TERRA CRETA -ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΛΑΔΙ ΕΓΙΝΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟΥΣ FINANCIAL TIMES - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

TERRA CRETA -ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΛΑΔΙ ΕΓΙΝΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟΥΣ FINANCIAL TIMES

                               

Μια μικρή τοπική εταιρεία στην Κρήτη με «διαβατήριο» το ελαιόλαδο κατακτά τις διεθνείς αγορές. Από το Βέλγιο και τη Γερμανία έως τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα και από το Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν και τη Σαγκάη, μέχρι τη χερσόνησο της Καμτσάτκα, το νοτιότερο άκρο της ρωσικής Απω Ανατολής, «ταξιδεύει» το κρητικό ελαιόλαδο μιας εταιρείας που εδρεύει στο Κολυμβάρι Χανίων.

                                


Το δημοσίευμα με τα επιτεύγματα της εταιρείας, η οποία είναι μία από τις 5 μεγαλύτερες της Κρήτης.



Κουβαλώντας την επωνυμία Terra Creta που σημαίνει κρητική γη, η εταιρεία από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε το 2001, απέκτησε εξαγωγικό προσανατολισμό. Οι διεθνείς αγορές απέκτησαν πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη, με το σύνολο σχεδόν των πωλήσεων σήμερα να προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Απόδειξη της διεθνούς αναγνώρισης της Terra Creta που παρά το μικρό της μέγεθος εξάγει ελληνικό ελαιόλαδο σε όλες τις γωνιές του κόσμου, αποτελεί ένα πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times που έκανε αφιέρωμα στην εταιρεία.
«Η φιλοσοφία μας» 
«Δεν σνομπάρουμε την ελληνική αγορά», σημειώνει στην «Οικονομία» ο Μανώλης Αναγνωστάκης, ο άνθρωπος που δημιούργησε την εταιρεία Terra Creta, αλλά δεν συμβαδίζουμε με τη λογική των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Στο όνομα του δικού τους ανταγωνισμού, βάζουν τα ράφια τους μόνο τα φθηνότερα προϊόντα και αυτό δεν μπορεί να είναι το μοναδικό κριτήριο για την πώληση ενός προϊόντος.
Ευτυχώς, τα πράγματα είναι διαφορετικά στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, στη Γερμανία που αποτελεί μία από τις βασικές μας αγορές, πρώτη σημαντική παράμετρος είναι η ποιότητα και έπεται η τιμή».


                                                                                  


Δεν σνομπάρουμε την ελληνική αγορά, όμως η τιμή δεν μπορεί να είναι το μοναδικό κριτήριο. Ευτυχώς στη Γερμανία, μία από τις βασικές αγορές μας, πρώτη παράμετρος είναι η ποιότητα.
Μανώλης Αναγνωστάκης, ιδιοκτήτης της Terra Creta

Μέσα σε λίγα χρόνια αναπτύχθηκε σε περισσότερες από 25 αγορές ανά τον κόσμο και κατάφερε να αποσπάσει διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς. Μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να αποσπάσει 6 διεθνή χρυσά βραβεία για την ποιότητα των προϊόντων της, ενώ στη μεγαλύτερη έκθεση βιολογικών προϊόντων της Ευρώπης, «Biofach 2011», το βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο της εταιρείας απέσπασε την ανώτερη διάκριση «ΤΟΡ 10».
Το 2012 οι πωλήσεις της κρητικής εταιρείας ανήλθαν σε 4,75 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 18% σε σχέση με το 2011. Μάλιστα τα προϊόντα της είναι πρώτα σε πωλήσεις στην κατηγορία τους στα Ελληνικά Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών (Duty Free). «Τα Duty Free μοιάζουν να είναι ένα εκθεσιακό κέντρο, ανοίγοντας μια πύλη μέσω της οποίας το κρητικό ελαιόλαδο της Terra Creta οδεύει σε όλα τα σημεία του πλανήτη», λέει ο κύριος Αναγνωστάκης.


                                           
Εργαζόμενη στην Terra Creta. Η εταιρεία παράγει 900 τόνους λάδι τον χρόνο.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση που μας εξιστορεί ο Μανώλης Αναγνωστάκης, ενός Ρώσου από τη μακρινή Καμτσάτκα στο νοτιότερο σημείο της ρωσικής Απω Ανατολής, που είχε επισκεφθεί προ μηνών τη χώρα μας και αναχωρώντας από το Αεροδρόμιο της Αθήνας, αγόρασε για τον πατέρα του μια μικρή συσκευασία ελαιολάδου της Terra Creta.
Κάποια στιγμή, δέχθηκαν στην εταιρεία ένα τηλεφώνημα από τη Ρωσία, ζητώντας πληροφορίες για τη δυνατότητα εξαγωγών του συγκεκριμένου ελαιολάδου και πολύ γρήγορα ακολούθησε επίσκεψη των Ρώσων για να κλείσουν τη συμφωνία με την κρητική εταιρεία. Οπως μας αναφέρει ο Μανώλης Αναγνωστάκης, το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν, αλλά και τη Νότια Κορέα.

                            

Οι κυριότερες χώρες που εξάγει κρητικό ελαιόλαδο η εταιρεία είναι η Γερμανία, το Βέλγιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και ο Καναδάς, ενώ διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον υπάρχει από χώρες όπως η Κίνα και η Ρωσία, όπου το 2012, κατέγραψαν πάνω από μισό εκατομμύριο κύκλο εργασιών.
Από το 2010, η εταιρεία διαθέτει υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις με προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμό, διαθέτοντας μονάδα έκθλιψης ελαιοκάρπου πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα, με δυνατότητα επεξεργασίας 11 τόνων την ώρα. Ανήκει στις 5 μεγαλύτερες μονάδες της Κρήτης με την παραγωγή 900 τόνων ποιοτικού ελαιολάδου. Παράλληλα, διαθέτει και μονάδα τυποποίησης με αυτοματοποίηση των γραμμών παραγωγής.


Τρίτη δύναμη
Η χώρα μας σήμερα αποτελεί την τρίτη σε όγκο παραγωγής δύναμη ελαιόλαδου στον κόσμο, μετά την Ισπανία και την Ιταλία. Περίπου η μισή από την ελληνική ετήσια παραγωγή εξάγεται χύμα προς ευρωπαϊκές χώρες, με την Ιταλία να απορροφά περίπου τα 3/4 του συνόλου των εξαγωγών.
Ισχυρό brand name
Συμβόλαιο συνεργασίας με 800 παραγωγούς
Η Terra Creta σε μια προσπάθεια εκμετάλλευσης του «πράσινου χρυσού» κατάφερε να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυ­νατό τρόπο το ελληνικό επώνυμο τυποποιημένο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Εδωσε μεγαλύτερη υπεραξία στο προϊόν προωθώντας στο εξωτερικό ένα επώνυμο τυποποιημένο και ισχυρό brand name.
Μια ομάδα 800 περίπου ελαιοπαραγωγών συνεργάζεται με την εταιρεία για την παραγωγή ποιοτικού και καθαρού ελαιοκάρπου, αναγκαία πρώτη ύλη για την παραγωγή προϊόντων με ιδιαίτερα προτερήματα.
Μπορεί βέβαια το ελληνικό ελαιόλαδο να είναι ένας από τους καλύτερους πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό, ωστόσο η καταξίωσή του στις αγορές του εξωτερικού δεν είναι εύκολη υπόθεση.
«Οι δύο ελληνικές αδυναμίες»
Οπως υπογραμμίζει ο Μανώλης Αναγνωστάκης, υπάρχουν δύο αδυναμίες στην αγορά ελαιολάδου. «Η πρώτη είναι ότι οι κλήροι είναι κατατεμαχισμένοι οπότε το ενδιαφέρον για ποιότητα εκ μέρους των παραγωγών για ποιότητα δεν μπορεί να είναι μεγάλο. Η δεύτερη είναι ότι ολόκληρη η βιομηχανία ελαιολάδου από τη δεκαετία του ΄70 που άρχισε να υπάρχει πλεονασματική παραγωγή, οικοδομήθηκε σε μια λάθος λογική.
Την πώληση χύμα ελαιολάδου στην Ιταλία. Επί δεκαετίες το μόνο που έμαθαν οι περισσότεροι ελαιοπαραγωγοί ότι μετράει είναι τα κιλά και η χαμηλή οξύτητα. Αυτά είναι τα δύο κριτήρια και αυτό ήταν το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα έγκλημα».
Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία άρχισε να δραστηριοποιείται και στον τομέα της συμβολαιακής γεωργίας με μια ομάδα παραγωγών.
Κώστας Νάνος
knanos@pegasus.gr

ΠΗΓΗ: www.ethnos.gr/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............