Η διάδοση του λεωφορείου ως συγκοινωνιακού μέσου στην Ελλάδα ξεκίνησε από το 1896 και για μια εικοσιπενταετία
υπήρχε
υποτυπώδης εξυπηρέτηση με πρωτόγονα και αυτοσχέδια λεωφορεία. Τότε η
ανάγκη για βελτίωση επέβαλε τη θέσπιση νομικών διατάξεων και έτσι
άρχισαν να λειτουργούν με
διάφορες
μορφές μέχρι και το 1952 όπου ιδρύονται τα Νομαρχιακά ΚΤΕΛ και το 1973
υπήρξε η αφετηρία λειτουργίας των ΚΤΕΛ με τη σημερινή τους μορφή.
ΤΑ
ΚΤΕΛ Ξεκίνησαν με Λεωφορεία λίγων θέσεων εκείνης της εποχής. Ανεπτυσαν
μικρές ταχύτητες με αποτέλεσμα μια διαδρομή 40 χιλιομέτρων να την κάνουν
σε 1 ώρα και βάλε !!!
Κλασσικά σε κάθε Λεωφορείο υπήρχε η θέση του εισπράκτορα... εξ ου και το επάγγελμα που ... χάθηκε !!! πλέον.
Η χαρακτηριστική του φωνή να ενημερώνει τις στάσεις των χωριών , εάν το λεωφορείο περνούσε από πολλά χωριά !!!
Το βαρύ, μεγάλο τιμόνι των λεωφορείων που δυσκολευε την μανούβρα των οδηγών στις πλατείες των χωριών !!!
Τα λεωφορεία με την μουτσούνα που λέγαμε, τα οποία είχαν καπό μπροστά για την μηχανή, τα λεωφορεία που έφεραν την μηχανή μέσα στην καμπίνα δίπλα στον οδηγό με ένα μεγάλο κλειστό καπάκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου