Δεν ζούμε ούτε στο Ντουμπάι ούτε και στην Πολυνησία. Ζούμε στον τόπο που φώτισε και δεν θα πάψει να φωτίζει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Κύριοι υπουργοί, πρέπει να δείτε επιτέλους ότι το μόνο που θα ωφελήσει το έθνος το ελληνικό, είναι χωρίς αμφιβολία η άψογη κουλτούρα του. Και όχι οι μαρίνες με τις μπουλντόζες και τα “έργα” που σίγουρα υποθηκεύουν ακόμα και την επιβίωση των επερχόμενων γενιών. (Από τον γιγάντιο δανεισμό που αποσκοπεί στο αβέβαιο κέρδος των...άδηλων πόρων και όχι στην παραγωγή των αναγκαίων οικονομικών αγαθών και στην ανάπτυξη).
Κύριοι υπουργοί, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ετούτη η υποκουλτούρα που εφαρμόζεται μηχανικά θέτει σε κίνδυνο ακόμα και την αιώνια πορεία του ένδοξού μας έθνους. Εκείνη η υποκουλτούρα που απαιτεί τον ενταφιασμό της εθνικής κληρονομιάς μας, κάτω από την λογική, της πιθανότητας του κέρδους, με όλη την αβεβαιότητα που πάντα την χαρακτηρίζει (την λογική δηλαδή του επενδυτικού τζόγου). Και για ν’ αντιληφθείτε καλοί μου συμπολίτες την ουσιαστική οικονομική ζημιά που πρόκειται να προξενήσει αυτή η λογική, απλά θα αναφερθούμε εις την μαρίνα της ασχήμιας, που βάρβαρα σκοπεύουν να φτιάξουν στο Μπεντενάκι. Σ’ όλες τις πόλεις της Ευρώπης, οι άνθρωποι φροντίζουν να συντηρήσουν την ομορφιά της εθνικής κληρονομιάς τους, όχι μονάχα για τους ξένους, μα και για τους συμπολίτες τους (τα ιστορικά κέντρα). Στο παραμελημένο άστυ, του άλλοτε πανέμορφου λαμπρού Μεγάλου Κάστρου (βλ. περιγραφή Πρακτικίδη γύρω στο 1815), οι άρχοντες φρόντιζαν μάλλον να καταστρέφουν. Με υποδείξεις “αρμοδίων” η Πύλη Δερματά, έγινε απροσπέλαστη από το ηρακλειώτικο κοινό.
Το ίδιο και η όμορφη κρήνη του Priuli (Ντελημάρκου), που είναι πίσω από τα ερείπια δίχως φροντίδα και νερό. Το όμορφο “τσιγάντε”, το άγαλμα του τριαινοφόρου Ποσειδώνα, θα έπρεπε να ξαναμπεί πάνω από τα Λιοντάρια, για να θυμίζει στους ανθρώπους την αίγλη και το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Το άγαλμα αυτό μάλλον το κατέστρεψαν οι Τούρκοι γιατί δεν το επέτρεπαν τα ισλαμικά απωθημένα τους. Εκείνο όμως που δηλώνει τον σύγχρονο μεσαίωνα, των “αρμοδίων” και υπουργών, είναι η απόφαση που πήραν για να αφανίσουν μέσ’ τα μπετά εις ωραίο Μπεντενάκι την πύλη Δερματά. Το ίδιο έκαναν και οι Τούρκοι που είχαν μόνιμα κλεισμένη ετούτη την ιστορική πύλη του Ηρακλείου γιατί τους θύμιζε την δόξα, τ’ αθάνατου του Ελληνισμού από τον καιρό του Βυζαντίου. Την κήρυξαν “Μακάσι” γιατί η πόρτα Κουμ Καπού (το γνωστό μας Κουμ Καπί ή πύλη της άμμου), δεν έπρεπε να ξανανοίξει θυμίζοντας εις τους ραγιάδες το ένδοξό τους παρελθόν.
Γιατί η πύλη Δερματά υπήρχε μάλλον και στον Χάντακα του ένδοξου Βυζαντίου, στην δυτική πλευρά του τείχους του, οδηγώντας προς το Μπεντενάκι, έτσι που δείχνει καθαρά και η γκραβούρα του Μπουοντελμόντι. Ακόμα και το σχεδιάγραμμα του υπέροχου WERDMULLER, δείχνει επίσης και την βάση του ενος από τους δύο βυζαντινούς πύργους που προστάτευαν αυτή την πύλη. Αντίθετα, από τους “αρμοδίους” της σύγχρονης τεχνοκρατίας οι Ενετοί σεβάστηκαν την ιστορία του νησιού και διατήρησαν το όνομα αυτής της βυζαντινής πόρτας στη νέα πύλη που κατασκευάσανε, μετά το 1462 (την Porta del Dermata), καθώς και στο κολπάκι που πάντα εξυπηρετούσε. Την ομορφιά και την ζωντάνια της πύλης Δερματά, δείχνει και μια γκραβούρα των χρόνων της πολιορκίας που εικονίζει την αμμουδερή παραλία του Μπεντενακιού μπροστά από τους δύο όμορφους πύργους της εξωτερικής πλευράς της πύλης, ένα μελίσσι απ’ ανθρώπους, τα αιώνια βραχάκια και τις πανέμορφες βαρκούλες που αράζανε στο λιμανάκι μέχρι τις πρόσφατες δεκαετίες. Αφήστε επιτέλους κύριοι υπουργοί τον Δήμο Ηρακλείου να ομορφήνει το κολπάκι της πύλης Δερματά με την λειτουργική κατασκευή των δυο γκρεμισμένων πύργων (σαν χώρους εξυπηρέτησης λουομένων, επισκεπτών κλπ) και την αμμόστρωση της παραλίας. Αφήσετε την ομορφιά να ξαναλάμψει στα παράλια της αδικημένης πόλης μας.
Την ομορφιά που έλαμψε όταν από τον Δήμο Ηρακλείου, αναστηλώθηκε λαμπρό και καταπράσινο το RIPTO DI S. ANTREA, που σίγουρα θα γκρεμιζόταν από την “άψογη” φροντίδα των “αρμοδίων” του πολιτισμού (το τείχος στην αρχή του Καράβολα). Των “αρμοδίων” του πολιτισμού που μέχρι σήμερα δεν έχουν χρήματα για φωτογραφίες (καρτ ποστάλ στο Μουσείο) των ανυπέρβλητων μνημείων του πιο λαμπρού πολιτισμού ολόκληρης της ανθρωπότητας (του Μινωικού!). Των “αρμοδίων που εγκρίνουν και την κατασκευή της ακαλαίσθητης μαρίνας στο Μπεντενάκι κι όχι αλλού, που σίγουρα θα αφανίσει τουλάχιστο αισθητικά, ακόμα και ιστορικά την πύλη Δερματά. Πράγμα που έκαναν κι οι Τούρκοι στα χρόνια της Τουρκοκρατίας. Την είχανε με μίσος, μόνιμα σφραγισμένη (Μακάσι) γιατί απ’ αυτή την πύλη έφυγαν ανενόχλητοι το 1669, Ηρακλειώτες κι Ενετοί γλιτώνοντας τα γιαταγάνια του άγριου κατακτητή.
πηγη - Πατρις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου