2 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Η ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΔΕΡΜΑΤΑ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

2 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Η ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ ΔΕΡΜΑΤΑ





Πως θα σας φαινόταν να γινόταν πεζόδρομος η λεωφόρος Δικαιοσύνης, ένας από τους κεντρικότερους δρόμους στην εντός των τειχών πόλη του Ηρακλείου. Η Λότζια έχει ανοίξει συζητήσεις για την πεζοδρόμηση της Δικαιοσύνης και κάποιων άλλων μικρότερων παράπλευρων δρόμων. Εργα που αναμένεται να αλλάξουν πλήρως την εικόνα στο αστικό Ηράκλειο.

Με κατεπείγουσες διαδικασίες προχωρούν από το Δήμο Ηρακλείου δύο πολύ σημαντικά έργα της πόλης. Το ένα είναι η διαμόρφωση του “σταυρού της πόλης” σε πεζόδρομο (με περιορισμένη χρήση αυτοκινήτων και μέσω δημόσιας μεταφοράς), το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το μεγάλο ευρωπαϊκό δάνειο που έχει πάρει ο δήμος. Το δεύτερο έργο είναι εξαιρετικά επείγον και αφορά την αντιδιαβρωτική προστασία του κόλπου Δερματά όπου πρέπει άμεσα να δράσει ο Δήμος Ηρακλείου εξαιτίας των ρηγματώσεων που έχουν προκληθεί .
Ο κατεπείγων χαρακτήρας και των δύο έργων φέρνει σήμερα τα θέματα αυτά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου το οποίο καλείται να εγκρίνει τις σχετικές μελέτες που έχει καταθέσει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων.

Για την ανάπλαση των οδών Δικαιοσύνης-Ίδης και Καλοκαιρινού ο Δήμος επείγεται, γιατί πρέπει και να προχωρήσει στην εκταμίευση του δανείου από την ΕΤΕΠ για το έργο προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ.
Η περιοχή μελέτης έχει ως άξονα αναφοράς ορισμένους από τους σημαντικότερους (ιστορικά, μορφολογικά πολεοδομικά κ.α.) δρόμους της παλιάς πόλης όπως η λεωφόρος Δικαιοσύνης, η λεωφόρος Καλοκαιρινού και η οδός Ίδης, μαζί με άλλες οδούς που συμβάλλουν στον άξονα.



Η λεωφόρος Καλοκαιρινού, Δικαιοσύνης, η οδός (μικρή) Έβανς, η οδός 1821 και η οδός Ίδης, διαμορφώνονται με βάση την κατεύθυνση της απόδοσης στο Ι.Χ. και σταμίνι - λεωφορεία και με βάση
την απόδοση της μέγιστης δυνατής επιφάνειας σε πεζοδρόμια για την άνετη κίνηση των πεζών και την καλύτερη εξυπηρέτηση της εμπορικής κίνησης των δρόμων αυτών.

Με αυτή την έννοια προτείνεται η μέγιστη δυνατή διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η ελαχιστοποίηση του πλάτους του καταστρώματος στο απαραίτητο μέγεθος.

Κύρια κατεύθυνση επίσης της πρότασης είναι η ασφαλής διέλευση και στάση του πεζού κοι η διευκόλυνση των κινήσεών του τόσο στους πεζόδρομους όσο και στα πεζοδρόμια και η αποτροπή, (μέσω και της προτεινόμενης διαμόρφωσης), της κατάληψης των πεζοδρομίων ή τμημάτων τους από οχήματα.



Η μελέτη στοχεύει στο βέλτιστο αποτέλεσμα με τη χρήση φυσικών υλικών μεσχεδιαστική ποιότητα, κατασκευαστική αρτιότητα και αντοχή στο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη και το βιοκλιματικό παράγοντα με την αύξηση του πρασίνου και την επιλογή κατάλληλων υλικών.

Επιπλέον στη λεωφ. Δικαιοσύνης δίνεται έμφαση στην τριλογία των δημόσιων κτηρίων (Περιφέρεια Κρήτης, Δικαστήρια, πρώην Αστυνομική Διεύθυνση) που αναδεικνύονται με μνημειακό φωτισμό. Οι δύο μικρές πλατείες που δημιουργούνται μεταξύ των τριών κτιρίων προτείνεται να προβληθούν με την ενιαία διαμόρφωσή τους και στο κατάστρωμα της λεωφ.Δικαιοσύνης. Στη συμβολή  Δικαιοσύνης - Έβανς δημιουργείται διεύρυνση για στάση ταξί Στη συμβολή Δικαιοσύνης-25ης Αυγούστου τοποθετείται τριγωνικός πληροφοριακός πίνακας με αναφορά στην ιστορία της πόλης. Σχετιική διαμόρφωση γίνεται και στη συμβολή των Καλοκαιρινού - Ψαρομηλίγκων - Τζουλάκη - Ίδης.

Κόλπος Δερματά
Στο ίδιο συμβούλιο θα εγκριθεί και η μελέτη του κόλπου Δερματά καθώς οι ρηγματώσεις είναι πλέον επικίνδυνες και θα έπρεπε οι εργασίες να γίνουν... χθες. Τόσο επείγουσες!



Τα τελευταία χρόνια, έπειτα από δύο απανωτά πρωτοφανή φαινόμενα κακοκαιρίας, το 2010, αλλά και το
2014 που δεν είχαν παρατηρηθεί εδώ και 40 χρόνια με ανέμους εντάσεως 11-12 μποφόρ, προκαλώντας καταστροφές στα παράλια όλης της Κρήτης, είχαν ως συνέ-πεια την ολίσθηση ολόκληρου του υφιστάμενου πρανούς που συμπαρέσυρε τμήμα του κιγκλιδώματος 90μ. που εδραζόταν πάνω στο επίχωμα και σε απόσταση 10,00 μ. από το πόδι του επιχώματος σε μία ελεύθερη δοκό από οπλισμένο σκυρόδεμα διαστάσεων 60* 60*25 cm.

Η συνοχή του μετώπου του επιχώματος έχει διαρραγεί και ο κίνδυνος εκτεταμένων ζημιών είναι ορατός. Η άμεση τεχνική επέμβαση είναι απαραίτητη και το αντικείμενο αυτής της μελέτης αναγκαίο για την προστασία των πολιτών που διέρχονται από τον χώρο αυτόν στο παραλιακό μέτωπο αλλά και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που βρίσκεται εντός του κόλπου Δέρματά. Τώρα χρειάζεται να γίνει παρέμβαση και σε 900 περίπου τετραγωνικά, θα τοποθετηθούν φυσικοί ογκόλιθοι.



Η νέα αυτή θωράκιση αποσκοπεί στην αναχαίτιση της κυματικής δράσης που στο πρόσφατο παρελθόν προκάλεσε ανυπολόγιστες ζημιές και δημιούργησε συνθήκες υψηλού κινδύνου για τη ζωή των πολιτών αλλά και την ομαλή λειτουργία της πόλης γενικότερα. Η εξυγίανση του πυθμένα έδρασης και η πλήρωση του αύλακα θεμελίωσης αλλά και της εσωτερικής στρώσης, θα γίνει με λιθορριπές ατομικού βάρους 0,5-100 χγρ, που επιτρέπει την ασφαλή τοποθέτηση του βασικού κορμού του έργου. Η τοποθέτηση της στέψης της θωράκισης είναι τα +6,70 μ. Η κατασκευή του έργου είναι προϋπολογισμού 233.382,58 ευρώ (με ΦΠΑ και απρόβλεπτα) και χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου Ηρακλείου.  


Οι παρεμβάσεις βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού, είναι όμως σαφές πως ο αποκλεισμός των αυτοκινήτων από το ιστορικό κέντρο αποτελεί απόφαση της δημοτικής αρχής και σταδιακά θα πάρει σάρκα και οστά. 



Post Top Ad

.............