«Ασχολήθηκα με τον τουρισμό από αγάπη για το αντικείμενο, γι’ αυτό άλλωστε θεωρώ ότι πέτυχα», αναφέρει ο Νίκος Δασκαλαντωνάκης, ο πρόεδρος του Ομίλου Grecotel, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ».
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Δασκαλαντωνάκη
1. «Οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουμε δημιουργήσει ένα καλό ξενοδοχειακό προϊόν. Μέλημά μας πρέπει να είναι να διατηρήσουμε τη δυναμική στις αγορές που μας έχουν στηρίξει τόσα χρόνια, αλλά και να επιδιώξουμε με σταθερά βήματα το άνοιγμα σε νέες. Εδώ χρειάζεται συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, ώστε να αρθούν οι όποιες δυσκολίες και να παγιωθεί η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός όλο το χρόνο. Η επιμήκυνση της σεζόν αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα για τον ελληνικό τουρισμό και προαπαιτούμενο για τη χώρα».
2. «Από τη στιγμή που όλοι παραδεχόμαστε ότι ο τουρισμός είναι η «βαριά βιομηχανία» της χώρας και βασικός πυλώνας της ελληνικής οικονομίας, είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλαίσιο για περαιτέρω ανάπτυξή του σε υγιή βάση. Τα ρεκόρ που καταγράφει δεν πρέπει να συνοδευτούν από εφησυχασμό. Η πολιτεία οφείλει να συμβάλει στη θωράκιση και στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και τους επιχειρηματίες του κλάδου, πρέπει να ενσωματώσει στη συνολική πολιτική της τις τοπικές ιδιαιτερότητες που δίνουν προστιθέμενη αξία στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα. Επιμέρους πλην όμως κεφαλαιώδεις στόχοι, όπως η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, στην οποία αναφέρθηκα παραπάνω, ή η βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου για επενδύσεις, πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα».
3. «Για μας η ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Δεν έχουμε σταματήσει να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την ενίσχυση και την πρόοδο της χώρας, επιτυγχάνοντας σημαντικά κερδοφόρα αποτελέσματα και επικεντρώνοντας τις επενδύσεις μας στην περιφέρεια, οι οποίες αφορούν νεότευκτες μονάδες, ανακαινίσεις, επεκτάσεις και αναβαθμίσεις υφιστάμενων ξενοδοχείων. Τα ανακαινισμένα ξενοδοχειακά συγκροτήματα «τρίτης γενιάς» του ομίλου ακολουθούν τις πιο σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις, αλλά και το ιδιαίτερο τοπικό χρώμα, ενώ βρίσκονται πάνω στη θάλασσα και στα ομορφότερα μέρη που διαθέτει η χώρα μας».
4. «Ασχολήθηκα με τον τουρισμό από αγάπη για το αντικείμενο, γι’ αυτό άλλωστε θεωρώ ότι πέτυχα. Μου πήγαινε ως άνθρωπο και τη ρεθεμνιώτικη φιλοξενία που έμαθα από τη μάνα μου στην Κρήτη πρόσφερα και στα ξενοδοχεία, τα οποία θεωρούσα προέκταση του σπιτιού μου. Οι Κρητικοί είμαστε άνθρωποι γενναιόδωροι. Ανέκαθεν, ακόμη και το πιο φτωχικό σπιτικό προσέφερε στον ξένο ό,τι καλύτερο διέθετε. Έτσι, πολύ γρήγορα, η ποιότητα και η πληθώρα των παροχών που απολάμβανε ο πελάτης στα ξενοδοχεία ήταν αυτά που ξεχώρισαν την Grecotel, με αποτέλεσμα πολύ σύντομα να ταυτιστεί με το ποιοτικό ελληνικό ξενοδοχείο, που πλέον αποτελεί ένα προϊόν που «εξάγεται» σε όλο τον κόσμο».
Πηγή: Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Δασκαλαντωνάκη στο kathimerini.gr.