Γιώργος Αεράκης στην “Α”:Μεγάλη τιμή για μένα η επιλογή μου ως Επίτιμου Προξένου του Λουξεμβούργου σε όλη τη Κρήτη, που τιμάει και το χωριό μας, τα Ανώγεια.. - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

Γιώργος Αεράκης στην “Α”:Μεγάλη τιμή για μένα η επιλογή μου ως Επίτιμου Προξένου του Λουξεμβούργου σε όλη τη Κρήτη, που τιμάει και το χωριό μας, τα Ανώγεια..

“Η Πρεσβεία του μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου στην Αθήνα ανακοινώνει την δημιουργία Επίτιμου Προξενείου για όλη την Κρήτη με έδρα το Ηράκλειο.Στη θέση του Επίτιμου Προξένου διορίζεται ο κύριος Γιώργος Αεράκης. Το προξενικό γραφείο θα εδρεύει στην οδό Θεσσαλονίκης 2- 4, Β’ όροφος και θα είναι ανοιχτό από 9 το πρωί έως 3 μ.μ..” αναφέρεται στο σημερινό δελτίου τύπου της Πρεσβείας του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου στην Αθήνα, που περικλείει μεγάλη τιμή με την επιλογή του Ανωγειανού Γιώργου Αεράκη  στη θέση του Επίτιμου Προξένου στο Ηράκλειο και για όλη τη Κρήτη..Την υπογραφή στην επιλογή του Γιώργου Αεράκη έβαλαν μάλιστα ο Δούκας του Λουξεμβούργου Ερρίκος, καθώς και ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Αλέξης Τσίπρας! Η θητεία θα είναι πενταετής και ανανεώσιμη ενώ τα εγκαίνια του Προξενείου στο Ηράκλειο θα γίνουν με κάθε επισημότητα πριν το Πάσχα.

Η ΑΝΩΓΗ επικοινώνησε με τον Γιώργο Αεράκη και του ζήτησε να μας αναφέρει τα συναισθήματα του μετά την απόφαση να διοριστεί Επίτιμος  Πρόξενος του μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου σε όλη τη Κρήτη. Ο κ.Αεράκης μας ανέλυσε τις ιδιαίτερες και στενές σχέσεις του με το Λουξεμβούργο, την “δεύτερη πατρίδα” του όπως τονίζει καθώς έζησε εκεί 28 ολόκληρα χρόνια, αλλά και τις προθέσεις του όχι μόνο να βοηθήσει τους πολίτες του Λουξεμβούργου σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν κατά την παρουσία τους στην Κρήτη, αλλά και να αναδείξει και να προωθήσει τα πιστοποιημένα και αυθεντικά Κρητικά προϊόντα στην αγορά του Λουξεμβούργου.
Αναλυτικά η δήλωση του στην ΑΝΩΓΗ έχει ως εξής:
“Η επιλογή αυτή στο πρόσωπο μου είναι μια μεγάλη τιμή για μένα. Είναι μια πολύ υψηλή θέση που δείχνει την εμπιστοσύνη που έχει το Λουξεμβούργο στο πρόσωπο μου. Η επιλογή αυτή έγινε από τον προηγούμενο Πρέσβη του Λουξεμβούργου τον που είναι και καλός μου φίλος. Πρόκειται για τον Christian Biever που είναι σήμερα γενικός διευθυντής του Υπουργείου Εξωτερικών.Πραγματικά οι αποφάσεις αυτές παίρνονται σε πολύ υψηλό επίπεδο, δηλαδή το υπογράφει ο βασιλιάς τους, ο Δούκας και για την Ελλάδα ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας που είναι και Υπουργός Εξωτερικών.
Σαν Ανωγειανός θα μπορούσα να σου πω ότι είμαι πολύ περήφανος που μπαίνω σε αυτή τη θέση. Ξέρεις Γιώργο, το Λουξεμβούργο είναι η δεύτερη μου πατρίδα, έζησα 28 χρόνια εκεί, ήταν όλη μου η καριέρα. Γεννήθηκαν τα παιδιά μου εκεί τα οποία έχουν και την υπηκοότητα μαζί με την Ελληνική και την Λουξεμβουργιανή. Έχω αφήσει φίλους εκεί, έχω αφήσει συντέκνους, κουμπάρους, έχω αφήσει αν θέλεις ένα μέρος της ζωής μου στο Λουξεμβούργο. Αυτό που έγινε είναι σαν μια αναγνώριση όλων αυτών των σχέσεων που έχω με αυτή τη χώρα εδώ και τρεις δεκαετίες.
Νομίζω ότι μπορώ να βοηθήσω σε πολλά επίπεδα. Όχι μόνο να εξυπηρετήσω τον πολίτη του Λουξεμβούργο που θα έχει τυχόν πρόβλημα στην Κρήτη, διότι αυτό είναι ένα από τα κύρια καθήκοντα του Προξένου. Να συνδράμει τον Λουξεμβούργιο Πολίτη εκπροσωπώντας αυτή τη χώρα σε όλο το νησί. Δηλαδή αν κάποιος πολίτης του Λουξεμβούργου αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα, είτε υγείας, είτε χάσει το πορτοφόλι του για παράδειγμα, είτε πέσει θύμα βίας κτλ είμαι ο άνθρωπος στον οποίο θα προστρέξει για βοήθεια. Εγώ δεν μένω όμως μόνο εκεί πέρα, θέλω να πιστεύω ότι θα βοηθήσω τα προϊόντα μας τα ποιοτικά της Κρήτης, μέσω του εμπορικού τμήματος της Πρεσβείας να φτάσουν στον καταναλωτή του Λουξεμβούργου ο οποίος έχει τη δυνατότητα να πληρώσει ποιοτικά προϊόντα. Αυτοί είναι η στόχοι μου. Σύσφιξη των σχέσεων και των δεσμών σε πολιτιστικό και οικονομικό επίπεδο και όπου αλλού μπορώ να βοηθήσω.Ελπίζω και τα Ανωγειανά προϊόντα να ανέβουν και να προωθηθούν μέσω Συνεταιρισμών. Πρέπει να γίνει κάτι με τον Συνεταιρισμό στο χωριό μας. Εδώ φαίνεται το έλλειμμα ενός Συνεταιρισμού στα Ανώγεια που θα μπορούσε να προωθήσει τα προϊόντα σε αγορές και του εξωτερικού.
Το Λουξεμβούργο είναι η χώρα με το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα στο κόσμο. Διάβαζα προ καιρού ποιοι είναι αυτοί οι τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα στη Κρήτη. Πρώτος και με μεγάλη διαφορά ήταν ο κάτοικος του Λουξεμβούργου.50% παραπάνω από τον δεύτερο, που ήταν ο Γερμανός. Είναι μια χώρα το Λουξεμβούργο υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου και πραγματικά είμαι πολύ υπερήφανος που την εκπροσωπώ. Δεν είναι μια τυχαία χώρα και η επιλογή στο πρόσωπο μου έγινε για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Αρχικά γιατί γνωρίζω την ανθρωπογεωγραφία της Κρήτης επειδή ήμουν στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών και έχω σχέσεις με όλους τους Κρητικούς. Παλιότερα που μου ανατέθηκε πρόβλημα που υπήρξε στα Χανιά κατοίκου του Λουξεμβούργου το έλυσα με δυο τηλέφωνα, και παίζει μεγάλο ρόλο η σχέση μου αυτή με τους Κρήτες. Είμαι γνωστός στη Κρήτη έχω ανθρώπους, έχω επαφές και τους εξυπηρετεί ένας τέτοιος άνθρωπος. Επίσης έχω αναπτύξει πολυσχιδής σχέσεις με Λουξεμβούργιους, είτε ήταν συνάδελφοι μου, είτε επιχειρηματίες ή επιστήμονες που ζουν σε αυτή τη χώρα.
Έχουμε ήδη ένα γραφείο στο Ηράκλειο αλλά θα κατέβει ο Πρέσβης και θα εγκαινιαστεί πανηγυρικά και επίσημα πριν το Πάσχα όπως μου είπαν από την Πρεσβεία.Ήταν πολύ ευχάριστη για μένα η επιλογή τους αυτή που τιμάει εμένα και πιστεύω ότι τιμάει και το χωριό μας τα Ανώγεια..” καταλήγει στη δήλωση του στην “Α” ο Γιώργος Αεράκης. Εμείς του ευχόμαστε δύναμη και υγεία ώστε να εκπληρώσει τους στόχους που μας ανέφερε παραπάνω ως επίτιμος πλέον πρόξενος του μεγάλου δουκάτου του Λουξεμβούργου σε όλη τη Κρήτη. Θερμά συγχαρητήρια Γιώργη!
-Ο Γιώργος Αεράκης διατέλεσε για πολλά χρόνια στέλεχος της Ε.Ε. στο Λουξεμβούργο, πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών και Αντιδήμαρχος Ηρακλείου σε θέματα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.Το 2008 εκλέχθηκε Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών και τον Οκτώβριο του 2015 πρόεδρος του Συλλόγου των Φίλων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης. Το 1993  δημιούργησε τον Σύλλογο Κρητών Λουξεμβούργου του οποίου διετέλεσε Πρόεδρος για πολλές θητείες. Υπήρξε μέλος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού και μέλος του Δ.Σ. της Παγκρητικής Ομοσπονδίας Ευρώπης.
Είναι παντρεμένος με την Ρένα Κουβίδη από τα Σίσαρχα και έχουν τρία παιδιά, τον Απόλλωνα, τον Έκτορα και τον Ιάσονα. Ο ίδιος είναι γιος του αείμνηστου Λευτέρη Αεράκη (Νταρολευτέρη) του μεγάλου Ανωγειανού αγωνιστή της Αντίστασης, με την συμμετοχή στην ιστορική Μάχη στο Σφακάκι.
Του Γιώργη Μπαγκέρη

Post Top Ad

.............