Η ΚΥΡΙΑ ΣΙΝΤΟΡΕ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ ΜΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΔΑΣΚΑΛΑ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Η ΚΥΡΙΑ ΣΙΝΤΟΡΕ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ ΜΙΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ ΔΑΣΚΑΛΑ

 ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΤΖΙΡΑΚΗ

Πόσοι και πόσοι δεν θυμόμαστε την βασανιστική διαδικασία εκμάθησης της ορθογραφίας στα μαθητικά μας χρόνια; Μανάδες να ουρλιάζουν και να τις πιάνει υστερία με την ορθογραφία, οι δάσκαλοι να διορθώνουν με το αγαπημένο τους κόκκινο στυλό τα λάθη του μαθητή, και ο καημένος ο μαθητής να σκέφτεται τι πρέπει να κάνει!  Μήπως όπως λέγανε τότε και οι δάσκαλοι “να του ανοίξουν μια τρύπα στο κεφάλι και να του τα βάλουν μέσα;”. Βασανιστικές εκείνες οι ώρες και ατέλειωτες. Και όμως να που βρέθηκε η λύση! Υπάρχει που λέτε μια αλλιώτικη δασκάλα, με μακριά μαλλιά και μια κιθάρα που ακούει στο όνομα “Κυρία Σιντορέ”. Γονείς όλου του κόσμου- ακούσατε ακούσατε: Υπάρχει ελπίδα!

Η εκμάθηση της ορθογραφίας όχι μόνο θα πάψει να αποτελεί πρόβλημα, αλλά σας έχω και ένα άλλο νέο: Τα τραγούδια της κυρίας Σιντορέ θα αποτελέσουν το καινούργιο hit της οικογένειας αφού τόσες φορές που θα τα ακούσετε, σίγουρα θα σας εντυπωθούν!

Ποια είναι όμως η κυρία Σιντορέ; Μα φυσικά η δασκάλα Μαρία Καριωτάκη την οποία συναντήσαμε στο Ρέθυμνο της Κρήτης με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της. 


Μαρία πες μας από πού κατάγεσαι και τι ακριβώς έχεις σπουδάσει;

Κατάγομαι από το Ηράκλειο Κρήτης – έχω ρίζες βέβαια και από Βόρεια Ελλάδα. Σπούδασα στο Παιδαγωγικό τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ενώ το μεταπτυχιακό μου το εκπόνησα στη Ρόδο πάνω στο παιδικό βιβλίο-παιδαγωγικό υλικό.

Ήταν όνειρό σου από μικρή ηλικία η ενασχόληση με τα παιδιά και με την εκπαίδευση;

Η αλήθεια είναι πως όχι. Το τμήμα στο οποίο σπούδασα δεν κατείχε τις πρώτες θέσεις στις επιλογές μου στο μηχανογραφικό. Στην αρχή των σπουδών μου είχα κάποιες επιφυλάξεις. Σιγά σιγά όμως το επεξεργάστηκα στο μυαλό μου και προσπάθησα να το φέρω στα δικά μου μέτρα. Δεν μου άρεσε το επάγγελμα του δασκάλου με τις συμβάσεις που αυτό περιλαμβάνει. Όμως μου αρέσει πολύ η δημιουργικότητα και αυτό ήταν για εμένα η διέξοδός μου.


Ποια η σχέση σου με την μουσική;

Μου αρέσει πάρα πολύ η μουσική. Τραγουδάω και παίζω κιθάρα. Αν και η κιθάρα επιλέχθηκε τυχαία για το βιβλίο αποδείχθηκε ότι τελικά δεν ήταν!


Πώς ήταν η πρώτη πρώτη επαφή ήδη από όταν ήσουν φοιτήτρια με τους μαθητές και την σχολική τάξη;

Η αλήθεια είναι πως όταν ήμουν στο Πανεπιστήμιο δεν μας δόθηκε η ευκαιρία να βρεθούμε σε σχολικές τάξεις για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της πληθώρας φοιτητών στην σχολή που έπρεπε να κάνουν την πρακτική τους. Οπότε όταν για πρώτη φορά βρέθηκα  επίσημα πλέον ως δασκάλα μέσα στην αίθουσα ήμουν κάπως άπειρη. Για μένα εκείνη η χρονιά ήταν άκρως διερευνητική. Δεν ήταν όμως απαραίτητα αρνητικό αυτό γιατί ήμουν πολύ δημιουργική και έψαχνα από μόνη μου τρόπους εκμάθησης.


Ποιες είναι οι σχολικές σου αναμνήσεις και πώς ήταν η εμπειρία σου με την διαδικασία εκμάθησης  ορθογραφίας;

Όταν ήμουν μικρή ήμουν πολύ ανορθόγραφη. Στην συνέχεια όμως βελτιώθηκα. Ταλαιπωρήθηκα βέβαια και εγώ αλλά και οι δάσκαλοί μου. Γενικά δεν είχα καλή σχέση με την ορθογραφία. Ήμουν πολύ καλή μαθήτρια απλά το σχολείο μου δεν ήταν τόσο προοδευτικό και δεν άφηνε χώρο για δημιουργία και  με νέες μεθόδους εκπαίδευσης ενώ ως μαθήτρια άκουγα για άλλα σχολεία και καινοτόμες δράσεις. Το δικό μου ήταν κάπως συντηρητικό. Έτσι, τώρα που έχω τον ρόλο της δασκάλας προσπαθώ αυτό που δεν είχα εγώ να το δώσω στους δικούς μου μαθητές.


Σχετικά με το ίδιο το βιβλίο, Η κυρία Σιντορέ και η μουσική ορθογραφία, πώς προέκυψε;

Ουσιαστικά τα στιχάκια που είχαμε φτιάξει με τους μαθητές μου μέσα στην σχολική τάξη αποτέλεσαν το υλικό. Στην συνέχεια δημιούργησα την ηρωίδα, την κυρία Σιντορέ και μια ολόκληρη ιστορία μέσα στην οποία τα ενέταξα: Ότι δηλαδή η κυρία Σιντορέ είναι μια δασκάλα που με τα στιχάκια αυτά μαθαίνει στα παιδιά ορθογραφία. Όταν μετέπειτα ήμουν στο μεταπτυχιακό μου, με βοήθησε ο καθηγητής μου, ο Γιάννης ο Παπαδάτος του οποίου άρεσε η ιδέα μου και με βοήθησε με τις πολύτιμες συμβουλές και διορθώσεις του στο να τελειοποιηθεί το βιβλίο και να αποκτήσει  την σημερινή μορφή του.

2


Εκτός απο την συγγραφική σου ιδιότητα πού διδάσκεις αυτήν την περίοδο;

Είμαι σε δημοτικό σχολείο του Ηρακλείου και είμαι αποσπασμένη στο σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας. Παράλληλα, με αφορμή το βιβλίο και την μεγάλη απήχηση της κυρίας Σιντορέ, αποφασίσαμε σε συνεργασία με έναν ραδιοφωνικό σταθμό του Ηρακλείου, το family 89,5 να δημιουργήσουμε μια εκμπομπή. Πρόκειται για ένα ραδιοφωνικό παιχνίδι στο οποίο συμμετέχουν  παιδιά. Η εκπομπή λέγεται “Η κυρία Σιντορέ και οι τρεις δοκιμασίες”. Τα παιδιά δηλαδή που παίζουν περνούν από τρεις δοκιμασίες και μετά κερδίζουν.


Ποιες οι εντυπώσεις των παιδιών, όπως εσύ τις αντιλαμβάνεσαι και ποια συναισθήματα παίρνεις από αυτήν την ενασχόληση;

Η εκπομπή είναι πραγματικά πολύ ωραία. Επειδή παίζεται μόνο εδώ και ένα μήνα δεν έχω προλάβει να ακούσω  τα σχόλια και τις εντυπώσεις. Ευελπιστώ να πάνε όλα καλά και να έχει επιτυχία.


Μαρία, σίγουρα αποτελείς παράδειγμα προς μίμηση και έμπνευση για τους συναδέλφους σου. Ποια είναι η δική σου συμβουλή προς εκείνους;

Πιστεύω ότι κάθε δάσκαλος έχει κάτι ξεχωριστό. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να το ανακαλύψουν και να το εντάξουν μέσα στην διδασκαλία τους, να το μεταφέρουν στα παιδιά. Εγώ έχω την ικανότητα να φτιάχνω ιστοριούλες και στιχάκια για παράδειγμα. Πρέπει λοιπόν το μεράκι τους να το μοιράζονται με τους μαθητές τους.

4


Ποιους θα ήθελες να ευχαριστήσεις για αυτό το βιβλίο;

Είναι πάρα μα πάρα πολλά τα άτομα που συνέβαλαν σε αυτήν την δουλειά και οι περισσότεροι αφιλοκερδώς. Πέρα από το βιβλίο είναι και το CD και η παράσταση που έγινε  το περασμένο καλοκαίρι στο κηποθέατρο “Νίκος Καζαντζάκης” στο Ηράκλειο. Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τον μουσικό- συνθέτη, τον Δημήτρη Βασμαρή με την δουλειά του οποίου ενθουσιάστηκα! Την εικονογράφο του βιβλίου, την Άννα Χειλετζάκη καθώς και  τους μουσικούς που συμμετείχαν. Τον Γιάννη Ζουγανέλη και τον Γιάννη Σαββιδάκη που με τίμησαν όπως και άλλοι τραγουδιστές:  η Ιωάννα Καρανίκα που τραγουδά ως κυρία Σιντορέ, ο Μάνος Παπαδάκης, ο Πάνος Τσίκος και η Μαρία Λούκα, όλοι από το Ηράκλειο που είναι πολύ καλές φωνές. Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τα παιδιά από την παιδική χορωδία του δήμου Ηρακλείου που τραγούδησαν  σόλο αλλά  και χορωδιακά. Φροντίσαμε μέσα στο στούντιο να δημιουργήσουμε ένα ωραίο κλίμα ώστε τα παιδιά να νιώσουν άνετα. Η μουσική είναι ζωντανή και όλη αυτή η δουλειά έχει ψυχή. Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τον εκδοτικό οίκο Ίτανος αλλά και τους μαθητές μου που αποτελούν πηγή έμπνευσης για μένα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Η Κυρία Σιντορέ μου παίρνει πολύ χρόνο και ενέργεια. Όμως προσπαθώ  να δημιουργώ καινούργια πράγματα. Ήδη έχω γράψει μια ποιητική συλλογή για παιδιά που βραβεύτηκε από την γυναικεία λογοτεχνική συντροφιά πέρυσι στην Αθήνα. Είναι σε διαδικασία έκδοσης όμως είναι υπό επεξεργασία ακόμα. Την δουλεύουμε με αργά και σταθερά βήματα. Προς το παρόν όμως ο κύκλος με την κυρία Σιντορέ δεν έχει κλείσει. Κάποια στιγμή όμως θα υπάρξει και δεύτερο βιβλίο. Το σίγουρο είναι πως πάντα θα προσπαθώ να δημιουργώ.

1

Η Κυρία Σιντορέ και η μουσική ορθογραφία, αποτελεί ένα βιβλίο άκρως βοηθητικό για τους μικρούς μαθητές. Με ευφάνταστο εικονογραφικό υλικό και με τα στιχάκια-τραγούδια σε γραπτή αλλά και… μουσική εκδοχή με το CD που το συνοδεύει. Θα ακούσετε μικρούς μαθητές αλλά και εξαιρετικούς τραγουδιστές να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε πολύ την Μαρία Καριωτάκη για την συνέντευξη που μας παραχώρησε και της ευχόμαστε να είναι πάντοτε τόσο δημιουργική και πάνω από όλα να χρησιμοποιεί την δημιουργικότητά της προς όφελος των μαθητών, που τρελαίνονται όπως έχει αποδειχθεί για νέους τρόπους εκπαίδευσης, πιο εναλλακτικούς! Η κυρία Σιντορέ με την κιθάρα της μας παροτρύνει να ανοίξουμε τα αυτιά μας και να μάθουμε στιχάκια εύκολα που θα μας βγάλουν από τον δύσβατο δρόμο εκμάθησης ορθογραφίας! Εγώ πάντως το είδα στα μάτια των παιδιών στην παρουσίαση! Λιλιπούτιοι μαθητές να τραγουδάνε στο ρυθμό της αγαπημένης τους δασκάλας! Γονείς όλου του κόσμου… η λύση βρέθηκε!


Το βιβλίο Η Κυρία Σιντορέ και η μουσική ορθογραφία, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ίτανος.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο blogspot της Κυρίας Σιντορέ: kiriasidore.blogspot.grκαθώς και στην σελίδα στο facebook: “Η κυρία Σιντορέ”



Θερμές ευχαριστίες για το φωτογραφικό υλικό στην Χαριτωμένη Κοντού.




Post Top Ad

.............