Η Αμαλία, η Αμάλ και η «απαχθείσα» Κόρη: Μία καθαρά γυναικεία υπόθεση - ΤΗΣ ΕΥΑΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

Η Αμαλία, η Αμάλ και η «απαχθείσα» Κόρη: Μία καθαρά γυναικεία υπόθεση - ΤΗΣ ΕΥΑΣ ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ

Σε καθαρά  ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ εξελίσσεται και πάλι - ως φαίνεται - η ΥΠΟΘΕΣΗ της επιστροφής των  ΓΛΥΠΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ. 
Τον Ιούλιο του 1982 η Αμαλία-Μαρία (Μελίνα) Μερκούρη, ως υπουργός Πολιτισμού, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO, για τον Πολιτισμό στο Μεξικό, προβάλει το αίτημα της επιστροφής από το Βρετανικό Μουσείο, των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. 
 Από τότε,  δεν σταμάτησε να αγωνίζεται προς αυτόν τον σκοπό. Υπήρξε το όνειρο της ζωής της. «Αν με ρωτήσετε εάν θα ζω όταν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα επιστρέψουν στην Ελλάδα, σας λέω πως ναι, θα ζω. Αλλά κι αν ακόμη δεν ζω πια, θα ξαναγεννηθώ»,έλεγε χαρακτηριστικά.



Φέτος ( Φθινόπωρο 2014) η Αμάλ Αλαμουντίν -  Κλούνεϊ, η Λιβανικής καταγωγής δικηγόρος (με ειδίκευση σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων), καταφθάνει στην Ελλάδα από το Λονδίνο, συνοδεία δύο δικηγόρων της ομάδας της και έχοντας στο πλευρό της τον πρόεδρο του Παγκοσμίου Συνδέσμου για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα Ντέιβιντ Χιλ.
Το νομικό γραφείο Doughty Street Chambers έδωσε συμβουλές στην Ελληνική κυβέρνηση για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τη Βρετανία, με την κυρία Αλαμουντίν να δηλώνει ότι  το αίτημα της Ελλάδας είναι δίκαιο και πως το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να το αναγνωρίσει.
 Ωστόσο,  η ελληνική κυβέρνηση θέλει να λυθεί το θέμα φιλικά και δεν αποφασίζει να πάει σε δίκη, για να εξαντλήσει- κατά  δήλωση του Υπουργού Πολιτισμού -  τη διαδικασία στην UNESCO, με την διαμεσολάβηση την οποία αποδέχθηκε ο Διεθνής Οργανισμός,ως προς το Ελληνικό αίτημα της επανένωσης των Γλυπτών.
Πίσω στον χρόνο.στο 1803 με 1806, όταν οι συνεργάτες του  Λόρδου  Έλγιν«ακρωτηριάζοντας» το σημαντικότερο μνημείο της Ελληνικής Αρχαιότητας, αφαίρεσαν ολόκληρο το άγαλμα της δεύτερης από τα δυτικά Καρυάτιδας και μαζί με τα γλυπτά του Παρθενώνα το έστειλαν στην Αγγλία.
Υπάρχει πάντα μια γυναίκα στην αρχή όλων των μεγάλων πραγμάτων
 «Κρατήσατε αυτά τα γλυπτά για δύο σχεδόν αιώνες - είχε πει η Μελίνα Μερκούρη, απευθυνόμενη στη Μ.Βρετανία - Τα φροντίσατε όσο καλύτερα μπορούσατε, γεγονός για το οποίο και σας ευχαριστούμε. Όμως τώρα στο όνομα της δικαιοσύνης και της ηθικής παρακαλώ δώστε τα πίσω. Ειλικρινά πιστεύω ότι μια τέτοια χειρονομία εκ μέρους της Μεγάλης Βρετανίας θα τιμούσε πάντα τ' όνομά της».
Αυτή ήταν η Μερκούρη:  Άνθρωπος, ηθοποιός, πολιτικός και  σταρ, με λάμψη αλλά και με  ντομπροσύνη και περίσσια  ανδρεία.
Πολλά πικρόχολα ελέχθησαν, εντός και εκτός συνόρων, για την επίσκεψη στην Αθήνα της 36χρονης διεθνούς φήμης δικηγόρου, με την ίδια να επιμένει ότι μόνη της πρόθεση είναι να βοηθήσει στον επαναπατρισμό των Γλυπτών. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το θέμα πήρε μεγάλη δημοσιότητα διεθνώς και αυτό ήταν απόλυτα αναγκαίο την παρούσα στιγμή, ενώ παράλληλα στο προσκήνιο έρχεται και πάλι ο χειρισμός του από μία γυναίκα!!

Ο ποιητής Alphonse  de Lamartine -   ένα  από τα μεγαλύτερα ονόματα του Ρομαντισμού  στην Γαλλία, είχε πει ότι,  υπάρχει  πάντα μια γυναίκα στην αρχή όλων των μεγάλων πραγμάτων, ενώ η Αμερικανίδα νευροψυχίατρος  Λουάν Μπριζεντάιν στο βιβλίο της με τίτλο:  «Το θηλυκό μυαλό», αναφέρει πως.. «το να είσαι γυναίκα είναι σαν να έχεις δύο τεράστιες, αόρατες κεραίες που αφουγκράζονται διαρκώς τον κόσμο όλο».


Αυτό λοιπόν το θηλυκό μυαλό, αλλά και τη γυναικεία διαίσθηση και ευαισθησία, φαίνεται πως τα διαθέτει η κυρία Κλούνεϊ, η οποία, κατά τη διάρκεια της ξενάγησής της  στο Μουσείο της Ακρόπολης, στάθηκε για αρκετή ώρα μπροστά στη "Χιώτισσα", ένα άγαλμα Κόρης και χαρακτηριστικό δείγμα Ιωνικής γλυπτικής, το οποίο "θαμπωμένη" άγγιξε φευγαλέα ενώ για αρκετή ώρα έμεινε μπροστά και στις Καρυάτιδες, πριν προχωρήσει στην αίθουσα του Παρθενώνα.
Έμεινε και κοίταζε τις  πέντε Καρυάτιδες που βρίσκονται εκεί, καθώς μια θέση στην διάταξή τους παραμένει ΚΕΝΗ!!  
Η θέση της δεύτερης από αριστερά η οποία είχε «απαχθεί» από το λόρδο Έλγιν και βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
Όσοι γνωρίζουν προσωπικά την Αμάλ Αλαμουντίν έχουν να πουν ότι πρόκειται για ένα άτομο με τρομερή θέληση, που ό,τι βάζει στο μυαλό της, το προσπαθεί και το καταφέρνει!!
Φρόνιμο λοιπόν θα ήταν, να αφήσουμε κατά μέρος την στείρα κριτική και να αναγνωρίσουμε την προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή, ανεξάρτητα από τα κίνητρα που μπορεί να την έχουν προκαλέσει..
Γιατί..."τα μεν ράδια τους αμελούντας φεύγει, τα δε χαλεπά ταις επιμελείαις αλίσκεται" (Πλούταρχος)
Τα δύσκολα, μόνο με συστηματική προσπάθεια επιτυγχάνονται!!
Κι  ίσως κάποια μέρα, το όνειρο να γίνει πραγματικότητα και η 6η Κόρη - η "ξενιτεμένη"-  να σταθεί και πάλι δίπλα στις αδερφές της, πατώντας στο χώμα της χώρας που τη «γέννησε»!!  
Εύα Μαστρογιαννάκη

Post Top Ad

.............