Το Ηράκλειο συγκαταλέγεται στις πέντε πιο θορυβώδεις πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Ηράκλειο, Βόλος). Αυτό είναι απόρροια του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης και του τεράστιου αριθμού μετακινήσεων που γίνονται με Ι.Χ. - δίκυκλα και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η κυκλοφοριακή επιβάρυνση είναι αυτή που δημιουργεί τόσο την υπερβολική ηχορύπανση όσο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, για την οποία πολύ λίγα γνωρίζουμε καθώς οι μετρήσεις όποτε και αν γίνονται στέλνονται απευθείας στο ΥΠΕΧΩΔΕ και δεν δημοσιοποιούνται - αξιολογούνται τοπικά.
Τα δύο αυτά προβλήματα όμως συνυπάρχουν υποχρεωτικά, οφείλονται στον ίδιο λόγο και αντιμετωπίζονται ενιαία και ταυτόχρονα με μέτρα αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος αλλά και αστυνόμευσης.
Στα πλαίσια της μελέτης "Περιβαλλοντικοί θόρυβοι στην πόλη του Ηρακλείου μέσω Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών" του ΤΕΙ Χανίων δημιουργήθηκαν χάρτες θορύβου έπειτα από 528 ηχομετρήσεις σε 132 σημεία 19 κεντρικών δρόμων της πόλης μας. Η μελέτη των αποτελεσμάτων τους έδειξε υπερβάσεις των ορίων ηχορύπανσης στους περισσότερους δρόμους, όπως στη Λεωφ. 62 Μαρτύρων, Δικαιοσύνης, Καλοκαιρινού, Παραλιακή κ.ά. Στις διασταυρώσεις δε Χανιόπορτας, πλ. 18 Άγγλων, Έβανς και Δικαιοσύνης, Λεωφ. Δημοκρατίας και Παπανδρέου κ.ά. μετρήθηκαν στάθμες θορύβου πολύ πάνω από το ανώτατο όριο για κατοικημένες περιοχές, που είναι τα 67dB. Η μελέτη προτείνει μέτρα "παρά την οδό", κυρίως στα βαρέα οχήματα και τα δίκυκλα που ευθύνονται κατά κύριο λόγο για την ηχορύπανση. Ας σημειωθεί πως στο Ν. Ηρακλείου κυκλοφορούσαν 60.266 δίκυκλα (ένατι 48.188 στον Ν. Αχαΐα, 18.607 στο Ν. Λάρισας), τα περισσότερα των οποίων έχουν τροποποιημένες – θορυβώδεις εξατμίσεις και κινητήρες, ενώ δεν έχει γίνει αντικατάσταση των παλιών θορυβωδών ασφαλτικών οδοστρωμάτων με νέα αντιθορυβικά.
Είναι προφανές πως τα παραπάνω στοιχεία και μετρήσεις μαρτυρούν ένα απαράδεκτο καθεστώς ηχορύπανσης αλλά και ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην πόλη και σίγουρα θα έχουν επιδεινωθεί σήμερα. Δεν τα χρειάζονται όμως οι πολίτες και οι δημότες, γιατί βιώνουν οι ίδιοι καθημερινά μια αφόρητη κατάσταση που το καλοκαίρι ιδιαίτερα επιβαρύνεται γιατί τα σπίτια είναι ανοικτά, γιατί παρατείνεται η κυκλοφορία και εντείνεται η νυκτερινή ζωή, γιατί οι θορυβώδεις μηχανές αυτοκινήτων και δικύκλων ανταγωνίζονται στο θόρυβο, ενώ η μουσική στη διαπασών και η αντικοινωνική συμπεριφορά πολλών εποχούμενων αποτελεί πλέον γνώρισμα της πόλης.
• Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τις συνέπειες αυτής της κατάστασης στην υγεία των δημοτών. Απαριθμούμε μόνο όσα οι επιστήμονες τεκμηριώνουν, σταδιακή εξασθένιση της ακοής, μείωση των ωρών ύπνου και συνεχείς διακοπές του, απόρροια ο εκνευρισμός και οι ψυχολογικές διαταραχές σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αύξηση της αρτηριακής πίεσης, κεφαλαλγίες, ζάλη, ναυτία, βόμβοι κ.ά.
Μετά όλα τα παραπάνω, μία και μοναδική είναι η ερώτηση προς τη δημοτική αρχή: Θα κάνετε επιτέλους κάτι με την ηχορύπανση, την ατμοσφαιρική ρύπανση, το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, πότε και τί, ή και αυτό το καλοκαίρι θα είναι αβίωτο για τους δημότες;
http://www.ecocrete.gr/
ΦΩΤ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ
ΦΩΤ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου