Με λύπη παρακολουθούμε την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των τελευταίων εργασιών του προαυλίου χώρου στο νέο δημοτικό σχολείου Γαζίου. Εργασίες που έπρεπε να είχαν τελειώσει μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όπως όλα συνηγορούσαν μέχρι τις 30/8, σε ένα σχολείο – κόσμημα όχι μόνο για το Γάζι και το Μαλεβίζι, αλλά για ολόκληρη την Κρήτη.
Θέλουμε να ελπίζουμε ότι πρόκειται για «αστάθμητους» παράγοντες – που πράγματι μπορεί να προκύψουν σε ένα μεγάλο έργο – και όχι για κινήσεις μικροπολιτικής. Για «έκτακτα» γεγονότα κι όχι τακτικές άλλων εποχών, απλά και μόνο για να ικανοποιήσουν προσωπικούς εγωισμούς. Και ότι τα ζητήματα «ασφάλειας» που σωστά αποτελούν προτεραιότητα, δεν προέκυψαν τεχνηέντως απλά και μόνο για να αποδομήσουν ό,τι μέχρι σήμερα υλοποιήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή.
Την προηγούμενη δημοτική αρχή, που τα τελευταία χρόνια, πραγματοποίησε όχι μια, αλλά δύο ανάλογες μετακομίσεις, του Λυκείου Γαζίου και του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας στους χώρους του πρώην Αθλητικού στην Αμμουδάρα. Χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς κανένα θέμα ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς! Και που με τη δημιουργία του πρώτου στην Κρήτη 6θέσιου Νηπιαγωγείου, τη μεταφορά των προνηπίων με το ΚΤΕΛ για πρώτη φορά στη Δ.Ε. Γαζίου, αλλά και την την τοποθέτηση όλων των απαιτούμενων Νηπιαγωγών του νέου Νηπιαγωγείου από την 1η Σεπτέμβρη (με τη συνεργασία του Δ/ντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) δημιούργησαν αξιοπρεπείς συνθήκες μάθησης στο Μαλεβίζι.
Με αυτά που βιώνουμε όμως σήμερα, 80 προνήπια παραμένουν ακόμα στα σπίτια τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειες τους αλλά και για την μαθησιακή τους πορεία και περιμένουν από μέρα σε μέρα κι από βδομάδα σε βδομάδα, την παράδοση του νέου κτιρίου για να ξεκινήσουν κι αυτά την φοίτησή τους.
Και κάτι τελευταίο, για προβληματισμό: Τα εγκαίνια του νέου δημοτικού, έγιναν με ολοκληρωμένο το 100% του κτιρίου και μόνη εκκρεμότητα κάποιες εργασίες στον προαύλιο χώρο. Εργασίες, που απαιτούσαν 10 ημέρες για την ολοκλήρωσή τους. Από τότε, 40 περίπου μέρες μετά, ο προαύλιος δεν έχει ολοκληρωθεί. Γιατί άραγε;