πτήσεις τον Χειμώνα.
Συγκριτικά με το 2016 η αντιστοιχία ήταν 7 πτήσεις το Καλοκαίρι και 5 πτήσεις τον Χειμώνα, μιλώντας για τους μήνες Νοέμβριο έως Φεβρουάριο.
Χαρακτηριστικά μας ανέφερε ότι Αεροπλάνο της AEGEAN με τα χρώματα της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ έφευγε και επέστρεφε γεμάτο ( με 48 επιβάτες )
Ο κύριος Βερίγος συνεχίζοντας μας ανέφερε ότι προσωπικά και όχι θεσμικά αντιλαμβάνεται όπως και όλος ο κόσμος ότι οι συγκεκριμένες πτήσεις δεν εξυπηρετούν τους κατοίκους της επαρχίας Σητείας.
Ο αερολιμενάρχης Σητείας σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου για το θέμα των ελλιπών δρομολογίων όπως μας ανέφερε πήρε την απάντηση ότι τηρείτε η σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Στην ερώτηση μας για το περιστατικό επιβατών που βρέθηκαν στο αεροδρόμιο της Σητείας πρίν απο λίγες εβδομάδες και τελικά δεν κατάφεραν να πετάξουν αφού η πτήση δεν πραγματοποιήθηκε ο κύριος Βερίγος μας απάντησε.
Οι καλοκαιρινές πτήσεις που έχει συμφωνήσει η εταιρεία λήγουν στις 28 Σεπτεμβρίου, με καθιερωμένες ημέρες πτήσεων την Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο, με αποτέλεσμα η πτήση της Κυριακής 1 Οκτωβρίου όπου και το συγκεκριμένο περιστατικό να θεωρείτε πέραν της συμφωνίας της εταιρείας.
Το ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Αερολιμενάρχη Σητείας κύριο Δημήτρη Βερίγο με αφορμή παράπονα που έχουν δεί στο φώς της δημοσιότητας για την συνεχή υποβάθμιση του αεροδρομίου Σητείας, και τις δυσκολίες ( λόγω συνεχών κομμένων πτήσεων ) που συναντάτε στις μετακινήσεις των κατοίκων από και πρός το αεροδρόμιο Σητείας.
Ο Αερολιμενάρχης Σητείας πολύ πρόθυμα απάντησε στις ερωτήσεις μας λέγοντας μας ότι στο Αεροδρόμιο Σητείας υπάρχουν επιδοτούμενες πτήσεις και όχι διακοπές αεροπορικών συνδέσεων.
Συγκεκριμένα μας ανέφερε ότι κάθε 4 χρόνια πραγματοποιείται διαγωνισμός
δηλαδή πρόσκληση των αεροπορικών εταιριών στο υπουργείο για να δοθούν προσφορές, κάτι το οποίο εφαρμόστηκε έως και τον Οκτώβριο του 2016 όπου και έληξε.
Το δρομολόγιο Αθήνα - Σητεία το οποίο ανήκει στην AEGEAN κατοχυρώθηκε στην συγκεκριμένη εταιρία σύμφωνα με τον κύριο Βερίγο δίνοντας μηδέν προσφορά .
Υπεγράφη σύμβαση κάλυψης της συγκεκριμένης γραμμής όπου αντιστοιχεί σε 6 πτήσεις το καλοκαίρι, 4 πτήσεις Άνοιξη και Φθινόπωρο, και 3 πτήσεις τον Χειμώνα.
Συγκριτικά με το 2016 η αντιστοιχία ήταν 7 πτήσεις το Καλοκαίρι και 5 πτήσεις τον Χειμώνα, μιλώντας για τους μήνες Νοέμβριο έως Φεβρουάριο.
Χαρακτηριστικά μας ανέφερε ότι Αεροπλάνο της AEGEAN με τα χρώματα της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ έφευγε και επέστρεφε γεμάτο ( με 48 επιβάτες )
Ο κύριος Βερίγος συνεχίζοντας μας ανέφερε ότι προσωπικά και όχι θεσμικά αντιλαμβάνεται όπως και όλος ο κόσμος ότι οι συγκεκριμένες πτήσεις δεν εξυπηρετούν τους κατοίκους της επαρχίας Σητείας.
Ο αερολιμενάρχης Σητείας σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου για το θέμα των ελλιπών δρομολογίων όπως μας ανέφερε πήρε την απάντηση ότι τηρείτε η σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Στην ερώτηση μας για το περιστατικό επιβατών που βρέθηκαν στο αεροδρόμιο της Σητείας πρίν απο λίγες εβδομάδες και τελικά δεν κατάφεραν να πετάξουν αφού η πτήση δεν πραγματοποιήθηκε ο κύριος Βερίγος μας απάντησε.
Οι καλοκαιρινές πτήσεις που έχει συμφωνήσει η εταιρεία λήγουν στις 28 Σεπτεμβρίου, με καθιερωμένες ημέρες πτήσεων την Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο, με αποτέλεσμα η πτήση της Κυριακής 1 Οκτωβρίου όπου και το συγκεκριμένο περιστατικό να θεωρείτε πέραν της συμφωνίας της εταιρείας.
Στην ερώτηση μας για τα προβληματικά πλέον δρομολόγια πρός Κάσο και Κάρπαθο ο κύριος Βερίγος μας απάντησε.
Ότι την περίοδο του καλοκαιριού πρός τις συγκεκριμένες τοποθεσίες υπήρχαν 9 πτήσεις το καλοκαίρι και 5 πτήσεις τον Χειμώνα, οι οποίες εξυπηρετούσαν με την σειρά τους πλήθος επιβατών, και οποίες πλέον σταμάτησαν, προκαλώντας δικαίως την αγανάκτηση του επιβατικού κοινού.
Ρωτήσαμε τον κύριο Βερίγο για το θέμα που έχει προκύψει και συμβαίνει συχνά πυκνά, κάτοικοι της επαρχίας Σητείας να προτιμούν να πετάξουν απο Ηράκλειο αντί του Αεροδρομίου Σητείας λόγων χαμηλότερου κόστους.
Ο κύριος Βερίγος παραδέχτηκε ότι είναι αλήθεια και μάλιστα εξέφρασε την πικρία του λέγοντας μας χαρακτηριστικά ότι είναι αδιανόητο να υπάρχει ένα αεροδρόμιο στολίδι για όλη την Ελλάδα και να μην στηρίζεται απο όλες της πλευρές, φέρνοντας στο σημείο τον κόσμο να αναγκάζεται για ακόμα μια φορά να πηγαίνει οδικώw στο Ηράκλειο για να πετάξει.
Συμπληρώνοντας και εμείς απο την πλευρά μας την αστοχία της συγκεκριμένης κίνησης δεδομένο ότι πλήθος συνανθρώπων ή Σητειακών που ζούν και κατοικούν στην υπόλοιπη Ελλάδα χάνουν την δυνατότητα να επισκεφτούν την Σητεία Παρασκευή και να επιστρέψουν την Κυριακή.
Συμπληρώνοντας και εμείς απο την πλευρά μας την αστοχία της συγκεκριμένης κίνησης δεδομένο ότι πλήθος συνανθρώπων ή Σητειακών που ζούν και κατοικούν στην υπόλοιπη Ελλάδα χάνουν την δυνατότητα να επισκεφτούν την Σητεία Παρασκευή και να επιστρέψουν την Κυριακή.
Στην ερώτηση μας εάν θεσμικά ώς Αερολιμενάρχης Σητείας έχει την στήριξη που απαιτείται, και ποίες ενέργειες έχει κάνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού μας απάντησε.
Αντάλλαξα αλληλογραφία με την υπηρεσία μου, με την διεύθυνση αεροπορικής εκμετάλλευσης αναφέροντας τους τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Σητείας αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν απο τα ελλειπή δρομολόγια στο εμπορικό κοινό, στους στρατεύσιμους, αλλά και το σημαντικότερο στις περιπτώσεις ασθενών που μεταφερόταν απο την Κάσο στο Νοσοκομείο Σητείας, ή στις περιπτώσεις που στέλναμε φάρμακα στα γειτονικά νησιά.
Επικοινωνία και επιστολές συνεχίζοντας ο κύριος Βερίγος μας ανέφερε έχουν στείλει και ο δήμαρχος Σητείας αλλά και η δήμαρχος Κάσου.
Το αεροδρόμιο Σητείας είναι δημοτικό αεροδρόμιο τιμής ένεκεν σε αυτούς τους Ανθρώπους που οραματίστηκαν και προσπάθησαν για πολλές δεκαετίες να το δημιουργήσουν.
Ο κύριος Βερίγος συνεχίζοντας ανέφερε ότι το αεροδρόμιο Σητείας σήμερα ανήκει στο Κράτος και υπάγεται στην Υ.Π.Α .
Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι δεν υπάρχει οργανική μονάδα, δηλαδή να μπορέσουν να υπηρετήσουν 4 ελεγκτές, 3 ηλεκτρονικοί, 2 Ηλεκτρολόγοι.
Χαρακτηριστικά μας ανέφερε ότι ώς Αερολιμενάρχης Σητείας είναι αποσπασμένος απο την Αθήνα - Ελληνικό απο το έτος 1993.
Ουσιαστικά δεν υπάρχει Αερολιμενάρχης Σητείας ώς οργανική θέση που να του δίνει ακόμα περισσότερη δύναμη φωνής.
Ο κύριος Βερίγος συνεχίζοντας μας ανέφερε για την πρόταση του Υπουργού να δημιουργήσει τις νέες 3 δομές της Υ.Π.Α.
Στην πρώτη θα έμπαιναν όλα τα αεροδρόμια μετατρέποντας τα 4 δημοτικά αεροδρόμια της Ελλάδας ( Λέρου - Κάσου, Σητείας, Καστελλόριζου ) ώς Κρατικά.
Στην ερώτηση μας για την αεροπορική εταιρεία SKY EXPRESS η οποία κάλυπτε δρομολόγια τα οποία σταμάτησαν ο κύριος Βερίγος μας απάντησε
Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε 3 δρομολόγια το Καλοκαίρι απο Σητεία για Αλεξανδρούπολη, και 2 τον Χειμώνα και πλέον έγιναν Χειμώνα - καλοκαίρι 2.
Επίσης τα δρομολόγια Σητεία - Άκτιο απο 3 το καλοκαίρι και 2 το Χειμώνα έγιναν και αυτά Χειμώνα - καλοκαίρι 2.
Ο κύριος Βερίγος αναφέρει ότι πρός τιμή της εταιρείας όταν κόπηκε η γραμμή
Σητεία - Κάσο - Κάρπαθο - Ρόδο τοποθέτησε τον Νοέμβριο του 2016 ένα δρομολόγιο το οποίο παρέμεινε έως και τον Μάρτιο, ενώ τους επόμενους μήνες τα δρομολόγια έγιναν 2.
Κλείνοντας την κουβέντα μας ο κύριος Βερίγος ο οποίος αν και δεν κατάγεται απο την Σητεία πασχίζει και αγαπάει την επαρχία, μας ανέφερε την πικρία του για την αδιαφορία των υπευθύνων που χαράζουν την πορεία αυτού του τόπου.
Ένα απο τα πιό σύγχρονα αεροδρόμια της Ελλάδας που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετήσει ανάγκες και να λειτουργήσει ώς μοχλός ανάπτυξης αλλά και πύλη εξωστρέφειας της επαρχίας και γενικότερα όλης της Κρήτης, απαξιώνεται και δεν στηρίζεται ώς πρός τις αναγκαίες Ανθρώπινες και υλικές υποδομές που έχει ανάγκη.
Άλλο είναι το κράτος και άλλο είναι η κοινωνία, αγκαλιασμένες σφιχτά είναι οι συγκεκριμένες 2 έννοιες φτάνει να λειτουργούν αλληλένδετα και με σεβασμό.
΄
΄
Στην οργανωμένη κοινωνία που αποτελείται απο Ανθρώπους, απο ανάγκες, απο συναισθήματα και απο αξίες υπάγεται το κράτος, το οποίο ζεί και υφίσταται απο τους κατοίκους της κάθε κοινωνίας.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου οι 3 μοναδικοί τρόποι να φτάσεις στην Σητεία αργοπορούν να υλοποιηθούν ή πιο σωστά να ανδρωθούν.
Η δυσκολία της οδικής επίσκεψης στην επαρχία συναντάει την δυσκολία μιας πιθανής ( φουρτούνας ) απο θαλάσσης και παντρεύεται με την δυσκολία απογείωσης, ή προσγείωσης, λόγω λίγων δρομολογίων.
Τα επενδυτικά προγράμματα στα συρτάρια των υπευθύνων... είναι πολύ μεγαλύτερα και πιο αργοπορημένα σε σχέση με τις αξίες της πιθανής ανάγκης ( για υγεία, για μεταφορά, για ανάπτυξη, για επικοινωνία ) μια ολόκληρης κοινωνίας που το αυτονόητο το κυνηγάει κάθε μέρα.
Η εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων Porsche «ψηφίζει» Ελλάδα ,ψηφίζει Κρήτη και Σητεία,και επέλεξε να πραγματοποιήσει την παγκόσμια παρουσίαση της 3ης γενιάς της Cayenne στη πόλη της Σητείας.
Έτσι, στις αρχές Νοεμβρίου τη όμορφη πόλη θα επισκεφτούν δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου απ όλο τον κόσμο ώστε να οδηγήσουν το νέο μοντέλο της γερμανικής φίρμας.
Θα αφιχθούν στο πολυτελέστατο αεροδρόμιο Σητείας και θα ξεναγηθούν όπως μας ανέφερε ο κύριος Βερίγος στις ομορφιές του τόπου, ζώντας εκτός την παρουσίαση και την γνωστή Σητειακή φιλοξενία.
Είναι μια καλή αφορμή να ( οδηγηθούν ) στους δρόμους του μεταξιού... στους δρόμους της αλμύρας... στους δρόμους που οι ίδιοι επέλεξαν να παρουσιάσουν τον τελευταίο τους πανάκριβο μοντέλο.
Η Porsche «ψηφίζει» Ελλάδα ,ψηφίζει Κρήτη ψηφίζει Σητεία και αυτό είναι ιδιαίτερη τιμή, και αφορμή να λειτουργήσει ώς πομπός μετάδοσης σε όλο τον κόσμο των καλών και αναγκαίων υποδομών που απαιτούνται για να μπορέσει να ανοίξει η αγορά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου στο Νομό Λασιθίου.
Αντώνης Ι. Γενναράκης