«ΑΠΟΥΣΙΑ»: Έκθεση Φωτογραφίας Κέλλυς Βαρδάκα
20 - 27 Αυγούστου 2014 στη Δημοτική Πινακοθήκη Αγίου Νικολάου
Εγκαίνια 20 Αυγούστου 2014 - Ώρα 20.00
Ώρες λειτουργίας καθημερινά : 09.30-14.30 & 17.30-22.30
Η τελευταία εικαστική δουλειά της Κέλλυς Βαρδάκα αποτελείται από το σύνολο 3 (τριών) φωτογραφικών ενοτήτων, υπό τους γενικούς τίτλους:
«LA MUERTE», «CABARET», «OFFICES»
Η ενότητα «La muerte» προηγείται χρονολογικά αλλά και διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες δύο, οι οποίες και εντάσσονται στο ίδιο πλαίσιο.
Στην πρώτη ενότητα, πρόθεση ήταν η ανάδυση και μορφοποίηση ζητημάτων/ερωτημάτων ψυχολογικών ή υπαρξιακών τα οποία και συνοψίσθηκαν υπό τον γενικό τίτλο «La Muerte».
«LA MUERTE», «CABARET», «OFFICES»
Η ενότητα «La muerte» προηγείται χρονολογικά αλλά και διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες δύο, οι οποίες και εντάσσονται στο ίδιο πλαίσιο.
Στην πρώτη ενότητα, πρόθεση ήταν η ανάδυση και μορφοποίηση ζητημάτων/ερωτημάτων ψυχολογικών ή υπαρξιακών τα οποία και συνοψίσθηκαν υπό τον γενικό τίτλο «La Muerte».
Πρόκειται στην ουσία για έναν αριθμό ετερόκλητων φωτογραφιών, σκηνοθετημένων, με έντονη έμφαση στην ανθρώπινη φιγούρα - κάποτε φλουταρισμένη ή αποσπασματική - με ποικίλα ρομαντικά και συμβολικά στοιχεία, τα οποία εντέλει αναδεικνύουν έναν εσωτερικό, μονήρη και μελαγχολικό σύμπαν.
Οι επόμενες δύο ενότητες, συμπυκνώνουν μία καίρια μετακίνηση όσον αφορά ταυτόχρονα το θεματικό και μορφολογικό περιεχόμενο.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για ψυχρές, ελάχιστα σκηνοθετημένες φωτογραφικές διατυπώσεις χώρων με έντονο το κοινωνικό-ανθρωπολογικό ενδιαφέρον. Είτε αφορούν άδεια-εγκαταλελειμμένα γραφεία μιας πάλαι ποτέ δυναμικής εταιρίας των δεκαετιών του ´70 - ´80, που παρουσιάζονται με τον τίτλο «Offices», είτε για χώρους νυχτερινής διασκέδασης που θα μπορούσε να χαρακτηρισθούν έως και περιθωριακοί και που παρουσιάζονται κάτω από τον γενικότερο τίτλο «Cabaret».
Επιπροσθέτως και οι δύο ενότητες επιμένουν στην ανάδυση επιμέρους εσωτερικών αρχιτεκτονικών ή και διακοσμητικών στοιχείων, έχοντας ως κύρια πρόθεση όχι απαραίτητα την άμεση στιγμάτιση κοινωνικών ή οικονομικών δεδομένων, αλλά πολύ περισσότερο την έστω «επίπλαστα» αμερόληπτη καταγραφή δημοσίων χώρων που μεταφορικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως «υπόγειοι» είτε με την έννοια της εγκατάλειψης είτε ως τόποι αμφίβολης κοινωνικής δικτύωσης.
Στις προαναφερθείσες ενότητες η ανθρώπινη μορφή είναι απούσα ενώ οι ίδιες οι φωτογραφίες συνθέτουν ένα εν δυνάμει αρχειακό υλικό, απλής καταγραφής με παράλληλα φορμαλιστικές προθέσεις. Και στις τρεις ενότητες, παρόλα αυτά, είναι έντονη η έννοια της απουσίας.
Στο σημείο αυτό, ξεπρόβαλλε και η ανάγκη σύνδεσης με το αρχικό αντικείμενο σπουδών μου στην κοινωνική ανθρωπολογία με μια ευρύτερη και σύγχρονη προσέγγιση που προτίθεμαι να διερευνήσω κάποια στιγμή στο μέλλον.
Οι επόμενες δύο ενότητες, συμπυκνώνουν μία καίρια μετακίνηση όσον αφορά ταυτόχρονα το θεματικό και μορφολογικό περιεχόμενο.
Αναλυτικότερα, πρόκειται για ψυχρές, ελάχιστα σκηνοθετημένες φωτογραφικές διατυπώσεις χώρων με έντονο το κοινωνικό-ανθρωπολογικό ενδιαφέρον. Είτε αφορούν άδεια-εγκαταλελειμμένα γραφεία μιας πάλαι ποτέ δυναμικής εταιρίας των δεκαετιών του ´70 - ´80, που παρουσιάζονται με τον τίτλο «Offices», είτε για χώρους νυχτερινής διασκέδασης που θα μπορούσε να χαρακτηρισθούν έως και περιθωριακοί και που παρουσιάζονται κάτω από τον γενικότερο τίτλο «Cabaret».
Επιπροσθέτως και οι δύο ενότητες επιμένουν στην ανάδυση επιμέρους εσωτερικών αρχιτεκτονικών ή και διακοσμητικών στοιχείων, έχοντας ως κύρια πρόθεση όχι απαραίτητα την άμεση στιγμάτιση κοινωνικών ή οικονομικών δεδομένων, αλλά πολύ περισσότερο την έστω «επίπλαστα» αμερόληπτη καταγραφή δημοσίων χώρων που μεταφορικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως «υπόγειοι» είτε με την έννοια της εγκατάλειψης είτε ως τόποι αμφίβολης κοινωνικής δικτύωσης.
Στις προαναφερθείσες ενότητες η ανθρώπινη μορφή είναι απούσα ενώ οι ίδιες οι φωτογραφίες συνθέτουν ένα εν δυνάμει αρχειακό υλικό, απλής καταγραφής με παράλληλα φορμαλιστικές προθέσεις. Και στις τρεις ενότητες, παρόλα αυτά, είναι έντονη η έννοια της απουσίας.
Στο σημείο αυτό, ξεπρόβαλλε και η ανάγκη σύνδεσης με το αρχικό αντικείμενο σπουδών μου στην κοινωνική ανθρωπολογία με μια ευρύτερη και σύγχρονη προσέγγιση που προτίθεμαι να διερευνήσω κάποια στιγμή στο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου