ΟΣΑ ΒΛΕΠΕΙ Η ΠΕΘΕΡΑ... ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

ΟΣΑ ΒΛΕΠΕΙ Η ΠΕΘΕΡΑ... ΣΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Απάντηση για το πρόσφατο δημοσίευμα για τις εικόνες εγκατάλειψης στον επιβατικό σταθμό του Λιμένος Ηρακλείου, έδωσε με ανακοίνωση του η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). 

Συγκεκριμένα η απάντηση του ΟΛΗ είναι η εξής:
Ο παλιός επιβατικός σταθμός (και όχι εμπορικός όπως αναφέρεται στο δημοσίευμά σας) της Προβλήτας I του Λιμένα Ηρακλείου (Ε.Σ. Ι), κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1950. Από τότε μέχρι και το 2002 βρισκόταν σε διαρκή χρήση, οπότε και σταμάτησε η λειτουργία του, αφού άρχισε να χρησιμοποιείται ο νέος επιβατικός σταθμός (Ν.Ε.Σ.) για τις ανάγκες των επιβατών ακτοπλοΐας εσωτερικού, αλλά και κρουαζιέρας. Από τότε δεν έχει χρησιμοποιηθεί πότε και βρίσκεται ακριβώς στην ίδια κατάσταση. Άρα, προκαλεί απορία το άξαφνο ενδιαφέρον, για την δήθεν «εγκατάλειψη του»…

Ο Νέος Επιβατικός σταθμός Λιμένος Ηρακλείου, στην προβλήτα II, έχει με έκταση 2.500m2, είναι εφοδιασμένος με σύγχρονο εξοπλισμό, που επιτρέπει να παρέχονται όλες οι υπηρεσίες που απαιτούνται από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Επίσης, διαθέτει ειδικούς χώρους που καλύπτουν τις ανάγκες των εταιρειών κρουαζιέρας για λειτουργίες, όπως έλεγχος διαβατηρίων, ατομικός ειδικός έλεγχος, ταυτοποίηση επιβιβαζόμενου, έλεγχος χειραποσκευών, έλεγχος επιβίβασης (check-in) και αποσκευών όσων εκκινούν την κρουαζιέρα τους από το Ηράκλειο (homeporting), κ.λπ.

Παράλληλα, ο παλιός επιβατικός σταθμός βρίσκεται εντός της λιμενικής ζώνης στην οποία εφαρμόζεται ο Ειδικός Διεθνής Κώδικα Ασφαλείας Πλοίων & Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS), και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, δεν δύναται να αξιοποιηθεί για οποιαδήποτε εμπορική χρήση, παρά μόνο για νέες λιμενικές υπηρεσίες-χρήση από επιβάτες. Για να γίνει αυτό, και να ενεργοποιηθεί εκ νέου, θα πρέπει να υπάρξουν νέες ανάγκες, που δεν καλύπτονται από τον Ν.Ε.Σ., οπότε τότε και μόνο τότε, θα υπήρχε πραγματική ανάγκη για χρήση συμπληρωματικών χώρων.
Η σημερινή διοίκηση του ΟΛΗ επιχείρησε να διαμορφώσει τις συνθήκες αυτές, ώστε να αυξηθεί η κίνηση επιβατών ακτοπλοΐας εσωτερικού στο λιμάνι του Ηρακλείου, και να καταστεί αναγκαία η χρήση επιπρόσθετου χώρου, για να μπορέσει να αξιοποιηθεί ο Ε.Σ. I. Συγκεκριμένα το 2010, με την ανάληψη των καθηκόντων της, κατάθεσε πρόταση στην τότε ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, για την δημιουργία ενός σταθμού μετεπιβίβασης επιβατών για τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα. Η πρόταση αυτή δεν υλοποιήθηκε λόγω μειωμένου ενδιαφέροντος από τις αρμόδιες αρχές και τις ναυτιλιακές εταιρείες. 
Τα τελευταία τρία (3) χρόνια, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. έχει περάσει υπό τον έλεγχο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Το ΤΑΙΠΕΔ εκπονεί, τον τελευταίο καιρό, σχέδια-μελέτες για το ποια είναι η πιο ενδεδειγμένη επιλογή για την αξιοποίηση-ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με την μελλοντική ανάπτυξη του λιμένος Ηρακλείου, από κοινού με την επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων στην προσπάθεια αυτή.

Μέχρι την ολοκλήρωση αυτού του σχεδιασμού η Διοίκηση του Ο.Λ.Η. δεν δύναται να προχωρήσει σε αποσπασματικές επιλογές, μικρής εμβέλειας, ή να παραχωρήσει σε χρήση-εκμετάλλευση χώρους του λιμένος που βρίσκονται εντός της κύριας λιμενικής ζώνης (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα) και της ζώνης αναψυχής του λιμένα. Άλλωστε, ο συγκεκριμένος χώρος από μόνος του δεν μπορεί να έχει βιώσιμη λειτουργική χρήση, με την υπάρχουσα δομή των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο Αιγαίο και την σημερινή επιβατική κίνηση. Όλες οι υπάρχουσες ανάγκες καλύπτονται, πλήρως, από τον Ν.Ε.Σ.
Έτσι, σήμερα, μόνο ένα τμήμα του παλιού επιβατικού σταθμού στεγάζει τα γραφεία-εκδοτήρια μιας ναυτιλιακής εταιρείας, τοπικές παρεμβάσεις όπου χρειάζεται γίνονται κατά διαστήματα ενώ το υπόλοιπο τμήμα είναι εντελώς κλειστό για το κοινό. Περιστασιακά ο υπόλοιπος χώρος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες των υπηρεσιών του Ο.Λ.Η. (π.χ. ως χώρος υλικών-εξοπλισμού) ή για να στεγάσει περιοδικά τεχνικό προσωπικό, π.χ. στο πλαίσιο των προγραμμάτων Κοινωφελούς Εργασίας, κλπ.
Ως εκ τούτου οι εικόνες που παρουσιάστηκαν σε δημοσίευμά σας, είναι από το εσωτερικό του κτιρίου σε χώρους που δεν είναι προσβάσιμοι στο κοινό και οι οποίοι, όντως και λογικά, όπως είπαμε, δεν χρησιμοποιούνται από το 2002. Συνεπώς, δεν υπάρχει κάποια «εγκατάλειψη» ενός χώρου που έχει κάποια χρησιμότητα-χρήση-λειτουργία. 
Επίσης, δεν υφίσταται κάποιος κίνδυνος για το προσωπικό ή του χρήστες του λιμένος. Το κτίριο συντηρείται κανονικά ως προς την ευστάθεια του, ενώ η εξωτερική του όψη, αφού μόνο σε αυτή έχει πρόσβαση, ορατότητα, κλπ, οποιοσδήποτε επιβάτης, είναι καθ’ όλα αξιοπρεπής, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μια μέρα μετά το σχετικό δημοσίευμα

ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ




ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΝ ΣΤΟΝ Ο.Λ.Η
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ













ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΛΙΟΥ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ





















Post Top Ad

.............