«ΕΠΑΕ Σ΄ ΑΦΗΝΩ ΑΪ ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΥ ΤΟ ΡΙΓΟΣ ΜΟΥ» - ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

«ΕΠΑΕ Σ΄ ΑΦΗΝΩ ΑΪ ΓΙΑΝΝΗ ΜΟΥ ΤΟ ΡΙΓΟΣ ΜΟΥ» - ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ

«Επαέ σ΄ αφήνω Αϊ Γιάννη μου τον πυρετό μου το ρίγος μου, την ανορεξία μου και την αρρώστια μου» Αυτά ήταν τα λόγια που ο ασθενής παρακαλούσε τον θεράποντα Άγιο Ιωάννη το Ριγολόγο να τον απαλλάξει από το ρίγος του πυρετού της ελονοσίας. Σε πολλές περιοχές κυρίως της κεντρικής και ανατολικής Κρήτη ο ασθενής έκοβε ένα κομμάτι από το ρούχο του, το έδενε στο μανουάλι της εκκλησίας, ή το τοποθετούσε στην εικόνα του Αγίου και έλεγε τα παραπάνω λόγια.




«Μαχαίρι δεν πιάνομε να ξεκαυκαλίσομε πράμα γιατί είναι σα να κόβομε την κεφαλή του Προδρόμου» Τη μέρα της γιορτής του Αγίου είναι νηστεία. Δεν τρώμε ούτε λάδι. «Μη μας ε- πιάσει ρίγος» Δεν τρώμε μαύρα φρούτα (σταφύλια ή σύκα) γιατί «εβάψανε με το αίμα το Αι Γιάννη»

Κείμενο- φωτογραφίες : Παπουτσάκη Βασιλική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............