Στέλλα Αιλαμάκη - οι εναλλακτικές προτάσεις της για τον τουρισμό και τα κλειστά αυτιά της Σητείας - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Στέλλα Αιλαμάκη - οι εναλλακτικές προτάσεις της για τον τουρισμό και τα κλειστά αυτιά της Σητείας


Οι επιτροπές σε κάθε δήμο υπηρετούν έναν αξιοκρατικό και δημοκρατικό ρόλο στη σωστή λειτουργία ενός δήμου.
Μία από τις επιτροπές του δήμου Σητείας ήταν και η επιτροπή Τουρισμού ,η οποία απαρτιζόμενη από ικανούς ,εργατικούς και με εμπειρία στο επιχειρείν του τουρισμού μέλη, θα μπορούσε να παράξει ένα σημαντικό έργο στο ευαίσθητο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης.
Η επιτροπή με πρόεδρο τον δήμαρχο Σητείας κ.Πατεράκη ανανεώθηκε το 2014,όπου στο συμβούλιο της έτυχε να είμαι κι εγώ, εκπροσωπώντας τη μείζονα αντιπολίτευση. Ως επιχειρηματίας στον τουρισμό, είχα διάθεση να καταθέσω φρέσκιες ιδέες που θα αποτελούσαν αρωγό στην τουριστική αναγωγή του τόπου μας.


Τα υπόλοιπα μέλη αντιπροσώπευαν τους τουριστικούς πράκτορες , τα ξενοδοχεία και τους επαγγελματοβιοτέχνες Σητείας.
Η επιτροπή ξεκίνησε τη δράση της με ελπιδοφόρους οιωνούς, αφού με την αντιπροσωπεία διαφόρων φορέων της Σητείας θα καταθέταμε προτάσεις προς συζήτηση και προώθηση προς το δημοτικό συμβούλιο. Να σημειώσω ότι ανήκω σε έναν αξιόλογο σύλλογο τουριστικών καταλυμάτων του πρώην δήμου Ιτάνου όπου προσπαθούμε (με δυσκολία)εδώ και χρόνια να μεταφέρουμε προτάσεις προς υλοποίηση προς το δήμο Σητείας.
Συνεδριάσαμε ως επιτροπή δύο φορές σε διάστημα πέντε χρόνων. Τα θέματα που πρόλαβε να διαχειριστεί ήταν η παρουσίαση των προτάσεων μας σχετικά με την προσέλκυση επισκεπτών και η εξωστρέφεια της Σητείας στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.

Οι προτάσεις μου τότε ήταν προσγειωμένες και ξεκάθαρες ξεκινώντας από το αίτημα της ολοκλήρωσης των βασικών υποδομών στην πόλη και στα χωριά μας(κέντρα ενημέρωσης,μουσεία) διότι κλειστές υποδομές σημαίνει δεν υπάρχουν και η δημιουργία δραστηριοτήτων (ήταν αίτημα των επισκεπτών της Σητείας)οι οποίες αφενός θα εμπλουτίσουν θαυμάσια το πρόγραμμά του επισκέπτη και αφετέρου θα κάνουν γνωστά τα εκλεκτά προϊόντα μας.
Η πρόταση να δώσουμε βαρύτητα στην καθαριότητα και στην καλαισθησία λέγοντας :«Είναι δυνατόν να βγαίνουμε σε εκθέσεις τουρισμού έχοντας άλυτα θέματα που προσβάλουν την αισθητική και αφήνουν χείριστες εντυπώσεις? Πρώτιστα φτιάχνουμε το προϊόν που θα προωθήσουμε στην αγορά και κατόπιν ζητάμε αγοραστές. Ένα προϊόν με σοβαρές ατέλειες σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον δεν έχει τύχη. Ο επισκέπτης στο ταξίδι του παρατηρεί, οσμίζεται, ακούει, γεύεται, νοιώθει… Όλες οι αισθήσεις λειτουργούν στον μέγιστο βαθμό. Οφείλουμε να δώσουμε την καλύτερη εντύπωση»,δε βρήκε ευήκοα ώτα και αποτέλεσε αντιπαράθεση με τον κ. δήμαρχο διότι πίστευε ότι ο δήμος μας δεν άξιζε υποδείξεων ιδιαίτερα σε θέματα καθαριότητας αφού όλα λειτουργούν σωστά. Αλήθεια, εσείς τι λέτε?

Δυσάρεστη έκπληξη αποτέλεσε στη συνέχεια το γεγονός ότι στην συζήτηση για ενδεχόμενη παρουσία της Σητείας σε έκθεση στην Δανία τα άτομα που θα πήγαιναν είχαν προαποφασιστεί και απλά …μου ανακοινώθηκαν.
Εν τέλει πήγα στην έκθεση, στην οποία αυτό που κυρίως αποκόμισα ήταν ότι μας έλειπε η στόχευση του τουριστικού μοντέλου.
Προωθούμε την ήρεμη αυθεντική Σητεία, τον πολιτισμό μας και το φυσικό μας περιβάλλον και αναζητούμε επισκέπτες οι οποίοι τα εκτιμούν και αφήνουν έσοδα στην τοπική κοινωνία. Για εμάς οι επισκέπτες έχουν όνομα και επώνυμο. Δεν είναι απλά νούμερα.

Στην ερώτηση πρακτόρων «Γιατί να έρθουμε Σητεία αφού έχουμε πετύχει αλλού?»απάντησα «διότι είμαστε διαφορετικοί. Διότι διατηρούμε την αυθεντικότητά μας, είμαστε αναγνωρισμένοι ως Γεωπάρκο υπό την Unesco , διαθέτουμε μοναδικά χαρακτηριστικά φυσικού τοπίου και αρχαιολογικούς χώρους, υπέροχα προϊόντα και φιλόξενους ανθρώπους!»
Να αναφέρω ότι στους ελεύθερους επισκέπτες το όνομα Γεωπάρκο υπό την Unesco(όντας στο ξεκίνημά του) δημιούργησε θαυμάσιες εντυπώσεις ως κάτι νέο και πρωτοποριακό.
Τα συμπεράσματά μου και η εμπειρία από την έκθεση τότε, μου απαγορεύτηκε να τα αναφέρω σε δημοτικό συμβούλιο. Προφανώς ο δήμαρχος μας θεώρησε ότι δεν ενδιαφέρει κανέναν. Σύνηθες φαινόμενο «δημοκρατικότητας».
Σε εκθέσεις εξωτερικού, έκτοτε πήγαν και άλλα άτομα, αποκομίζοντας την ίδια γεύση.
Στο δήμο μας δεν υπάρχει μόνιμο γραφείο τουρισμού, το οποίο να εξυπηρετήσει με συνέπεια και γνώση τον επισκέπτη. Ανεπίτρεπτο για ένα δήμο, αν θέλουμε να λεγόμαστε τουριστικός προορισμός.

Ουδέποτε υπήρξε τέσσερα χρόνια μετά, ενημέρωση στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με θέματα τουρισμού. Προτάσεις, ανησυχίες, ερωτήματα -ιδιαίτερα περί αεροδρομίου-παρέμεναν αναπάντητα και οι φήμες να πλανώνται.
Αν η Σητεία για ένα διάστημα διαθέτει επισκεψιμότητα , δεν σημαίνει ότι θα διατηρηθεί εκτός και αν, ισχυροποιήσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα που μας κάνουν ιδιαίτερο προορισμό.
Ευελπιστώ με τη νέα δημοτική αρχή, η επιτροπή τουρισμού να αναγεννηθεί μέσα από την στάχτες της και να αποτελέσει ισχυρό εργαλείο για την αειφόρα ανάπτυξη στην περιοχή μας.
Για ένα δήμο πρότυπο τουριστικά, θέτοντας ως στόχο τον μελλοντικό ενθουσιασμένο επισκέπτη .
Στέλλα Αϊλαμάκη
Επικεφαλής δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης δήμου Σητείας

Post Top Ad

.............