1ος; ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

1ος; ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Ο Σύλλογος Νεανικής Δημοσιογραφίας «Λευτέρης Δασκαλάκης και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, σας καλούν να συμμετάσχετε στον 1ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Δημοσιογραφικών Δεξιοτήτων (2014-2015) για μαθητές Δημοτικού Σχολείου.


Στο διαγωνισμό θα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά στα έντυπα των σχολείων και οι τρεις επόμενες, τις εργασίες ενός μαθητή ή μιας μικρής ομάδας.



Α) Η πρώτη κατηγορία, αυτή του σχολικού εντύπου αφορά στις εφημερίδες και τα περιοδικά τάξεων ή σχολείων που έχουν εκδοθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά.

Β) Κατηγορία μαθητικού ρεπορτάζ.

Η ουσία του ρεπορτάζ είναι η έρευνα και η ανάδειξη ενός γεγονότος, δηλαδη οι απαντήσεις στα βασικά ερωτήματα του τι συνέβη, με όλα εκείνα τα στοιχεία που το αναδεικνύουν.

Θα πρέπει δηλαδή να συμπεριλάβουμε στο ρεπορτάζ τα στοιχεία για το πού έγινε, πότε έγινε , πώς έγινε , γιατί έγινε και ποιος ενδεχομένως ευθύνεται.

Την έρευνα διεξάγει ο ρεπόρτερ – δημοσιογράφος, ύστερα από κάποιο συμβάν ή μια πληροφορία που του δίνεται. Στην προσπάθειά του αξιοποιεί πάντα διασταυρωμένες πληροφορίες.

Πληροφορίες δηλαδή, απ’ όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στο γεγονός.

Όσο πιο πολλές είναι οι διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο πιο πλήρες είναι το ρεπορτάζ. Θέμα του ρεπορτάζ ορίζεται η περιγραφή ενός οποιουδήποτε εντυπωσιακού γεγονότος και η οποιαδήποτε έρευνα γύρω από αυτό χωρίς περιορισμούς.

Γ) Κατηγορία μαθητικής συνέντευξης. Συνέντευξη είναι η συζήτηση που έχει ένας δημοσιογράφος με ένα πρόσωπο ή πρόσωπα που για διάφορους λόγους έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του κοινού (πολιτικό, αθλητή, ηθοποιό, συγγραφέα , επιστήμονα κλπ).

Στόχος της συνέντευξης, του ρεπορτάζ, αλλά και γενικά της δημοσιογραφίας είναι να αποκαλυφθεί η αλήθεια.

Η συνέντευξη μπορεί να είναι πραγματική ή φανταστική, αρκεί να ακολουθούνται οι κανόνες του διαλόγου και η αποτύπωση με τη μορφή ερώτησης-απάντησης.

Η συνέντευξη έχει πολύ προετοιμασία, πριν συναντήσετε τον συνεντευξιαζόμενο. Είναι απαραίτητο να βρείτε και να μελετήσετε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για τον άνθρωπο που θα έχετε απέναντί σας.

Για το ποιος είναι, τι επαγγελματικές δραστηριότητες έχει, τι κάνει αυτή τη στιγμή, ποια είναι η οικογενειακή του κατάσταση, ποια τα ενδιαφέροντά του, ποιες δηλώσεις έχει κάνει στο παρελθόν, και φυσικά να έχετε εντοπίσει για ποιο λόγο κάνετε τη συνέντευξη.

Όσο πιο καλά πληροφορημένοι είστε για τον άνθρωπο με τον οποίο κάνετε τη συνέντευξη, τόσο περισσότερη εμπιστοσύνη θα σας δείξει και θα καταφέρετε να τον ελευθερώσετε για να σας μιλήσει με άνεση.
 

Θα συναντήσετε διάφορους ανθρώπους.

Άλλους που θα έχουν την άνεση να μιλήσουν και να απαντήσουν και άλλους που με το «τσιγκέλι» θα τους βγάλετε μια λέξη από το στόμα τους.

Γι’ αυτό πρέπει να είστε καλά προετοιμασμένοι, έτσι που να τους διευκολύνετε να μιλήσουν.

Η συνέντευξη είναι τέχνη όχι μόνο όταν την κάνει κάποιος αλλά και όταν την γράφει.

Εκεί ο κάθε δημοσιογράφος βάζει την δική μαεστρία ώστε να κάνει το κείμενο πιο ευχάριστο και ουσιώδες για τον αναγνώστη.

Δ) Κατηγορία Φωτορεπορτάζ: αφορά σε ένα συγκεκριμένο είδος ρεπορτάζ το οποίο δημιουργείται από εικόνες με σκοπό την εξιστόρηση ενός γεγονότος.

Συνήθως αφορά σε φωτογραφικό υλικό και σε μερικές περιπτώσεις σε βίντεο.

Το φωτορεπορτάζ διακρίνεται από άλλα είδη φωτογραφίας από τα εξής σημεία:

Χρονικό πλαίσιο: Οι εικόνες αποκτούν νόημα στο πλαίσιο ενός επίκαιρου συμβάντος.

Αντικειμενικότητα: Το γεγονός - συμβάν το οποίο καλείται η φωτογραφία να αναδείξει αντιμετωπίζεται από μία δίκαιη σκοπιά και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.

Περιγραφικότητα: Οι εικόνες σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα στοιχεία του ρεπορτάζ πρέπει να μπορούν να κάνουν κατανοητά τα γεγονότα στο ευρύ κοινό.

Ο φωτορεπόρτερ πρέπει να πει μία ιστορία μέσα από τις εικόνες του, συνοδεύοντάς τις με τίτλους ή λεζάντες που θα προσδιορίζουν τη θέμα με λίγα λόγια.

Ο φωτορεπόρτερ θα πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμος για φωτογράφηση, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει πάντα μαζί του την φωτογραφική μηχανή.

Σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν τον κόσμο μπορεί να συμβούν παντού και πάντα. Εκείνο το οποίο θεωρείται πολύ σημαντικό στοιχείο στο φωτορεπορτάζ είναι οι εκφράσεις στα πρόσωπα όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από τα γεγονότα.

Οι εργασίες μπορούν να παραδίδονται ή να αποστέλλονται ταχυδρομικά, ατομικά ή ομαδικά με την υποσημείωση «Για το Διαγωνισμό Λευτέρης Δασκαλάκης», στην παρακάτω διεύθυνση, μέχρι την Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου Καστρινογιαννάκη 43 (έναντι μητρόπολης Ρεθύμνου), ΤΚ 74100- Ρέθυμνο (το γραφείο παραμένει ανοικτό τις μέρες Τετάρτη- Πέμπτη 6-8μ.μ.).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............